Hoi, ik ben hier nieuw en nog onbekend hopelijk plaats ik het onderwerp goed. In het kort ik heb 1 zwangerschap gehad wat met 10 weken eindigde in een miskraam, 2e zwangerschap was een bbz waarbij mijn eileider weggehaald is. 3e zwangerschap was een gezonde voldragen zwangerschap 4e zwangerschap (dmv clomid 1e ronde 50) met 5 weken een vroege miskraam en ik zit nu op dag 6 en tevens mijn 2e dag met clomid. Vrijdag begon mijn miskraam na een echo waarbij alles weg was mocht ik de keuze maken en gelijk doorgaan met medicatie, heeft iemand hier ervaring mee?
Heel veel sterkte met het verwerken van je miskraam. Helaas hier ervaring mee. Met een paar achter elkaar en allemaal met clomid. Is er een mogelijkheid dat je arts je letrozol kan voorschrijven? In België waren ze er niet te enthousiast over de clomid, miskramen zijn met clomid hoger dan bij letrozol
Oh heb net mijn 2e pil genomen, ben zo bang dat het weer een miskraam wordt mocht het raak zijn, en serieus ik zat ook met de gedachte dat de miskraam door clomid was gekomen... Ben jarenlang terughoudend geweest met medicatie, de volgende ronde ga ik het eens vragen... Dank voor je reactie en wat sneu, uiteindelijk wel gelukt of?
Het is natuurlijk nooit bewezen dat clomid vaker een miskraam gaf. In ons geval alleen helaas wel. Al hebben wij ook iets tevaak pech gehad en dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn. Clomid bleek bij mij mijn eicelkwaliteit te verpesten. Kwaliteit was al niet het beste, maar door de te snelle groei ging het ten koste daarvan. Met letrozol ben ik niet zwanger meer geraakt (maar dat had er meer mee te maken dat mijn beide eileiders op gegeven moment verkleefd waren en ivf of icsi onze enige optie nog waren) Nu ondertussen zwanger, via icsi
Oh wat goed om te horen, gefeliciteerd. Hopelijk heb je een fijne zwangerschap en een bevalling. Over de celkwaliteit klinkt het inderdaad logisch. Ik ben benieuwd ik heb nu ook een beetje spijt maar ook de twijfel dat ik de miskraam als menstruatie heb beschouwd maar de gynecoloog gaf ook groen licht dat het kon, maar had misschien toch een menstruatie moeten afwachten, we gaan het zien...
Niet doen. Als uiteindelijk je gynaecoloog vind dat je lichaam schoon genoeg is voor een ronde en je er zelf mentaal ook aan toe bent gewoon doen. Zonde om te wachten. Vaak zijn vrouwen na een miskraam vruchtbaarder. In elk geval succes en plezier dr komende periode en hopelijk is het snel goed raak!