Het valt me op dat P een grotere ziektekostenpost heeft dan B. Kijk ik weet niet of P medicijnen/ fysiotherapie nodig heeft of niet, maar je kunt als man zijnde goed bezuinigen op de ziektekosten. Mijn man hoeft bijvoorbeeld geen kraamzorg in zijn pakket te hebben. (heb ik al) Hij heeft nooit iets, dus hij heeft de goedkoopste fysiotherapie gepakt. Zo ook met tandheelkundige hulp. Als hij toevallig iets krijgt (bijv verstandskies trekken), dan doet hij dat op dat moment betalen. Ga eens goed je ziekenfondspolis na en probeer dingen weg te strepen. (Waar dat kan uiteraard.) En anders moet je kijken of andere verzekeraars niet beter bij je passen! Mijn man betaald bijv. per maand 98 euro (CZ) en ik 117 euro. (VGZ)(zijn allebei wel collectief verzekerd) Als P zijn ziektekosten omlaag kan brengen van 122 naar bijv. 105 heb je per maand al een verschil van 17 euro!
@ Mandy, je vraagt maar raak hoor We zijn nu aan het proberen voor onze 1e, en tot die tijd lopen we de achterstand in. En waar mogelijk een spaarrekening aanleggen Mn vriend heeft ook een dure lening, maar op basis van zn huidige loon kan hij dit bedrag niet krijgen bij een andere geldverstrekker, dus hij zit daar wel aan vast, echt balen
mmm trouwens vind ik de vezekringen niet erg duur hihi hiero is het meer hie ris het namelijk ruim 100 maar moet wel zeggen... wij hebben 2 auto's tja en dan maakt het natuurlijk wel verschil...
Haha, nou jah, zonder kan het ook niet echt.... Dan moeten we weer aardappels tegen een stuk vlees gaan ruilen ofzo
het is toch zo dat de uitgaven voor iedereen anders zijn. Ik ben echt wel 150 euro kwijt per week aan boodschappen, zou niet weten hoe dat te beperken, ik ga ook naar Liddl. We hebben wel dieren, dus dat zit er wel bij. Tja, verzekeringen, gas en licht, is bij ons ook duurder, maar dat is logisch, we hebben een huis van 800m3. Ik wil alleen maar zeggen, kosten zijn gebasseerd op je levensstijl, hoe je woont. Maar het lijkt mij dat je dat ook basseerd op je inkomen, je moet niet meer uitgeven dan er binnen komt, sterker nog, wat overhouden en sparen, voor de kinderen, voor luxe uitgaven, voor later, of als er iets kapot gaat, onderhoud aan huis.Hou je ook rekening met pensioen? Neem aan, dat je na 65 ook nog lekker wil leven, moet je nu toch wat voor regelen. Bar enn Patrick, dat is bij jullie zeker niet in evenwicht.Tweede salaris is echt nodig. Wij werken ook allebei. Hoewel wij het erg goed hebben letten we toch op een heleboel zaken om geld te besparen.Zoals: * boodschappen, Liddl is uitstekend, scheelt een boel. * aanbiedingen * wij hebben geen abonnementen, krant dus nieuws allemaal via internet, is gratis en up to date. * telefoonkosten, altijd op te bezuinigen. Noem maar op, je zult zien dat het leuk wordt als je een beetje handig word op bezuinigen, ik heb dat geleerd in een voor mij ook mindere tijd, en maak er nog steeds gebruik van. Jullie zijn nog jong, je hebt nog alle tijd, wij zijn tegen de 40 en we moeten toch echt rekening gaan houden met bv pensioen, daar betalen we ook extra aan.
Ik vraag me eigenlijk gelijk af, als je zwangerschapuitkering afloopt, en ik ga er even vanuit dat je die van t UWV ontvangt, heb je dan geen recht op een WW uitkering, of heb je voor je zwangerschap niet (voldoende) gewerkt? Verder denk ik dat de meeste kosten vrij gemiddeld zijn, het enige wat mij opvalt zijn de leningen, wij zijn nog voorstanders van het eerst sparen en dan kopen, maar daar heb je nu natuurlijk niks meer aan.
