Zo daar was ik weer! Het is dus super gegaan met vijf voedingen (zie topic tweeling van 6 naar 5 voedingen), we zitten nu op: 7.00 11.00 15.00 19.00 en 22.00. Ze slapen heerlijk tot ná 7.00! We hebben de laatste fles van 23.00 nu al naar 22.00 gezet en ze slapen nog steeds tot ná 7.00! En nu? Zouden ze al vier voedingen aankunnen? Ik weet het niet. Ze drinken meestal alle flessen op een dag leeg (1x bv 1x afgekolfde melk en 3 x kunstvoeding krijgen ze nu, in de flessen gaat 200ml). Maar soms laten ze ook wat staan op een dag (bijv. 50-80ml). Maar ik denk wel dat ze de laatste fles makkelijk nóg eerder kunnen krijgen en dan dus langer slapen, maar dan zit er maar 2,5 uur tussen (als we naar 21.30 zouden gaan bijv.). Is dat niet wat snel op elkaar? Wat doen? Fles van 19.00 halve fles van maken? Of fles van 22.00 kleiner maken? Of gewoon naar 21.30? Ik schat dat ze nu 5800gr en 5300gr zijn. Lijkt me nog net wat te licht voor vier flessen toch? En hoe zit dat sowieso met vier voedingen, moeten dan alle flessen weer omhoog? Ze krijgen nog geen bijvoeding. Dank alvast!!
Ik zou kijken wat er gebeurd als je de laatste voeding een half uurtje eerder doet. De flessen zou ik dan niet groter maken, gewoon eerst kijken wat ze op een dag doen, zeker omdat je aangeeft dat ze soms nog weleens wat laten staan. Dan heeft het in mijn ogen weinig zin om de flessen op te hogen. Zo lang ze het prima op deze hoeveelheid doen, zou ik dat lekker zo laten en gewoon je kindjes volgen