Hoi hoi! Ik gebruik nu een week de difrax flessen. De ene keer gaat dit beter dan de andere keer. Bij het drinken komt er soms lucht via de speen naar binnen, het lijkt dan of hij vacuëm trekt. Ikheb al gecontroleerd of het ventiel open is en dat is open. Weet iemand of dit normaal is? Of dat ik misschien iets verkeerds doe.. Alvast bedankt!!
Wij kwamen er pas na een tijd achter dat het ventiel open moest zijn... En bij ons was dat het probleem, daarna niet meer gehad. Hij zou met open ventiel ook niet vacuüm mogen trekken volgens mij.... Ik hoor sinds het ventiel open is ook regelmatig een piepend geluid omdat er via ventiel lucht aangezogen wordt, hoor je dat geluid ook wel eens?
Hier gebeurt dat soms, dan moet ik ff het gaatje in het ventiel openen. Is net of ie zit vast geplakt als ik het niet goed droog heb gemaakt. Anders zou ik gewoon eens een mail sturen naar difrax. Misschien hebben ze nog een tip
Gaatje Ventiel?? Ik gebruik ook al een tijd die flessen, maar zit er een ventiel? Hier zuigt ze hem ook vaak vacuum dus misschien dat ik ook iets moet doen?
In de onderkant zit dat rubberen rondje met dat `hoge stukje`. In dat hoge stukje zit een gaatje in de vorm van een streepje. Kun je bijna niet zien. Ff tussen je vingers soort van indrukken (smalle kanten van het stukje)dan is ie goed open. Door het zuigen gaat ie open en kan de lucht weg. hoop dat jullie het een beetje begrijpen. Haha
Vind de flessen tegenvallen. Ten eerste te grote opening in speen dus ze verslikt zich snel en toch veel lucht dat ze nog binnenkrijgt. Gebruiken nu dr Brown en werkt echt stukken beter!
Ik vind de flessen ook tegenvallen.. De tips hieruit gebruikt maar het wordt niet beter. Bij de babywinkel waar ik veel kom, zweren ze bij BORN FREE flessen, iemand daar ervaring mee?
Oppassen, want toen de fles hier ook opeens enorm vacuüm trok (en dan bedoel ik echt de speen, die helemaal ingedeukt was na 5 min. drinken) is uiteindelijk het ventieltje ONTPLOFT! Werkelijk álles zat onder de melk en gaf een behoorlijke knal (en dat tijdens een nachtvoeding )
Dat meen je niet,ik gebruik ze ook,maar nu ik dit lees wordt ik wel bang. Had je het niet goed dichtgedraaid ofzo?Was je kleintje niet gewond?
Ik weet het niet. De dag er voor nog uit elkaar gehaald en uitgekookt. De hele dag was er niets aan de hand (op die speen na dan) en toen knalde dat ventieltje dus los. Als je er op googled wordt je er ook niet echt vrolijk van want het schijnt een bekend probleem te zijn van Difrax Gelukkig was niemand gewond, alleen geschrokken en moest als een malle een nieuwe flesje klaar maken.
Dat is schrikken, maar waarschijnlijk was het gaatje niet goed open, dan kan de lucht niet weg. Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd
Hier zat er nog geen gaatje in, deze hebben we zelf met de achterkant van een theelepeltje in het ventieltje gemaakt. Ik vind het trouwens wel vreemd dat er niets over dit ventieltje in de gebruiksaanwijzing van de fles staat..
Geen ervaring met de difrax flessen maar je kunt een smalle diifrax speen ook op eem smalle dr brown fles zetten Daar heeft mn dochter uit gedronken en dat is echt een super fles!! Ik heb ook getwijfeld over difrax maar ben toch voor dr brown gegaan door de negatieve verhalen die ik hier las. Ben wel difrax spenen gaan gebruiken omdat ze dr brown spenen (en flessen) alleen bij etos en prenatal verkopen en beide winkels zitten niet in de buurt. Maar de difrax spenen zijn wel bij alle drogisterijen en supermarkten te krijgen.
Hier ook alleen maar ellende met die Difrax flessen. Dochter dronk er prima uit, maar ik kon constant nieuwe flessen kopen. Ze lekten constant, barsten in de fles... Ben voor haar de Avent gaan gebruiken, sindsdien geen kapotte fles meer gehad!