Hai hai, Ik hoor veel meiden erover dat ze hun baarmoeder kunnen voelen! Ik ben nu rond de 15 weken, en ik voel helemaal niks! Is dit raar? Liefs
Als ik net bij de verlos ben geweest voel ik m altijd wel een paar dagen (omdat ik dan weet waar ie zit). Ze zei tegen mij dat je plat op je rug moet gaan liggen, klein beetje omhoog komen, zodat je heel even en heel licht je buikspieren spant en dan voelen waar je een ribbeltje voelt. Dat is dan de uiteinde van je baarmoeder. Aan de duur van je zwangerschap te zien, moet hij bij jou nog 1 a 2 cm onder je navel zitten (misschien nog iets meer).
Ik heb ook altijd wanhopig zitten voelen of ik al iets voelde. Ik werd er erg onzeker van dat dit niet lukte. Uiteindelijk, toen ik weer naar de verloskundige moest, was alles prima in orde en had ik me dus voor niks op zitten vreten. Niet over in zitten dus! De een voelt het wel en de ander niet. Groetjes Margriet
Bedankt voor de reacties! Ik kan het gewoon niet vinden! Ik luister wel elke dag het hartje, maar die zit toch echt niet 1 a 2 cm onder me navel! veel lager... Kan dat dan wel kloppen dat je je baarmoeder 1 a 2 cm onder je navel voelt? of stel ik nu een hele domme vraag?
ja volgens mij klopt het ook niet 1 a 2 cm onder je navel. Ik voel mn baarmoeder heel duidelijk en ik zie ook duidelijk een verdikking, maar dat is nog ver onder mn navel... En ben langer zwanger : S Heb er ook nog nooit van gehoord dat je met 14 weken al een baarmoeder 2 cm onder je navel kan voelen.
Bij mij zat de baarmoeder met 15 weken zo ongeveer halverwege schaambeen en navel. En bij 19 weken een tweetal centimeters onder mn navel.
met 14 weken zit je baarmoeder ongeveer 3 vinders/centimeters boven je schaambotje ik hadf vorige x bij de vk een stagaire erbij dus toen ging me vk alles uitleggen en heb ik heeeel goed geluisterd hihi
Sorry sorry, dan zit ik verkeerd met de aantal cm's Het klopt wel dat het nog een stuk lager ligt! Bij mij zat hij al wel vrij hoog, maar ik ben ook klein, dus dan gaat dat wat sneller zeiden ze tegen me. Nou ff opnieuw speuren dus hoop dat je hem snel vind