ik vroeg me iets af, onze kleine jongen slaapt al een tijdje overdag super goed, en s'nachts ook, het is me opgevallen dat hij door zijn slaap schema aan de 4 voedingen kan, we hebben hem tot gister nog wel 5 voedigen gegeven, maar dan moest ik hem wel wekken, vandaag zit hij voor het eerst aan de 4 voedingen, zou dat voor hem voldoende zijn? hij is nu 3 maanden en weegt al 7 kilo dus een flink ventje, als hij het toch zelf aan geeft zal 4 voedingen toch voldoende zijn hij is namelijk de laatste tijden erg veel gegroeit, ik weet dat dit in overleg van het cb moet, maar na mijn idee geeft hij dit zelf aan, wat een weekje geleden kwam hij elke keer nog stipt om de 4 uur, maar nu laat hij er gerust zo 4,5 - 5 uur over heen gaan.
hoi, ik had m,n zoontje met 2 en halve mnd op 4 voedingen wel ben ik toen begonnen met in de 4de voeding nutrix te doen. volgens het c.b gebeurde dit nooit maar heb het toch gedaan want haalde ik hem om 22.30 a 23.00 ur uit bed dan had ik geschreeuw tot 2 uur in de nacht. gr.
jeetje wat snel al dat hij dat vol kan houden. Wij waren volgens mij pas met 5 maanden over naar 4 flessen. Maar ja wat hij niet drinkt kun je er natuurlijk niet inproppen. Ik weet niet hoe je tijden nu zijn. Je moet eventjes in de gaten houden dat hij wel voldoende binnenkrijgt.
onze dochter slaapt ook door haar voedingen heen, dus ik ging ook over op 4 voedingen, de verpleegkundige op het consultiebureau vertelde me toen alleen dat je met 7,5 kg over mag op 4 voedingen. onze dochter is 5 maanden en 6 kg dus ik voedt nog braaf 5 keer
dat vindt ik een rare opmerking van het cb. Ons meisje was pas met 10 maanden 7,5 kilo. Je gaat een kind van 10 maanden toch geen 5 voedingen geven )dan heb ik het natuurlijk over flessvoeding op tijd en schema en geen bv op verzoek. off topic, denk ik dat dit bij voeding moet staan.
ik ook mijn zoontje woog met 2 mnd 5,5 kilo en het c.b heeft niet gezegt dat t niet mag maar wel dat het weinig tot nooit gebeurde zo vroeg op 4 voedingen. ik heb t toen nog 2 weken aangezien maar ben toen over gegaan op 4 voedingen wel heb ik overdag de flessen vergroot. gr
Als je kindje het er goed op doet gewoon doen! Die standaard richt lijnen moet je niet teveel op af gaan. Hier kreeg Marin met 8 voedingen minder dan de meesten met 4 .. En ze groeide goed. Dus ik maak me er niet druk meer om zou ik een 2e krijgen.,
Doen wat je gevoel je zegt.. en je kindje 'je vertelt'. Ons meisje was ook pas over de 2 maanden heen en gaf toen zelf aan dat ze echt niet meer wilde drinken dan 4 flessen.. Kon er wel meer aanbieden, maar dat kwam er dan gewoon weer uit... Heb haar wel goed in de gaten gehouden met de groei etc en nooit moelijk gedaan als mevrouw ineens wel een flesje 'extra' wilde..
Hier net zo.. wij gingen ook gewoon over op 4 x 200 -dat was voldoende voor haar - een enkele keer hebben we 1 fles opgehoogd tot 230 - maar dat dronk ze meestal niet leeg (dit deden we s avonds of smorgens) . Wij zijn ook niets gaan toevoegen, dat vonden we nog te vroeg. Bij fases vroeg ze ineens weer snachts om een fles, maar die heeft ze dan ook altijd gekregen. Maar dat waren duidelijk fases, 1x in de maand een paar dagen ofzo. Wel hebben we even in de gaten gehouden of ze goed bleef groeien, onze dochter was ook weer niet zó groot
Onze zoon ging ook al vrij snel over op 4 voedingen...dit mede doordat hij zelf dit ritme ging aanhouden. Bij het CB waren ze er niet zo heel blij mee....maar daar heb ik een klein beetje schijt aan. Voor de 5e fles moest ik hem 's Avonds echt wakker maken en had dan het idee dat hij daardoor helemaal van slag was en ik hem uit zijn ritme hield. Gewoon op je eigen gevoel af gaan, als jullie kindje genoeg heeft aan 4 voedingen op een dag dit lekker zo blijven volhouden.
