Ik zit in een heel gezellig indoor speelparadijs haha. Ik reageer vanavond of morgen even op iedereen.
Zeksum, oeh nou ben benieuwd! Vrijdag dus test? Anneke, succes in Gent morgen! Lin, welkom! Jullie ook al mooie tijd bezig en een miskraam wat verdrietig Wens, leuk hoor zo'n speelparadijs. Mijn dochter vind t ook prachtig
Nou Miss Marijke ik heb gister middag toch een test gekocht. Omo wit natuurlijk. Ik baal altijd als ik een test heb gedaan, maar toch dienik het elke keer weer te vroeg. Ik zat gisteren door mijn onderwerpen op deze site te bladeren en zag de foto's van mijn zwangerschaptesten ruim 1,5 jaar geleden. Ik wil zoooo graag weer een atreepje zien
Zeksum, ik ken dat gevoel ook zoooooo... Zo frustrerend die witte testen. Niet boos op jezelf zijn hoor, heel veel dames van ons hebben last van testdrang voor NOD. Zeker zoals jij als je klachtjes ervaart. Anneke, succes in Gent! Ik hoop dat je tevreden terug komt met een gevoel, ja ik heb vertrouwen in dit ziekenhuis! Lin, welkom bij ons clubje. Jij hebt ook een miskraam meegemaakt, heftig en dan zo'n lange tijd bezig. Zit nu ook 1,5 jaar na mijn miskraam zonder een zwangerschap in de tussentijd. Twink, jij hebt nu dus even geen idee meer hoe je cyclus is, of moet je nu omdat dit eitje toch nog gesprongen is 14 dagen erbij op tellen? Ja Marijke, we waren er al zo'n tijd niet geweest en een andere leuke afspraak kon niet doorgaan dus moest haar wel even iets leuks geven. Zeker omdat we net haar portfoliogesprek op school hadden gehad. Ik kreeg alleen vet buikpijn daar dus we moesten wel iets eerder dan gepland weg. Ben ik nu weer met clomid bezig maar echt vertrouwen heb ik er niet in dat het daar nog mee kan lukken. Wel fijn dat ik nu zo op regelmaat ben, dat is het enige voordeel. Stipt om de vier weken, dat was ik niet gewend. Maar die bijwerkingen... merk al weer dat ik best kribbig kan reageren. Ben voor mijn gevoel tijd aan het uitzitten tot we mogen beginnen met iui. Maarrrrr het zonnetje schijnt dussss het zal allemaal wel goedkomen uiteindelijk.
Oh, ik heb het bij dit topic een beetje wazig opgeschreven zie ik . Marijke, dit was juist niet mogelijk. Ik had 3 eitjes waarvan er 1 is gaan springen bleek bij de iui (konden ze zien door de echos). Wij dachten ook dat die andere 2 nog zouden springen dan. Maar de biometriste zei dat dat niet kan. De hormonen na de eisprong zorgen ervoor dat oude eitjes, die niet gesprongen zijn, opgeruimd worden door je lichaam. Om te controleren of alles opgeruimd was moest ik op dag 3 (van menstruatie) een echo laten doen om te kijken of ik weer mocht beginnen met hormonen. Echt geen zin had ik daarin, ik ben altijd zo heftig ongesteld. Echter, dit keer maar anderhalve dag. Sowieso al apart, maar ja, wel echt met slijm enzo dus niet dat het een nep menstruatie was, lijkt me. Op dag 3 zat er nog 1 ei die nog oud was (gezien de grootte en dat op dag 3 eigenlijk alles leeg hoort te zijn). Nou mocht ik op dag 7 nog een keer laten kijken en of we dan misschien die avond mochten starten. Maar toen was dat eitje weg maar er was een klein iets te zien waarvan ze dacht dat het het gele lichaam was. En mijn bms moest weg zijn op dag 7, is immers het einde van de menstruatie meestal. Maar dat was nog te dik. En ze zag een slijmlaag zitten wat leek op ovulatie daardoor. Dus ze zei, je ei is denk ik gaan springen. Ze snapte er zelf ook niet veel van... Want eigenlijk kon dat dus niet.... Ik heb die nacht ervoor ook echt pijn gehad net als vlak voor de iui. Eisprong dus denk ik. Alleen nu is een beetje de vraag, waren we nog optijd (meteen naar huis en gaan klussen )? Kunnen we iets met een oud eitje en oud, wat dun, bms? Heb ik ook nog een ei wat ook in mn eigen normale cyclus gaat springen (nee dat kan niet volgens hen, alleen sowieso kon dit niet dus tja..)? En wanneer test je dan, over 2 weken of over 4.....?
