Terug geven na voeding -ligt het aan mij??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mb90, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Heb eventjes een dipje en heb raad nodig.

A.llison is een rustige, vrolijke baby. Weent ook niet veel. Maar ze drinkt lastig. Soms drinkt ze goed, soms niet. de ene keer laat ze mooi 3uur tussen, en soms is ze daar na 1,5uur terug om eten. vaak morst ze ook enorm (melk loop te snel?).

Heb nu vanacht en daarjuist gehad dat ze gedronken had, ik houd haar een tijd recht, ze boerde en na de boer lag alles er terug uit...

Nu moet het natuurlijk lukken dat het enkel nog maar bij mij gebeurt is en mijn vriend heeft dit nog niet voorgehad.

Ligt dit nu aan mij? of is het toeval? En wat kan ik doen?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als er wat meer lucht in de maag zit, of wat meer onderin de maag, is de kans groter dat er melk terugkomt bij een boertje.

Voor flesvoeding is het belangerijk dat de baby half rechtop zit (tegen je aan) en niet ligt. Er geen lucht in de speen staat, maar de fles wel zo horizontaal mogelijk.
    De speen moet zo ver mogelijk in de mond, de lipjes tegen de harde rand aan. De dop moet goed vastgedraaid worden en mag geen vacuum zuigen.
    De voeding moet 15/20 minuten duren.

Als je bovenstaande hebt en er blijft melk langs stromen heb je een te groot gaatje in de speen en moet je terug naar een kleinere speen.

Doorgaans komt niet alles eruit, maar een mondje. Gooi 10/20 cc water over je heen en het lijkt veel.
    Dat het bij je vriend niet gebeurd en wel bij jou kan toeval zijn, maar ook aan de manier van voeden liggen. Zonder te weten wat jullie verschillend doen kunnen wij daar niets over zeggen ;)

3. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Jouw uitleg van het voeding doe ik ook zo nochtans... Enkel hou ik de fles te veel recht omhoog denk ik...

Die moet horizontaal? Maar dan is de speen niet gevuld, en zuigt ze toch lucht?

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zo horizontaal mogelijk, maar wel zodat de speen gevuld is met enkel melk en geen lucht :D

Deel Deze Pagina