Tja wat iedereen zegt klopt wel. Je kunt zo weinig veranderen aan de vaste lasten. Ik heb wel tips: Tussenpersonen zijn superhandig voor je verzekeringen en hypotheek. En ze zijn ook nog gratis. Dus ik zou daar zeker even langs gaan, misschien kan je op die manier je vaste lasten omlaag brengn. Wij hebben onze uitgaves en inkomens op een rijtje gezet. Omdat we echt ontiegelijk veel sparen 700 euro per maand) en dat graag ook nog even zo willen houden. Hebben we onszelf een budget gegeven. Allebei 105 euro per maand aan zakgeld zeg maar. En een huishoudportomonee die we elke maand weer aanvullen tot 230 euro. We betalen nu dus alles cash. Behalve dan het tanken, want we pinnen aan de pomp, dat scheelt 10 cent per liter. En als je mij tegenkomt in de supermarkt kan ik je vertellen voor hoeveel ik ongeveer in m'n karretje heb liggen. Tegen de tijd dat ik bij de koek en snoep aan ben gekomen, vind ik toch al dat ik teveel heb uitgegeven, dus neem ik minder mee. Ik eet wat in de aanbieding is, en neem veel huismerken. Boodschappen doen we bij Albert Heijn, dat is echt de goedkoopste op de Lidl en Aldi na (maar ik heb geen tijd om 20 minuten in de rij te staan). Daarnaast zijn er misschien dingen die je kan doen om iets bij te verdienen. Al ga je maar bij iemand schoonmaken. Voor mijn part ga je beunen. Ik heb vandaag een kinderfeestje gegeven bij een vriendin. Ik vroeg er 25 euro voor (incl materiaal), zij vond dat belachelijk goedkoop, dus ze maakt meer over. Toch leuk, kan ik weer knutselspullen kopen.... Zo doen wij het zo'n beetje. Linda
De Albert Heijn de goedkoopste? Dat kan ik me niet voorstellen. Alles is bij de AH duurder als ik het bijvoorbeeld vergelijk met C1000 of nog beter de jumbo. De consumentenbond test dit ook geregeld en AH komt toch echt boven de gemiddelde prijs uit. Wat betreft 20 minuten in de rij staan, zo lang heb ikzelfs op zaterdag nog nooit in de rij gestaan bij de lidl.
Wat mij opvalt is dat jullie veel geld per maand weggooien door te bellen! Mijn vriend heefst straks een abonnement van 10 euro per maand en dan kan ie zoveel bellen dat ie nooit de minuten/sms op krijgt. Dus die 10 euro is echt heeeeeel ruim. Ik besteed zelf ongeveer 20 euro per JAAR aan beltegoed. Dus opgeteld is dat voor ons nog geen 12 euro per maand! (Vaste telefoon hebben we nog wel, maar gaat weg omdat we die niet gebruiken (lees 2 euro per maand verbellen).) 60 euro vind ik echt veel! En volgens mij kun je op die boodschappen nog flink besparen. Koop eens eigen merk producten, die zijn meestal net zo lekker/goed en een heel stuk goedkoper. Groetjes Miep
alleen maar ff reactie op jouw bel tegoed van 20 euro per jaar...dat zijn dan zeker de kosten voor het bellen naar je voicemail... sorry hoor, heb voor mijn zoontje de goedkoopste abbo genomen die er is(was) 10 euro en daar bel ik zelf heel vaak mee echt heel vaak en met de huistelefoon niet, maar dan nog ben ik met de huis duurder uit dan met de mobiele....dus dat lijkt me sterkt dan bel jij voor nog geen 1,50 per maand, kan natuurlijk ook dat jij de bel over laat gaan en de ander terug laat bellen, maar je snapt wat ik bedoel... als jij niet meer dan 1,50 per maand verbeld ben je dus elke keer een hoop geld kwijt, want er is geen pre paid voor zo weinig geld, dus dan zit je aan een abo vast en dan kun je misschien wel heel weinig bellen mar de kosten maak je evengoed wel... hoe het is is het, ik zou het niet op dit moment om kunnen ruilen met een ander, als ik zie wat een ander uitgeeft per maand schaam ik me diep maar goed het gras is altijd groener bij de buren denk ik dan maar, en het kan altijd maar zo afgelopen zijn....