heej meiden dank voor jullie woorden. ja het is best heftig geweest de miskraam na zo'n lange tijd al bezig! soms lijkt het ook wel alsof het allemaal 1 grote droom is geweest! al kan ik ook denken niemand pakt ons die positieve test ie positieve weken daarna vol blijdschap meer af! we moeten het nu weer een jaar zelf proberen en dat vind ik best heftig! maar we wachten gewoon de tijd af! wens, jeetje ook al weer 1,5 jaar bezig na de miskraam! je bent nog niet bezig met iui begrijp ik! waarom laten ze jullie zo lang wachten? zesem, stom hea die omo witte testen. Ik doe er ook wel eens 1 als ik een dag over tijd ben. ik merk dat ik dan heel onrustig word en veel hoop krijg dan. als ik dan een witte test heb kan ik het loslaten. maar vind het altijd wel kut! want stiekem heb ik op dat moment veel hoop op een mooie test!
Twinkk ik denk dat je over 2 weken dan ongesteld moet worden?? Afwachten maar. Wel vervelend dat je lichaam zo van slag kan zijn. Nou Lin een heel verhaal: Na 1 jaar geen resultaat naar ziekenhuis in Amersfoort geweest. Ik had een hele schommelende cyclus maar dat was niet erg volgens haar (omdat er geen uitschieters van 50 dagen ofzo tussen zaten). En omdat ik al een dochter heb kregen we alleen sperma onderzoek en een echo. Toen alles goed was moesten we nog een jaar proberen. Toen ben ik zwanger geraakt, maar is het helaas met 8 weken mis gegaan. Ze wilden daar niets verder doen, en ik mocht ook niet na een jaar terug komen maar dit was opgeschoven maar 1.5 jaar door de miskraam. Dus nu ben ik in Nieuwegein in behandeling. Daar kreeg ik na de standaard onderzoeken meteen clomid mee. Mijn eiblaasjes waren er 11 dus ook een vermoeden op PCOS. Maar daar moet ik het dan weer een jaar mee proberen voor we verder gaan naar IUI. Dat vond ik wel heel zwaar om te horen. Voelt alsof een soort straf omdat ik clomid al veel eerder had moeten hebben. Wij zijn aankomende augustus 3 jaar bezig en ik mag in oktober pas verder. Dat vind ik een lange tijd. Het heeft toch een enorme invloed op je leven en je gezin. Wij hebben besloten dat wij na de zomervakantie wel meteen gaan bellen zodat we iets eerder de afspraak hebben en in oktober ook echt de eerste behandeling hebben!
Jeetje Marijke wat verwarrend zeg. Maar wie weet is er wel een kans dat het eitje bevrucht wordt. Hoop het voor je. @lin. Nou ik hoop dat je geen jaartje nodig hebt! Wel heel spannend allemaal he. @wenainds2013 wat een verhaal! Ze laten je inderdaad wel heel kang wachten!!
