Hoi hoi, volgens mij voel ik mijn baby echt al goed. het is mijn eerste kindje maar regelmatig voel ik iets belletjesachtigs of plopjes ofzo. mijn baarmoeder komt nu tot mijn navel. vanmiddag tijdens een vergadering voelde ik ineens mijn buik onder mijn navel hard worden. alleen onder mijn navel, lager niet. het hield even aan en toen was het weg. ik weet hoe een harde buik voelt maar dan wordt alles hard. nu vroeg ik me af of dit het ruggetje oid van mijn kindje kan zijn geweest. ook voel ik soms een rare beweging, alsof er een vis door mijn buik zwemt. kun je dat al voelen met 17,5 week? groetjes Marieke
Komt je baarmoeder niet pas met 20 week tot aan je navel? 9sorry even vraag tussendoor) mijn vk had het er namelijk pas over met 20 week dat ie tot aan de navel komt en dat lees ik ook altijd
zeker zou je het kunnen voelen ik roep al 1 week ik voel het kindje (voel ook steeds plop in de buik) mijn ventje en schoonmoeder verklarden me voor gek dat kan nog neit is je eerste kindje en dan voel je dat nog niet zullen je darmen wel zijn ik dacht na ja dan zal dat wel maar lijtk mij sterk dus gister een echo gehad en het kindje liep te slaan en te schoppen en ik zeg tegen mijn ventje zie je nu wel dat ik neit gek ben ik voel weer dat plopje dus het is wel de baby die ik voel dus mijn gyneceloog zecht dat ik het kindje idd wel kan voelen omdat het heel druk is gister is ze 20 min bezig geweest om te kijkken en zo bla bla bla maar het lag echt geen 1 sec stil dus ik zeg lijkt wel a.d.h.d kindje zecht ze ja daar kun je het heel goed mee vergelijken want het is echt heel druk maar ik weet nu wel 1 ding ik ga lekker op me moeder gevoel af als ik wat voel dus ja ik denk dat jij je baby ook al voelt
Ik denk indd dat het je beeb was! Zelf voelde ik mijn beeb met 16 weken en nog wat dagen (schopjes) dus het kan zeker. Ik krijg ook wel eens een harde plek, gisteren nog, en dan alleen op 1 plek, dus het is geen harde buik, vroeg me ook al af of dat ruggetje is ofzo Dus lees nog even mee of iemand het misschien weet...
ja klopt, ik ben er ook verbaasd over. maar met 14 weken lag ie al hoger dan normaal en ik heb 2x een harde buik gehad en ik voelde de rand mega duidelijk op mijn navel. echt geen twijfel over mogelijk. mijn baarmoeder is wel heel smal, dat had de ha me ooit al verteld, dus ik heb kennelijk een lange smalle baarmoeder.
Super dat je hem nu al zo duidelijk voelt. Ik had met 15 week alleen wat plopjes en dat vond ik toen al heel wat hahaha!
dat was bij mij met 15 weken ook, het ineens sinds een dag of 3 dag ik hem zo goed voel! echt geweldig! ben helemaal verliefd!
Nou, dat kan toch haast niks anders zijn dan je kleintje wat je voelt! Heerlijk toch, ik moest er even langer op wachten. Dat harde op 1 bepaalde plek kan volgens mij best komen van het ruggetje, of dat de kleine met zijn kontje naar achteren duwt. Mijn baarmoeder stond met 17,5 weken ook al tot mijn navel. Ik dacht ook, huh, dat hoort toch pas bij 20 weken zo te zijn... Dus heb het aan de vk gevraagd. Zij zei dat het te maken heeft met je eigen bouw. Ik ben niet groot van stuk, en heb dus ook een kortere romp (ben verder geen dwerg hoor 8) ). Dan zou het normaal zijn dat je baarmoeder relatief wat hoger staat. Ook de vorm van je baarmoeder kan ermee te maken hebben, wat ook al eerder werd gezegd. Geniet lekker van je plopjes! Liefs Monique
hey monique, ik ben wel lang, 1,80m, maar heb lange benen en een ietwat korter bovenlichaam dus daar zou het idd aan kunnen liggen. en genieten doe ik zeker! toen ik mijn vriend net vertelde dat het idd echt de baby is begon hij helemaal te stralen!
Aaah wat lief! Die kleine van ons begint nu net met trappelen. Een paar dagen geleden lag mijn vriend met zijn hand op mijn buik, en ineens vloog hij (hij=mijn vriend) een meter de lucht in... Hij had een ploepje gevoeld! Ik weet zelf eigenlijk niet zeker of dat wel kan; ik voel de schopjes pas net aan de binnenkant, volgens mij duurt het dan weer even voor je ze aan de buitenkant kunt voelen. Maar dat maakt niet uit, want mijn vriend straalde als een kacheltje, zo trots! Liefs Monique