hallo, Ik heb een paar vragen. Wij geven onze dochter 1/2 potjes fruit sinds ze 4,5 maand is. Met 5 maanden zijn we gestart met 1/2 groentepotjes. Dit gaat allemaal heel erg goed. Nu ze 6 maanden is probeer ik wel eens iets groffere stukjes bijvoeding te geven zoals geprakte banaan. Dit vind ze heel moeilijk om door te slikken. En bij hele kleine inimini stukjes brood die ik haar geef met boter of zonder boter moet ze steeds kokhalzen. Dit is ook met een broodkorstje die ze eerst natsabbelt en dan afbijt. Hoe kan ik haar laten wennen aan wat grotere stukjes eten? En wat kan ik haar nog meer geven? Ik heb ook wel af en toe een papflesje geprobeerd maar ze houdt haar lippen stijf op elkaar. Ze wilt het niet hebben en wacht net zo lang tot ze een gewoon flesje krijgt. Is het echt noodzakelijk om een papflesje of bord pap te eten? Normaal dronk ze 4 flesjes op een dag. 1x 180/6 + 3x 150/5. Nu drinkt ze een aantal dagen haar flesjes maar voor de helft leeg. Krijgt ze dan wel genoeg binnen? Ze is wel een hele actieve baby die maar 2x overdag slaapt. Maar ik zou dan denken dat ze dan juist wat meer wilt drinken. Ik hoop dat je antwoord kunt geven op mijn vragen.
Hallo! Het verwerken van stukjes kan bij het ene kindje eerder goed gaan dan het andere kindje. gemiddeld ligt de leeftijd op het goed verwerken van stukjes (slikreflex) op 7 maanden. Dus heel even wachten met stukjes is prima. Dit komt wel. Het is niet noodzakelijk om pap aan te bieden, kindjes hebben het niet nodig. Soms is het een fijne stap van melk naar een fruit of groentehap maar dat loopt al bij haar! Zit ze al op de opvolgmelk of nog met de nummer 1? Van de 2 is nl bekend dat dit iets zwaarder valt, als ze dan aan de 700ml komt is het goed. Succes groeten Femke
dan blijf ik af en toe een klein stukje brood aanbieden zodat ze erop kan sabbelen. Misschien dat het dan ineens een keer gaat lukken. Ik ben sinds vandaag begonnen met standaard 1 en 2 te mengen zodat ze kan wennen aan de opvolgmelk. Ze dronk van standaard 1 ongeveer 700-750cc op een dag. Ze is een klein tenger meisje. Ze is gisteren zonder avondflesje gaan slapen van 18.30 - 8 uur vanmorgen. Ze kon er na haar avondeten geen flesje meer in krijgen. Ik denk dat ze voldoende had gegeten over de hele dag.
Hoi, Een klein stukje brood of een korstje brood geven om op te sabbelen is een goede manier om te oefenen! Ik denk dat je heel goed bezig bent zo, 700-750 ml opvolgmelk is voldoende. Groetjes Linda