Hoi meiden, Twinkk. jeetje meid wat een onduidelijkheid zo. Heel vervelend en lastig.. Duimen dat je nog op tijd bent geweest en er toch een eitje bevrucht is geraakt! Lin welkom in ons clubje.. Jij dus ook na de miskraam nooit meer zwanger geraakt. Ben jij ook gecuretteerd? Wens.. ik liep dus ook in Nieuwegein en vind ze daar dus afwachtend..dat merk ik nu bij jou ook.. Jeetje, dat is inderdaad bij onmenselijk en emotioneel heel zwaar als je iedere keer zo lang moet wachten. En nu Gent.. Ik heb er een heel fijn gevoel aan overgehouden. Het zaadonderzoek bij mijn man was meer dan goed, dus dat is iig positief. Ik heb een inwendige echo gehad en ook daar was eigenlijk niks raars op te zien. Mijn baarmoederslijmvlies was wat verdikt, maar dat past goed bij de fase van mijn cyclus nu. Wel kon ze er met het echo apparaat niet helemaal goed bij/het goed volgen (snapte eigenlijk niet precies wat ze bedoelde en later vergeten te vragen). Ik krijg nu op 13 mei (helaas kon t niet eerder) een hysterscopie en direct daar achteraan een gesprek weer met de arts. Een hysterscopie doen ze normaal alleen bij meerdere miskramen, maar dat ik een keizersnede heb gehad, ben gecuretteerd en wat ze zag op de inwendige echo, was voldoende aanleiding voor dit onderzoek. Vanuit die uitslag gaan ze bekijken wat het verdere plan wordt. Tot die tijd mogen we het gewoon zelf blijven proberen! Dus nog 2 maanden geduld, maar er is iig actie. En ze hebben echt alles geprobeerd om het onderzoek eerder te laten plaatsvinden, maar helaas was dat echt niet mogelijk.
Wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt! Die twee maandjes gaan vast sneller omdat het nu fijner voelt. Wij gaan lekker weg met de paasdagen gaan zo boeken, heerlijk! Lekkere afleiding wanneer ik op t wachtbankje zit.
wens: nou dat is me inderdaad nog al een geschiedenis zeg! wel fijn dat ze je in nieuwegein in iedergeval clomid hebben gegeven. voor je gevoel toch iets! anneke: wat fijn dat je aan gent een fijn gevoel over houd en dat ze je gaan onderzoeken en stappen ondernemen! die 2 maanden zijn vast zo voorbij! je hebt in iedergeval iets positiefs om naar uit te kijken! ook wij lopen in nieuwegein! op zich heb ik er een fijn gevoel over! alleen ook ons laten ze wachten. al begrijp ik het ook wel. als onze natuurlijke kansen nu heel hoog zijn.. ik vanwege mijn amh een hoge dosis hormonen nodig heb en ik al behoolijk wat disbalans heb van mijn eigen hormonen.. waarom willen we dan niet die kansen benutten! goed.. we hebben geduld! hihi!
Hey Meiden. Wat een heerlijk weer hebben we dit weekend zeg!! Koud maar lekker zonnig.Daar wordt je echt blij van. Geeft weer wat positiviteit, ten minste bij mij...hopelijk ook bij jullie. Afgelopen vrijdag ben ik weer naar ZH geweest, op de echo was 1 eitjeblaasje van 13mm te zien en een tweede iniminie, maar dat mocht geen naam hebben. Moet morgen(maandag) weer om te zien hoe groot ie dan is en hopelijk woensdag IUI. Poging zes! 30% van de vrouwen is na 6 pogingen zwanger met IUI. Laten we hopen dat wij bij de 30% horen. Zeksum, meid wat balen...rot witte test. Hoeveel voor NOD zit/zat je. We zijn alweer 3 dagen verder..wat is de stand van zaken nu? Anneke wat fijn dat je goed gevoel hebt bij afspraak in Gent. Jammer dat het dan weer allemaal lang moet wachten. Gent is ongetwijfeld populair waardoor t lang duurt. Mijn man zegt altijd "good things happen to those who wait" (zeg ik altijd...moet wel heeeeeeel goed zijn na dik 3 jaar! Hij is de meest positief ingestelde van ons twee) Maar goed, wie weet met je geduld en de expertise van Gent gaat het dit jaar lukken voor jullie. Laten we stellen dat het voor ons allemaal gaat lukken dit jaar Twink, wat verwarrend allemaal met dat ei van je!! pfff niks aan...haha zul je net ziet, gaat alles half gebakken