Lengte LF?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pindakoek, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Hallo dames,

26 april hebben we een afspraak met de fertiliteitsarts. Bij mijn vriend is niet zo'n denderend zaad geconstateerd :( ik moet nog onderzocht worden en nu is mijn vraag: mijn LF is steeds 9 a 10 dagen, is dat lang genoeg of moet ik me daar ook zorgen over maken??

2. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    een mooie lf zit tussen de 12 en 14 dagen geloof ik....dus ik denk niet dat het echt iets is om je druk over te maken......
    weet eigenlijk ook niet of je deze langer kunt maken door middel van iets zeg maar....

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

De ideale LF duurt 10-14 dagen. De jouwe is wat kort, en KAN dus idd oorzaak zijn van niet-zwanger worden.
    Met visoliecapsules of tarwekiemolie kun je je LF (bewezen) verlengen, dus daar zou ik mee beginnen als ik jou was :)

Nederlandse gyns zeggen trouwens dat de lengte van je LF niet uitmaakt, in andere landen is men er al wel achter dat dit te maken kan hebben met niet zwanger worden...

Ik heb tot twee keer toe succesvol mijn LF weten te verlengen, (eenmaal van 6 naar 14 dagen en momenteel na mijn MK weer van 8 aar 12 dagen).

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een luteale fase hoort tussen de 10 en 18 dagen te zijn. Tien dagen is de ondergrens. Negen-tien dagen is dus aan de korte kant. Dit kan een probleem zijn, dus het moet zeker nagekeken worden.

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was mijn LF na een kunstmatige cyslus 11 dagen. Schrok me rot toen ik dus te vroeg ongesteld werd. Ik heb dat natuurlijk gelijk gevraagd en mij werd verteld dat dit helemaal niet erg is. Hoewel 9 dagen....Dat lijkt mij wel kort. Ik heb ook gehoord dat Clomid je LF kan verlengen. Met de vitaminepreparaten heb ik geen ervaring.
    Succes! En kleine tip, als je man minder vruchtbaar is, dan moet hij zink gaan slikken. Doet mijn man ook en de tweede testuitslag was veel beter dan de eerste!

Kans is aanwezig dat je ook aan de IUI moet (mits de zaad van je man niet te slecht is) en dan dus ook aan de Clomid. Dus dat is dan meegenomen voor de lengte van je LF.

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    9 dagen zit op het randje...

Mijn huisarts wil mij met mijn LF van 6/7 in september al vervroegd gaan doorsturen naar de gyn.

@ Rozemarijke: waarmee heb jij jouw LF kunnen verlengen?

7. sweet84

sweet84 Bekend lid

16 apr 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ook bij de huisarts geweest i.v.m. een LF van 8 dagen. Mijn huisarts zegt dat het geen probleem moet zijn. Zodra er bevruchting heeft plaats gevonden krijgt je lichaam een seintje. Je baarmoeder zorgt er dan voor dat de vrucht kan innestelen.

8. raspberry

Zoals ik al zei: in Nederland wordt door artsen massaal geroepen dat dat geen kwaad kan, terwijl het wel degelijk van invloed is op de kans dat een bevrucht eitje innestelt...
    Van meiden in de landen om ons heen hoor je hierover totaal verschillende geluiden.

Maar goed, koop dus visolie of tarwekiemoliecapsules, want een langere LF kan de kans gewoon enorm vergroten dat een vruchtje zich goed innestelt :)

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Gelukkig is mijn HA een uitzondering. Hij zegt dat een LF van 6 wel degelijk te kort is en dat een dan al bevrucht eitje telkens tegelijk wordt afgevoerd met de ongi. Daarom ook de vervroegde doorsturing naar de gyn als het ons in september nog niet gelukt is om zwanger te worden (wij zijn dan 9 maand bezig)...

Ik zal het eens proberen met visolie of tarwekiemolie als ik deze maand weer een korte LF heb... Ik ben al gestopt met de zwanger worden pillen van de Etos.

10. MrsMerel

MrsMerel Lid

13 dec 2010
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn LF is ook erg kort (7 dagen), wij zijn nu 5 maanden bezig. Ik ben deze maand begonnen met visolie en etos zwanger worden, hopelijk doet dit zijn werk! Als het nu weer niet lukt en mijn LF weer zo kort is, ga ik ook even bellen naar de HA...

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik ben juist gestopt met de Etos zwanger worden omdat deze je LF ook kunnen verkorten. Prompt daarop was mijn LF al een dag langer dan in de cycli ervoor.

Ik hoop dat ie voor jou wel goed werk doet...

12. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @All: bedankt allemaal voor jullie reacties!! Tarwekiemolie of visolie ga ik zeker proberen. Etos zwanger worden pillen heb ik de vorige ronde geslikt en mijn cyclus was aanzienlijk langer. Voor Etos zw. worden sprong mijn ei op CD 18, tijdens het gebruik van de pillen CD 27 en nu weer zonder die pillen op CD 20. Die pillen hoef ik dus ook niet meer, slik wel elke dag foliumzuur.

Ik zal vandaag even multivitamine of zink halen voor het mannetje, kijken of het helpt ;) Verder is het gewoon afwachten tot de 26e :( zit inmiddels op 3 DPO.

13. raspberry

Ik heb na de MK ook de etos zwanger worden er in eerste instantie bij geslikt. Dacht dat dat wel even handig was voor m'n lijf, een extra vitamineboost. Maar daar ging mijn cyclus ook ERG raar van doen, dus gauw weer gestopt en gelijk weer een langere LF, met enkel de visolie!

14. MrsMerel

MrsMerel Lid

13 dec 2010
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dan denk ik inderdaad dat ik maar met de pillen stop als het deze maand niks is.... Mijn eisprong is nu wel eerder gekomen dan vorige maand, maar dat zegt nu nog niks over de LF natuurlijk. Bedankt voor de tips! De visolie blijf ik wel slikken.
    @Pindakoek Hopelijk werkt de visolie ook voor jou!!

15. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    Weet iemand eigenlijk wanneer je het beste naar de HA kan gaan met een korte LF? Het is bij mij niet extreem kort, maar ik maak me er toch zorgen om. Voor ons is dit ronde 6, maar ik heb nu alweer last van een beetje bloedverlies. Als dit doorzet, dan zou ik weer een te korte LF hebben. Wat vinden jullie?

Deel Deze Pagina