Even over de verzekering: Wij hebben interpolis alles in 1 (twee vrij nieuwe auto's erbij) en betalen 106 euro in de maand. Auto's, inboedel, rechtsbijstand, opstal, glas, doorlopende reis enz... Misschien is dat een idee?
haha Smoekie , dito hier... En over die telefoonrekening maar niet te spreken. Ik krijg 100 Euro PER MAAND van mijn bedrijf aan beltegoed , en dan nog heb ik op mijn prive telefoon al snel 40 euro erbij + mijn dochter nog eens 10 Euro, en war mijn vriend verbelt weet ik niet maar vast ook rond de 40. Vaste telefoon hebben we niet. En voor derest vind ik eht ook superkeurig heo ze hun geld uitgeven. sne leen baan lijkt me nog steeds de beste optie
Wij zitten in de maand op zo'n 130 euro aan boodschappen, meer budget is er niet voor. (excl. zo'n 30 euro voor de dieren) We hebben 2 mobiele telefoons, allebei zo'n 25-30 euro. Geen vaste aansluiting!
Ik vind dat jullie uitgaven er best goed uitzien. Je mist alleen een 2e inkomen. Als onze kleine is geboren ga ik minder werken en dan moeten we ook gaan bezuinigen, maar gelukkig kunnen we nu ff flink sparen. Onze uitgaven/inkomen zijn ongeveer als volgt: Uitgaven: 2.700,00 (incl. verz./boodschappen/verz./auto's/kinderopvang dus alles!) Inkomen: 3.100,00 (incl. kinderbijslag/toeslagen/belasting teruggave etc. dus alles!) We houden dan dus ongeveer 400 euro per maand over voor kleding/uitjes en onvoorziene uitgaven. Dit is voor ons al moeilijk, omdat we gewend zijn van meer te kunnen leven. Maar dat is gewoon een kwestie van lijfstijl aanpassen. Voor boodschappen heb ik, als straks de kleine er is, 400 euro per maand begroot! Alles is dus mogelijk! Maar een 2e baan zou alles wel een stuk makkelijker voor jullie kunnen maken! Succes! Gr. Elma
Beste Bar, Het is al meer gezegd, maar ik zou in ieder geval mijn belastingzaken op orde maken als ik jou was. Jullie hebben recht op zorgtoeslag, hypotheekrenteaftrek (en dus een voorlopige teruggaaf), kinderkorting, combinatiekorting. Kijk wel uit dat je je teruggaaf heffingskorting stopzet als je weer gaat werken, anders moet je terugbetalen. Daarnaast zou ik aangifte inkomstenbelasting over 2006 doen als ik jou was. Je hebt met zo'n laag inkomen waarschijnlijk ook nog recht op een TBU (tegemoetkoming buitengewone uitgaven). Ook vraag ik me af waarom je servicekosten zo hoog zijn bij een koophuis? En wat betreft babyboodschappen. Kijk eens op www.koopjesannie.nl. Daar staan alle baby-aanbiedingen per week gesorteerd. Daar kun je ook veel besparen. Zelf doe ik ook boodschappen bij Aldi en Jumbo. Bij jumbo koop ik huismerk, dat is ongeveer zo goedkoop als aldi. Oh ja voor de huurders onder ons, als je ook zo'n tekort hebt dan kun je ook nog kwijtschelding van gemeente en waterschap vragen. En die krijg je dan ook.
Ik vind het knap dat je op een forum gewoon je inkomsten en uitgaven zonder pardon bloot durft te geven. Ik zou dat nooit doen dat gaat een ander toch niets aan= Of ben ik nu weer moeilijk