herkent iemand dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silly88, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    na de inenting van dinsdag zit dit er ineens. hij was niet lekker en heeft ook koorts gehad en ondertussen nu 2 nachten met veel huilen en temperatuur van ong 35,4
    vandaag zien de bultjes er zo uit.
    ik ben bij de huisarts geweest hoor, maar dat is zo'n sukkeltje. weet niet hoe ik hem anders kan omschrijven :D mn eigen huisarts was er niet.
    zegt ie ja hij lijkt wel op een muggenbult ..... njaaa natuurlijk of misschien allergisch zei hij daarna
    dat was de uitslag, dus mijn vraag, komt iemand dit bekend voor? het zit op zn voeten, handje en op 1 been.hij lijkt er geen last van te hebben. ik krijg het alleen beetje lastig op de foto

2. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    het zijn een soort van rode bultjes

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zou ook voor muggenbultjes gaan als ik de foto zo zie, maar ja... ik ben natuurlijk ook geen arts. En foto's zijn altijd moeilijk te beoordelen vanaf de computer! Kan het zijn dat hij geprikt is?

Ik vind die ondertemperatuur wel een beetje raar, heeft de HA daar niks van gezegd? Is daar een reden voor voor jouw gevoel?
    Volgens mij gaan de reguliere 'rode vlekjesziekten' allemaal gepaard met koorts?!

Naja... kortom... als je het niet vertrouwt zou ik evt. nog een keer bellen of een andere HA proberen te raadplegen...

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    dat is inderdaad lastig aan een foto want in het echt ziet het er niet uit als een muggenbult. hij slaapt in een slaapzak dus zou het ook wel knap vinden :p
    ja ik vind die ondertemperatuur echt raar ? elke keer huilen huilen en voelt helemaal koud aan terwijl ie pyama shirt aan heeft, romper en slaapzak en een kamer van 22 graden.
    maar ik moet het aankijken komende dagen. pas als ie paar dagen hoge koorts heeft, hoef ik weer te bellen

5. MamaMarije

Hmm... heeft hij dan iets anders gegeten of gedronken wat hij nog niet vaak heeft gehad? Iets wat bijv. die allergische reactie veroorzaakt kon hebben?

Eet en drinkt hij verder wel voldoende? Voldoende plasluiers enzo? Is hij overdag verder ook niet humeurig of hangerig?

Wat betreft slapen: het is 's nachts inmiddels best wel aan het afkoelen, ookal is het overdag erg warm. Onze jongens slapen beide in een romper korte mouw en volledige pyjama (dus ook een broekje) en zomerslaapzak. Voor Benjamin heb ik voor vannacht zelfs een dun dekentje op zijn bedje gelegd, voor een extra laagje. Die leggen we erover heen als we zelf naar bed gaan.
    Ik zou hem voor vannacht eens een extra laagje aantrekken en kijken of het verschil maakt. Hij zal niet snel té warm worden als hij de afgelopen nachten echt ondertemperatuur heeft gehad, toch?

Lastig hoor....

6. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Heb je bij de inentingen geen formulier of boekje gekregen met mogelijke bijwerkingen?

7. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja hij heeft een deken maar die blijft meestal 5 sec liggen en dan schopt ie hem weg. en hier is het s'nachts gewoon nog 22 graden (afgelopen nacht) in de slaapkamer.
    vandaag lijkt ie zich goed te voelen, alleen lijkt het nu net of ie ineens een loopneus krijgt dus misschien ook gelijk een verkoudheid erbij?
    hij heeft voor de rest niks nieuws gegeten/gedronken deze week dus snap er niks van. hij drinkt slechter en slaapt langer overdag, wel eerder humeurig als normaal. ja en s'nachts slaapt ie zowat niet dan elke keer huilen en die rare temperatuur

8. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja een folder inderdaad maar daar staan in dat de verschijnselen al weg moeten zijn

9. MamaMarije

In principe is de stelregel idd dat bijwerkingen binnen 24 uur op moeten treden en anders is het niet gerelateerd aan de vaccinatie.

Wie weet heeft hij idd 'gewoon' een virus te pakken, zeker als je het idee hebt dat hij ook verkouden wordt nu. Maakt hij nog voldoende plasluiers?

