Ervaringen gevraagd! bloedingen voor nod

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door VroegeLente, 17 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VroegeLente

VroegeLente Actief lid

3 mei 2015
    347
    146
    43
    Hallo dames,

Morgen/overmorgen is zo ongeveer mijn NOD.

Nu heb ik vorige week 2-3 keer echt bruinverlies gehad bij afwegen. Daarna stop. En vanochtend weer bloederige slijmslierten gehad bij afwegen en deze was eenmalig. Sindsdien niks meer.

ik herken dit niet terug bij mijn gewone menstruatie.

Wat kan dit zijn??
    Ik wil ook heel graag ervaringen lezen van dames die dit ook heeft gehad?
    Zwanger of niet?

2. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Of je gaat ongesteld worden of je bent zwanger. We zijn geen helderzienden :roflmao:
    Doe een test als die negatief is dan ben je niet zwanger dan is het gewoon menstruatie door doorbreekt.

3. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Er zijn verschillende mogelijkheden: ovulatiebloeding, innestelingsbloeding, toch alsnog een voorbode op menstruatie, iets gevoelige baarmoedermond, bloeding vanwege seks etc. Ik had hier soms een ovulatiebloeding, zelfs 3 dagen na de eisprong nog en altijd bruinverlies zo'n 3 dagen voordat m'n menstruatie doorbrak. Het kan zijn dat je cyclus eens een keer anders doet.

Weet je wanneer je eisprong was en wanneer is je NOD?

4. VroegeLente

VroegeLente Actief lid

3 mei 2015
    347
    146
    43
    Precies eisprong durf ik niet te zeggen heb een cyclus van gemiddeld . 30 dagen. En zou dan ongeveer morgen of donderdag mijn nod moeten hebben.
    Het houd mij zo bezig. .
    heb jij ervaring met innestelingsbloeding?

5. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Dan is het helemaal lastig om te zeggen hoe of wat. Snap wel dat het je bezig houdt. Nee, hier geen geen ervaring met een innestelingsbloeding. Toen ik juist geen bruinverlies had was ik zwanger.

6. VroegeLente

VroegeLente Actief lid

3 mei 2015
    347
    146
    43
    Nu heb ik vanochtend weer 2-3x afscheiding gehad maar die was nu bruin paarsachtig en sindsdien bij elke wc bezoek minder geworden nu niks meer.
    Vanochtend negatief getest.

ik vraag me af waarom zo? Geen dames met zelfde ervaring?

7. LVV117

LVV117 Niet meer actief

Hoi VroegeLente,
    Ik heb precies hetzelfde als wat jij hebt...
    Bij mij is het meestal 4/5 dagen voor NOD dat ik bruinverlies krijg en soms wat helderrood bij harde ontlasting.
    Dan word ik 2 dagen ongesteld en dan weer 2/3 dagen bruinverlies.
    Bij mij is dit meestal een teken dat ik ongesteld ga worden...
    Hier vandaag helaas ook begonnen met bruinverlies.
    Maar ieder mens is anders dus wie weet... zolang het geen menstruatie is dan heb je nog hoop.

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Precies dit. Ik heb het ook heel.lang gehad, week van te voren. Al gerommel met bruin verlies. Nooit een teken van zwangerschap geweest. Ook besproken met de gyn, die wist ook niet wat het was en vond het ook niet belangrijk. Terwijl het mij juist heel erg bezig hield...

LVV117 vindt dit leuk.
  9. LVV117

LVV117 Niet meer actief

Ben je uiteindelijk wel zwanger geworden? En hoe was het toen je bruin verlies?

10. VroegeLente

VroegeLente Actief lid

3 mei 2015
    347
    146
    43
    Vandaag is mijn NOD en verhaal is niet veranderd. S ochtends weer wat rood bloed/bruin verlies en daarna niks meer. Dit duurt nu al bijna 3-4 dagen. Het is echt alleen met afvegen, hoef geen inlegkruisje te gebruiken.

11. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Heb je al test gedaan?
    Kan van alles zijn namelijk

VroegeLente vindt dit leuk.
  12. LVV117

LVV117 Niet meer actief

Precies dit heb ik ook!! Heel vervelend inderdaad. Al getest???

VroegeLente vindt dit leuk.
  13. VroegeLente

VroegeLente Actief lid

3 mei 2015
    347
    146
    43
    Ik heb niet getest omdat ik geen test meer in huis heb. 1 dag voor NOD had ik nog laatst negatief getest.
    Ik durf niet meer te testen eerlijk gezegd
    Vandaag de stad in even bij de kruidvat nieuwe testen halen.

LVV117 vindt dit leuk.
  14. LVV117

LVV117 Niet meer actief

Oh nee snap wat je bedoelt. Mijn cyclus duurt nu ook gewoon al 35 dagen en dan ben ik nog niet eens ongesteld.. Gisteren hebben wij ook getest maar was ook negatief. Maar heb pas maandag mijn NOD denk ik. Temperatuur is ook ineens weer wat omhoog en mijn borsten doen nog steeds zeer.

15. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik was erg boos dat de gyn er niets mee deed. Ik vond het een teken dat er “ iets” mis was met het vasthouden van bmslijmvlies ofzo en had het gevoel dat een zwangerschap dus nooit kon blijven plakken. Er is nooit onderzoek naar gedaan. We zaten inmiddels in de MMM en uiteindelijk een mislukte IVF poging en daarna een ICSI poging. Van die poging werd ik zwanger en heb ik (op eigen initiatief) utrogestan gebruikt tot week 16. Utrogestan houdt je bmslijmvlies vast. Ik had daar rotsvast vertrouwen in en nou ja, daar kwam mijn tweede kind uit voort.
    Na die zwangerschap werden mijn cyclussen weer zeer regelmatig en had ook weer last van bruin/bloedverlies. Nog een paar jaar de boel de boel gelaten met een gevoel van: als ik spontaan zwanger zou worden dan was het welkom. Maar er gebeurde nooit meer wat.
    Inmiddels ruim 5 jaar verder, de wens voor een derde allang laten varen, en opeens werd ik niet ongesteld... tsja tadaaa daar is dan toch ineens die derde! Volgens mij had ik al een tijdje niet echt bruinverlies meer in mijn cyclus. Dus dat komt en gaat. Maar blijkbaar kan ik dus toch spontaan zwanger worden (op mijn f*cking 40ste) en blijven! (Eerste was trouwens ook ooit spontaan, volgens mij speelde dat bruinverlies toen helemaal niet).

Inmiddels denk ik er een stuk nuchterder over. Ik heb zoveel dingen gedaan om maar zwanger te worden. Alle (gekke) tips geprobeerd, vitamines, osteopaat, acupunctuur, ovulatietesten, noem maar op. Het is gewoon zo moeilijk om het los te laten als je zo midden in die wens zit. Zelfs van het ziekenhuis denk ik: als het vaag is wat er aan de hand is, dan weten ze ook maar weinig. Ze proberen van alles uit en als lukt heb je gewoon mazzel. (Met een duidelijk aanwijsbare reden ligt dat denk ik anders).
    Tsja nu ik dus spontaan zwanger ben vind in het wel zuur dat ik jaren van mijn leven zo heb laten overheersen door te focussen op zwanger worden. Maar goed, het is wat het is. Hadden we maar een glazen bol, dan had ik destijds niet kunnen geloven dat het niet 1 kind is gebleven maar het er zelfs 3 zijn geworden.

Sterkte met jouw traject hierin! Lots of love

16. LVV117

LVV117 Niet meer actief

Oh jezus wat een heftig verhaal om te lezen.. Nee ze weten er vrij weinig vanaf. Ik krijg vandaag of maandag uitslag van mijn uitstrijkje die heb ik vorige week al gemaakt.
    Maar ze gooien het vaak op hormoonschommelingen dus daar ga ik dus dan ook maar vanuit. Ik ga het proberen los te laten alleen is dat nogal lastig als je zo graag wilt ik geloof daar dus ook niet echt meer in. Mijn cyclus is deze maand wel abnormaal lang... Zit nu al op dag 35 en ben nog niet ongesteld.

Ik ben blij voor jou dat je uiteindelijk drie mooie kinderen hebt. Wat fijn!!
    Dankjewel voor je berichtje.

betties vindt dit leuk.
  17. VroegeLente

VroegeLente Actief lid

3 mei 2015
    347
    146
    43
    Na 10 dagen bruin verlies is vandaag mijn menstruatie zoals gewend begonnen!
    Jammer dat ik niet zwanger ben maar wel fijn dat ik nu duidelijk heb

18. VroegeLente

VroegeLente Actief lid

3 mei 2015
    347
    146
    43
    En hoe is het bij jou nog steeds afwachten?

19. LVV117

LVV117 Niet meer actief

Hier gaat het eigenlijk super goed met me.
    Ik ben gisteren ongesteld geworden. Vandaag de bevestiging omdat mijn temperatuur weer gezakt is. Valt me op dat ik opgelucht ben omdat ik echt een hele rare cyclus heb gehad met echt heel veel tussentijdse bloedingen. Ik was natuurlijk liever zwanger geweest maar moet ook wel zeggen dat ik het fijn vind om deze maand aan een nieuwe cyclus te beginnen. Heb er deze maand gewoon een goed gevoel over haha!
    Ben ook aan het denken om alleen mijn temperatuur te gaan meten en verder geen ovulatietesten te gaan gebruiken. Mijn huisarts heeft mij dit steeds geadviseerd i.v.m. onregelmatige cyclussen en tussentijdse bloedingen maar ik vind dit zo´n gestress..
    Heb ook het idee dat mijn menstruatie nu eindelijk een keer weer echt goed is! Maar juich nog niet te hard. Mijn borsten doen nog wel steeds heel veel pijn.

Hoe gaat het met jou?

20. VroegeLente

VroegeLente Actief lid

3 mei 2015
    347
    146
    43
    ik ben vanochtend zwaar ongesteld geworden nadat ik 10 dagen lang bruin verlies heb gehad. Idd je beschrijft mijn gevoelens. Heel raar maar ik was ook opgelucht toen mijn gewone menstruatie begon eindelijk had ik duidelijk. Afgelopen 10 dagen was het elke dag op en af ik kon mijn gevoelens niet plaatsen. Nu voel ik me beter..

Deel Deze Pagina