Controle echo na curretage dun baarmoederslijmvlies?

Discussie in 'Miskraam' gestart door stess82, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi iedereen,

Vanmiddag heb ik een controle echo gehad na de curettage vier weken geleden en het baarmoederslijmvlies is 3,5 mm. Ik ben nog niet ongesteld geworden maar voel wel van die ongesteldheidskrampen. De gynaecoloog zei dat het niet zoveel menstruatie zou zijn wegens het weinige slijmvlies.
    Hij zei dat het nu nog niet zoveel zegt en dat de cyclus hierna pas aan kan geven hoe het zal gaan.

Mijn vraag is of het normaal is dat dit dit maar 3,5 mm is? Is dit niet veel te dun? Hebben meerdere vrouwen dit na een curretage en dat het zich daarna herstelt? Ik vind deze periode zo zwaar, dat was het al, maar ik trek deze onzekerheid inmiddels zo slecht. Ik weet het even niet meer..

2. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig die onzekerheid he.Je wil gewoon weten waar je aan toe bent.

Ik heb geen verstand van de dikte van het baarmoederslijmvlies.Heb je je ei "gevonden" ? Zou het anders niet kunnen zijn dat het nu dikker aan het worden is,dat je ongi er nog niet aan komt?

3. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi Bumbaa,

Ja eisprong gevoeld en getest 10 dagen geleden. Dus ik heb wel een eisprong gehad. Kan het nou zo dun zijn en dat het weer moet opbouwen? Of moet ik me toch zorgen maken? Ik moet het sowieso aankijken, maar ik ben dat afwachten zo beu..Ik wil zo graag verder!

4. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet zo goed stess,kan me voorstellen dat het wachten je echt opbreekt.

Mss weet iemand anders meer.Ik weet wel dat je cyclus nogal in de war kan zijn na een miskraam/curretage.Zou me niet gelijk zorgen maken.

5. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Je cyclus moet even op gang komen! Heb ik hier ook gemerkt wist ook niet meer aar ik aan toe was, na mn eerste curettage dacht ik ook weer m'n cyclus te gaan oppakken, met controle echo bleek dat er nog rest weefsel was, hup weer overnieuw curettage, daarna na 12!!! Dagen al ongesteld en sinds dien niet echt een regelmatige cyclus..

Ik zou je niet al te veel zorgen maken.. Wacht eerst je eerste menstruatie af.. En zie daarna weer verder! Over de dikte van je baarmoederslijmvlies kan ik niks over zeggen, bij m'n 2e controle echo werd alleen gezegd dat het nu echt schoon was en niks over de dikte van iets..

Snap wel je onzekerheid! Gek kun je er van worden...

6. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Bij mij was dit hetzelfde geval. Na de curettage had ik ook te dun bmslijmvlies. Dit komt omdat ze alles weghalen bij de curettage. De gyn heeft mij nadrukkelijk op het hart gedrukt om niet zwanger te worden die maand. Te dun bmslijmvlies zou kunnen opnieuw een miskraam te weeg brengen. Ik was dan ook niet zwanger die maand. Nu ben ik voor de 2 de keer ongesteld en ik had toch het gevoel dat ik meer bloedde dan de eerste keer. Geef het een beetje tijd, je lichaam moet echt wel herstellen. En je zal niet zwanger worden als je lichaam er niet klaar voor is.

7. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dames, wat moet ik zonder jullie... pffff. Ik heb me werkelijk na iedere stap na de MA onzeker gevoeld en hier mijn vragen gesteld...Maar het beheerst mijn leven zo..Hoe was mijn leven ook alweer voor de zwangerschap? Ik dacht in ieder geval wat lichter over zwangerschappen dan nu, dat is zeker.

Aan de ene kant weet ik dat ik de cyclus de tijd moet geven, maar aan de andere kant heb ik heel erg behoefte aan zekerheid. Zoals wij allemaal natuurlijk.

Ik ga proberen het voor nu maar even los te laten en ik zie het allemaal wel. Maar ik merk wel dat dit een enorme impact heeft gehad op me en op mijn relatie. Terwijl ik zo met mezelf heb afgesproken dat ik het niet zo ver wilde laten komen. Maar de nasleep van zoiets vind ik heel zwaar.

8. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar Stess.Je wil gewoon weten waar je aan toe bent.Dat weet je nu niet en dat is zo frustrerend!

Rustig aan en gewoon van je afschrijven als je daar behoefte aan hebt.Lang leve zp :D

9. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Idd Bumbaa!

Ik vind het allemaal niet leuk en dan helpt het forum wel om e.e.a. een beetje op een rijtje te krijgen.

Ik wil meteen vragen of het normaal is dat ik al drie dagen menstruatie krampen heb en alle symptomen, maar alleen een heel klein bruinverlies van jog geen inlegkruisje bij elkaar...?
    Ik ga niet WEER een nieuw topic starten, maar ben wel benieuwd hoe de menstruatie bij anderen verliep toen je eenmaal voelde dat ie er was?

Ik ga het zo ook maar even op het asherman forum vragen want ja hoor, volgende angst heeft zich alweer aangediend...

10. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Herkenbaar! Ontzettend veel krampen, drie dagen platgelegen met minimaal bruinverlies, met dikke ogen rondgelopen en een hoofd vol zorgen ivm Asherman, en toen gingen uiteindelijk de sluizen wagenwijd open!!!

Probeer Asherman los te laten. Uiteindelijk is de kans vele malen groter dat het goed komt. Geef het alleen even de tijd, hoe moeilijk dat ook is! ( is dapper gezegd hoor, van mij. Ik kon dat namelijk niet zo makkelijk)

11. stess82

stess82 Actief lid

9 jun 2013
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    En idd..Sluizen zijn opengegaan...pfff Toch weer een goed teken dan? Ik ga vanaf nu proberen positief te zijn.

En Ben je weer zwanger? Van harte!!!

12. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Yay! Dat is inderdaad een ontzettend goed teken, Stess! Confronterend, moeilijk, maar probeer het ook te zien als een nieuw begin; je lichaam is er klaar voor! Laat de zorgen los, neem een groot glas wijn, en richt je op je nieuwe cyclus en een toekomst met vernieuwde hoop. Het kan zomaar weer gaan gebeuren......

Enneh... Ja:) Ik lijk het bewijs te zijn. Dank voor je felicitatiie!

Deel Deze Pagina