Ik zou hem toch vannacht wat meer aantrekken, bijv een romper lange mouw onder zijn pyjama of toch een pyjamabroekje. Die kan hij niet uitschoppen.

Wat betreft allergieën: die krijg je niet als je iets voor de eerste keer binnenkrijgt. Die bouw je op. Dus dat wordt bijv. pas zichtbaar als je voor de 2e keer of nog vaker, iets eet. Dat maakt het zo lastig te achterhalen.

Verder zit er idd niet veel anders op dan afwachten en wellicht is er idd een mama hier die de vlekjes herkent!

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Misschien gekke vraag maar heb je misschien een kat of hond?
    Misschien dat die misschien vlooien hebben en dat die je zoontje gebeten hebben? (de vlekjes)
    Hoe is hij verder van gedrag? Wel levendig?

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja heb allebei :D maar die worden allemaal behandelt dus lijkt me sterk :p

nou ondertussen heeft ie weer koorts, 38,5 dus ja wat doe ik dan bij hem aan voor de nacht? zn temperatuur is nu weer hoog. ik doe maar zn shirtje met zn dunne broek + slaapzak aan.

hij gedraagt zich anders als normaal, zit steeds zielig te piepen maar speelt wel dus het valt mee. hij kan nog steeds lachen gelukkig. hij gaat nu lekker naar zn bedje en dan bereid ik me mentaal maar weer voor op nog een nachtje wakker zijn ;)

12. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Het lijken wel een soort eczeem plekjes. Mijn oudste had ook dit soort plekjes, ze kwamen een aantal dagen na de prikken opzetten (na de dktp-hip-pneu). Kan me herinneren dat er bij een aantal plekjes uiteindelijk korstjes op kwamen. Ik was destijds bang dat hij echt eczeem zou ontwikkelen maar gelukkig bleek dat niet zo. Na een week werd het minder. Hij was ook hangerig maar geen ondertemperatuur. CB zei dat het niks te maken had met de prik (standaard antwoord geloof ik bij CB), maar ik vond het wel verdacht dat het steeds na de prikken kwam opzetten, en daarna vanzelf weer wegging.

Sterkte met je mannetje!

13. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    vind het ook wel wat op een vlooienbeet lijken,ben zelf ook eens gepakt door die krengen:x
    gelukkig druppel ik nu steeds optijd,en maak elke dag schoon dus heb ze nog niet gezien.

14. misa

misa Niet meer actief

Hmm, vreemde plekjes ja. Ik zou het niet goed weten. Even in de gaten houden en anders nogmaals naar de ha gaan!
    Over die temp snachts: moet heel normaal zijn. Mijn zoontje heeft ps ook koorts gehad en had snachts ineens een temp van 35,4 ongeveer. Zelfs de hap gebeld want ik dacht: oohoo een ondertemp! Maar was allemaal normaal en niets aan de hand volgens die vrouw.. ??? Het kan wel heel snel erg stijgen en dalen bij die kleintjes.

Mijn zoontje heeft nu ook weer koorts. Ik heb hem ene dunne slaapzak aan gedaan en een dun shirt met lange mouwen. Geen broekje. En het raam heel ietsje open.
    Als hij het straks toch koud heeft, doe ik een lakentje over of toch een broekje aan. Of zelfs het raam dicht(er).
    Beter te fris dan te warm, helemaal met koorts!!!

15. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    jaa weer hetzelfde verhaal gister. s'avonds hoog, huilen huilen en overstrekken, s'nachts laag weer extra deken over hem heen gedaan na het huilen daarna stil tot half 5 weer 37,0 graden en om 9.30 weer 38,0 graden en ligt nu al een uur te slapen (normaal altijd maar 30 min) vind het echt raar die schommelingen al een paar dagen??

die plekjes zijn nu een bultje met een rode kring eromheen
    ik heb zelf ook een vlooienbeet gehad een paar jaar geleden maar vind het er toch niet op lijken. en kan ook niet want alles is behandelt hier gelukkig :D zal vandaag wel even foto maken ervan, het ziet er weer anders uit vandaag

16. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hmz vreemd zeg!

Deel Deze Pagina