Onze zoon zit inmiddels alweer ruim 3 weken op 4 voedingen per dag. Het consultatiebureau gaf het zelf aan was toen ruim 3,5 maand en was 62 cm en woog 6220 gram sinds die tijd geven we om de 4 uur een fles en om 19.00 uur de laaste en dan slpaat hij door tot smorgens 6.30 uur hij is hier zo veel vrolijker van geworden. wel is het s'avonds om 19.00uur helemaal op
Ik had dat ook met onze dochter. Op het Cb zeiden ze me toen dat als zij boven de 6 kilo en 3 maanden oud was dat het mocht. Ik heb alleen voor mezelf wel de 5e voeding erin gehouden omdat bij mij de bv heel snel terug loopt. Ben nu sinds 2 weken op 4 voedingen gaan zitten. Ze is trouwens nu 5.5 maand en was een maand geleden 7830 gram. De reden dat ik dus de 5e voeding heb gehouden was voor mezelf maar hij mocht er dus af
Onze dochter zat rond 2,5- 3 maand ook op 4 flessen maar dat was meer omdat we haar voor de 5e fles amper meer wakker kregen (dan moest je echt aan de slag met een koud washandje of zo en dat vond ik ook wel weer erg zielig). De reden dat het CB het liever op een latere leeftijd ziet heeft te maken met de niertjes en volgens mij ook met de suikerspiegel. Het is, indien het lukt, wat dat betreft beter om nog even 5 flessen te geven. x
ik heb hem gisteren toch weer 5 flessen aan geboden, maar met de derde fles liet hij gewoon meer als de helft staan,. ben ik dus absoluut niet gewend van hem, de andere 4 flessen heeft hij wel helemaal op, dus gewoon 4 flessen, ik merk ook dat hij ook al veel beter de nachten door komt, hij slaapt veel vaster en langer, dus misschien kan ik de laatste fles wat vervroegen, die krijgt hij nu rond kwart over elf half twaalf, dus misschien eens half elf proberen.
Hier ook met 2,5 maanden naar 4 voedingen van 180+6..... CB is het er ook niet mee eens...Maar als ik hem voor de 5e fles wakker maak is het echt gedonder 's nachts.....+ hij spuugt veel meer, moet het er echt inproppen!!! Nu met 4 flessen spuugt hij nauwelijks en slaapt/plast/poept goed. Gewoon naar je kindje luisteren, die vertelt tenslotte waar hij/zij behoefte aan heeft!!!.....En heeft hij/zij toch nog een keer honger, lekker die 5e fles geven....!
gewoon doen wat je gevoel zegt en je kindje aangeeft. Elk kind wordt groot op zijn manier en zijn tempo.
hier helemaal een gek verhaal mijn zoontje van 12 wkn drinkt 4 flessen van 150 cc maar weet niet hoe er meer in te krijgen??? ben wel bang dat ie te weinig binnen krijgt op deze manier maar hij slaapt door van 21:30 tot 08:00 is ong 6 kilo en ziet er prima uit ...
Ons meisje zit ook sinds 2 dagen op 4 voedingen. Ik maak me er niet druk om. Ze geeft het zelf aan en proppen heeft geen zin want of ze neemt het gewoon niet of ze gooit het er net zo hard weer uit. Ik geef haar met dit warme weer dan wel wat sap ofzo tussendoor. Ze krijgt ook rijstebloem door de laatste fles en eerste fles.