en verwarrend raak je dan net wel zwanger hahaha.. Wonderen zijn de wereld nog niet uit.. btw je had het over het " gele lichaam" wat is dat? Even een verhaal. Mijn collega had een bbz, hebben ze eierstok verwijderd... na de verwijdering...ik geloof 1,5/2 week later..hadden ze 1 x gesekst..ging allemaal wat halfbakken want t deed allemaal wat zeer (snap ik na zo'n operatie) daarna een maand niet meer gesekst .. ging ze voor controle naar ziekenhuis voor. zei ze tegen de gynaecoloog, ik voel me nog zo zwanger... die man een echo doen...was ze zwanger...tsja... ach zulke verhalen geven dan wel weer hoop...ja toch? Wens, wat is een Portfolio gesprek? Ben even nieuwsgierig. En wat lekker zeg even met de paasdagen eruit!! waar gaan jullie naar toe? Lin, misschien heb je het verteld, ben het even kwijt.. zitten jullie nu ook al in behandeling? Of nog even zelf proberen? Trouwens wat toevallig in dit groepje 3 Nieuwgein zitten/zat. (zelf zit ik in Leeuwarden)
Goeiemorgen dames, Ik hoop dat iedereen een fijn weekend heeft gehad. Ik heb jullie reacties gelezen, maar ik reageer via m'n telefoon en das niet makkelijk reageren op iedereen. Ik zit alweer op dag 31. Gisteren weer een testje gedaan maar wederom geen streepje. Het afgelopen jaar heb ik clomid gebruikt en was mijn cyclus 28-31 dagen. Deze cyclus heb ik geen hormonen gebruikt, dus ik weet niet wat ik moet verwachten. Weet ook niet wanneer mijn eisprong mogelijk is geweest. Ik baal hier wel van. Als het toch niet gelukt is wil ik dat die stomme menstruatie op gang komt zodat we weer verser kunnen met iui 2. Maar ja dat hebben we natuurlijk niet in de hand.
Jeetje Zeksum, wat balen...weer een witte test...ja laat idd dan die ongesteldheid maar komen...dan weet je lig waar je aan toe bent...pffff Je zit nu op 31, maar wat is je langste cyclus voor dat je de hormonen gebruikte? Ben zelf vandaag naar zh geweest, weer een follikelmeting..was het ei weg.. niet meer te vinden.. vrijdag nog 1 van 13,5 en een iniminie ei. Nu alleen nog een inimini ei...heel vaag. De fertiliteitsarts snapte het ook niet. Ikzelf dacht dat de eisprong al is geweest...heb wel eerder gehad dat t ei op 15 mm gesprongen is... maar zij was niet overtuigt en heeft mijn bloed laten checken, daar kwam uit dat ik nog geen eisprong heb gehad...dus lekker verwarrend allemaal. Woensdag gaat ze weer kijken... dus afwachten maar weer.
Goed nieuws is..mijn ei is weer gevonden!!! joepie..18mm dus vrijdag IUI poging 6...keep our fingers crossed again.
Yeah wat fijn!! Succes morgen. Bleh witte test. Hier in afwachting van ei. Denk vrijdag of zaterdag.maar heb geen zin in deze ronde....
Even snelle update!! Kom net terug van onze 6e IUI poging! Maar liefst een telling van 85 miljoen! Is natuurlijk super! Geeft goede hoop. Dus nu maar de wachtbank op. Wat is de stand van zaken bij jullie dames ?? Wens, jij nog steeds witte ovu test
Woehoeee... Nou fijn zo'n hoopvol gevoel. Misschien stomme vraag. Maar als jullie iui hebben gehad hebben jullie vlak daarvoor of erna dan geen sex meer? Ja balen denk dat ik mijn ei gemist heb. Had van de week veel afscheiding en dacht hmm misschien vroege ei. Maar was op pad en kon geen ovu doen. Ovu van vandaag was Super licht en mijn temp gedaald....
Hey Wens, meid, wat balen dat je ei gemist hebt..jullie hebben de afgelopen week wel gezellig gemaakt enzo? Is helemaal geen rare vraag. Maar wij hebben voor en na de IUI wel sex. Als de man slecht zaad heeft raden ze 2 a 3 dagen onthouding. Maar omdat mijn man steeds zulke goede tellingen heeft houden wij ons er niet aan. Wij hebben het bv woensdagavond/nacht (was 1 uur geloof ik nog sex gehad en vanochtend 8 uur in het potje gedeponeerd dus dat zit ongeveer 1 dag tussen. Als we zin hebben hebben gaan we vanavond nog even los of morgenavond..just in case