Ik heb zo'n last van harde buiken hé. Het doet zelfs op het moment van samentrekken een beetje zeer en dan zakt het weer af. Voelt alsnog anders dan weeën hoor, die voelde ik veel lager. Maar toch, gister een aantal gehad de hele dag door en moest ze echt even 'wegzuchten'. Ik ben ook niet druk, doe geen zwaar werk en heb geen stress. Bij mijn eerste heb ik dit niet gehad.
Nou, ik wilde ongeveer hezelfde bericht plaatsen alleen ben ik 31 weken zwanger. Ik heb geen zwaar werk, doe al heel rustig aan maar blijf harde buiken houden. Als ik ga googlen lees ik dat ik me geen zorgen hoef te maken tenzij ze echt pijnlijk zijn dus dat doe ik dan ook maar niet maar omdat ik dit bij mijn eerste zwangerschap helemaal nooit heb gevoed vind ik het toch opvallend. Maar zoals ik al schreef, je hoeft je dus geen zorgen te maken tenzij ze regelmatig komen, pijn doen of bloedverlies hebt. En bij twijfel gewoen even je vk bellen!
Geen idee! Ik zou bij dit soort dingen de VK even bellen. Gewoon voor de zekerheid, zodat je weet dat alles nog oké is met de baarmoedermond etc. Ik weet wel dat je bij de tweede, of meer, eerder oefenweeën kan hebben.
Ik zou ook voor de zekerheid even bellen. Ik zit al vanaf 22wk thuis omdat ik zoveel last heb van harde buiken. Nu heb ik hulp van mijn moeder in het huishouden,met name de zwaardere klusje zoals zuigen en dweilen enzo. Zodra ik weer teveel doe krijg ik weer last en heb soms wel 6harde buiken in 1uur.
Misschien een stomme vraag, maar ik lees wel vaker op zp dat meiden meerdere harde buiken in een bepaalde tijd hebben. Is dat normaal? Ik heb namelijk meestal een halve dag een harde buik. Dat gaat ook zeer doen aan de buikspieren (en daarom moet ik rust houden en zit ik thuis).
@Sopan: een halve dag een harde buik?! Dat kan niet zolang aanhouden, een harde buik heb je maar heel even en dan trekt het weer weg. Hier ook veel harde buiken, morgen toevallig naar arbo-arts om hopelijk officieel te regelen dat ik vanaf nu nog maar halve dagen ga werken. Harde buiken horen er vanaf een bepaald termijn bij, maar geen meerdere per uur! Dan is het echt een teken dat je het rustiger aan moet gaan doen.
ik heb ook vaak harde buiken meer dan 8 in een uur en doe ook erg weinig en neem veel rust. maar de VK zei vlede week dat alles goed was en vrijdag groeiecho dus ik wacht het ook ngo ff af wand de kleine is erg druk dus dat zal wel goed zijn. dus ik denk dat je je geen zorgen hoef te maken maar als je toch erg onzeker er over ben even bellen naar je VK.. daar zijn ze voor..
Ook ik zit met deze reden al sinds 24 weken ofzo thuis. Als ze te vaak komen kunnen het (ook zonder pijn) vroegtijdige weeën zijn/worden. Te veel harde buiken zou ik altijd even aan kaarten. Eventueel wordt dan ook je bm hals opgemeten om te kijken of ze geen invloed hebben. En rustig aan doen, maar dat doe je al zeg je. Ook kun je extra magnesium gaan slikken, dit schijnt de bm rustiger te maken en dus minder harde buiken. Dat heeft hier denk ik wel wat invloed (ook op je stoelgang ). Succes
Ook ik heb hier al een paar weken veel last van. Ik rust al heel erg veel en werk niet. Toch blijven ze aanhouden. De ene dag heb ik het maar een paar x en de andere dag zo'n 6 per uur. Morgen wordt de urine op kweek gezet voor te kijken of er toch geen blaasontsteking is en word ik getest op streptococ.
Ik wilde even reageren op het langer aanhouden van een harde buik. Sopann, ik heb het geen halve dag gehad (zo ver heb ik het iig niet laten komen), maar bij mij vangt het aan en wordt het echt extreem als ik niet snel rust neem. Ik herkende harde buiken in het begin niet als zodanig, omdat er voornamelijk te lezen is dat ze komen en snel gaan. In mijn geval krijg ik direct bij enige inspanning al een hardere buik en als ik me niet snel koest ga houden wordt dit echt een harde buik, heel naar en vervelend. Dit blijft aanhouden tot ik echt tranen heb in mijn ogen van de pijn. Het duurt dan ook een hele tijd voor het weer weg trekt. Na overleg met de vk blijkt het dus zeker om harde buiken te gaan. Naar en vervelend, maar gelukkig ben ik vaak genoeg op tijd om het te laten afzakken voor het pijnlijk wordt. Overigens werk ik al 10 weken niet meer in verband met extreme zwangerschapsmisselijkheid en hou ik me al extreem rustig. Ik krijg het bijv al als ik even het huis wil ontvluchten en om de hoek een kopje thee probeer te drinken op de betere dagen. Het echte pijnlijke is gelukkig alleen in situaties waar ik niet onderuit kan en niet kan gaan liggen (bijv laatst de crematie van mijn omaatje). Hoop dat je er wat aan hebt.
ik merk nu dat ze er 's morgens niet echt zijn. Een beetje maar. Maar einde middag en avond pfff dat komen ze erg vaak. Vooral 's avonds bij het liggen op de bank en dan doen ze ook echt zeer. Ook als ik moet plassen, anders ga zitten, bij beweging van kind en bukken krijg ik gelijk een harde buik. Ik vraag me af hoe het komt, omdat ik het bij de eerste niet had.
Nou, wat je zegt Suzanne. Het duurt echt lang en wordt dan echt extreem naar. Ik voel dan, denk ik, mijn buikspieren. Tussenpozen zitten ermisschien wel in hoor, maar ik kan ze in ieder geval niet voelen. Overigens ben ik toen op zaterdagavond nog bij de VK geweest en het credo is rust. Nu zit ik thuis met bekkenpijn. De harde buiken zijn zo goed als weg, behalve als ik teveel doe.
Regenboogmam, Wat ontzettend naar. Voor mij is het de eerste, dus ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal. Ik weet alleen wel dat ik het behoorlijk frustrerend vind dat bij het minste geringste het lichaam protesteert. Gewoon zo veel mogelijk rust nemen meis. Sopann, ja irritant he! Bij mij werd ook aangegeven dat ik rust moet nemen, maar nu ik eigenlijk al hele dagen in bed lig en het direct krijg als ik even de muren om me heen wil ontsnappen is het of last krijgen van de buik of knettergek worden van het 100% binnen zitten. Poeh, twee hele vervelende keuzes. Hoop dat we het niet nog de hele zwangerschap op deze manier behouden :S. X