Al ruim een jaar bezig om zwanger te worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door martine2, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ik duim voor je dat dit jaar jullie jaar mag worden!
    Hier 52 maanden bezig geweest en het is gelukt! Geef de hoop niet op hoe moeilijk het soms ook is.
    dikke knuffel!

2. Cindy1980

Cindy1980 Actief lid

2 mei 2007
    162
    0
    0
    Groepsbegeleidster
    Roermond
    Hoi meiden.Mag ik hier mee schrijven ? Ik ben Cindy 33 jaar. Wij zijn precies 1 jaar bezig om zwanger te worden van een tweede. We hebben een zoon van net 6 daar was ik binnen 3 mnd zwanger van. Het duurt me allemaal veels te lang..zo frustrerend elke maand weer die teleurstelling en dan iedereen om je heen die binnen no time zwanger lijkt te worden..men zegt je moet het loslaten maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan..
    We zijn al in ziekehuis geweest en uitslagen zijn goed..enige wat gyn nog graag wil doen is een kijkoperatie om te zien of er geen verklevingen zitten in de eilijders..maar eerlijk gezegd vind ik dat maar eng dus heb gezegd nog paar maanden te wilen afwachten. Ik heb in zomer 2011 een buiten baarmoederlijke zwangerschap gehad dat heeft er ingehakt en heb perioode gehad dat ik dacht laten we het maar bij 1 houden maar het begon toch weer te kriebelen..in jan2013 weer begonnen en in febr 2013 een vroege miskraam gehad..daarna niet meer zwanger geweest.
    Ik duim voor ons allemaal dat 2014 ons jaar mag worden.

3. Beebies

Beebies Lid

18 jan 2014
    7
    0
    0
    Ik ken het gevoel. Wij zijn nu bezig aan ronde 19.
    Is het deze ronde weer niet raak, gaan we toch maar eens naar het ziekenhuis.

4. martine2

martine2 Lid

4 okt 2012
    13
    0
    0
    He,
    Uiteraard mag je hier mee schrijven Cindy1980. Hoe meer we elkaar kunnen steunen hoe beter.
    Vandaag de eerste ovulatietest gedaan. Ik ben benieuwd de komende dagen. Ook het klussen weer opgepakt. Dus om de dag weer klussen.
    En hopenlijk hebben we dan op 9 februari iets positiefs.
    Ik ga er niet vanuit maar goed elke maand is weer spannend.
    Ik weet nu wel ik wacht nog twee maanden en als ik dan niet zwanger ben dan ga ik bij mijn huisarts langs.

5. Cindy1980

Cindy1980 Actief lid

2 mei 2007
    162
    0
    0
    Groepsbegeleidster
    Roermond
    Hier ook sinds 2 mnd begonnen met ovulatietesten. Gister en vandaag was die positief..hard aan de klus en duimen maar !

6. Dangers

Dangers Lid

9 mei 2013
    43
    0
    6
    Restaurantmedewerker
    Limburg
    Hee, frustrerend is dat he. Ik zit ong in hetzelfde schuitje.
    Wij zijn sinds vorig jaar februari bezig, ik heb een lange en onregelmatige cyclus,
    Dmv ovulatiwtesten was ik in augustus zwanger maar is helaas uitgelopen op
    Een miskraam. Sindsdien is mijn lichaam helemaal door de war.
    De menstruatie erna was een lange maar normale. De menstruatie daar na
    Was maar 1 druppel rood en verder alleen met afvegen licht bruin (sorry hiervoor).
    En momenteel ben ik het wachten op mn 3e menstruatie die niet komen wilt,
    Heb een bloedtest gehad en die was negatief. Ik zit ondertussen op dag 50 ..
    Deze cyclus en die hiervoor waarschijnlijk geen eisprong gehad.

Geduld hebben.. moeilijk als je zo graag een kindje wilt.

Ik hoop dat het voor jou en de rest heel snel mag lukken !! :)
    Xx

7. Cindy1980

Cindy1980 Actief lid

2 mei 2007
    162
    0
    0
    Groepsbegeleidster
    Roermond
    Dangers wat vervelend zeg en raar dat je cyclus nu zo van slag is. Heb je al contact met de gyn opgenomen ?

Hoe is het met de andere dames ? Het is zo rustig hier !

8. Iljo

Iljo Lid

10 jan 2014
    18
    0
    0
    Nou ben druk in de weer met mijn ovulatietesten hahaha! Geven nog geen piek aan dus ben benieuwd.
    Wel was mijn beste vriendinnetje net hier om te vertellen dat ze zwanger is.... Blij voor hun!

9. Sweetharty

13 jan 2014
    29
    0
    0
    @Iljo: fijn dat het 'probleem' van de babyshower zichzelf heeft opgelost. En het is vast ff slikken van je beste vriendin.. Dapper van je hoor! Hoop voor je dat de ovulatietesten jullie gaan helpen!

Wij zijn afgelopen maandag weer bij de arts geweest en daar gehoord dat we waarschijnlijk in mrt gaan beginnen met IUI. Ik ben wel een beetje bang voor de injecties die ik mezelf moet gaan geven, maar met goede begeleiding komt dat vast goed.. Het gaat nu toch ineens wel snel allemaal..!

10. martine2

martine2 Lid

4 okt 2012
    13
    0
    0
    Ik ben nu ook druk in de weer met de ovulatietesten. Het blijkt nu maar weer dat ik deze maand een vroege eiersprong heb. We zijn dan ook druk bezig met klussen. Ik hoop zo dat het deze maand raak is al ga ik er al bijna niet vanuit.

11. Weepee

Weepee Actief lid

11 mei 2010
    140
    0
    16
    Limburg
    Ik herken me ook in jou probleem.
    Bij de eerste was het na 1,5 jaar eindelijk raak.
    Nu bezig voor een 2de.
    En nu in ronde 9 aangekomen.
    En iedereen in mijn omgeving raakt ook zwanger.
    In augustus heb ik een vroege miskraam gehad.
    En ik zit nog in een forum met de mama's van de eerste zwangerschap.
    Ik was eerst de 3de die zwanger was van de 2de. En liep gelijk om met een andere mama. En nu zie ik elke keer die buikfoto's en echo's langskomen en denk ik steeds dat zou ik nu ook moeten hebben.
    Ondertussen zijn er al 7 zwanger van de 2de en blijf ik als 1 van de laatste over:(

12. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook ik sluit me aan bij jullie. Inmiddels alweer 15 maanden bezig voor een brusje, net een MA achter de rug.
    Bij de eerste heeft het 14 maanden geduurd met ook een MA tussendoor.
    Twee maanden geleden de onderzoeken gehad in het ziekenhuis, maar daar was alles goed. Dus dan word je gewoon weer een jaar weggestuurd.
    Martine en andere die onderzoek overwegen... gewoon doen. Grote kans dat er niets uitkomt, maar dan weet je het wel!! Wij vonden de onderzoeken erg meevallen.

En laten we hopen dat 2014 een vruchtbaar jaar gaat worden, juist voor degene die nu al zo lang hebben gewacht, gedroomd en gehoopt!!!

13. YokoOno

YokoOno Lid

27 dec 2013
    38
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Hier ook al een tijdje bezig. in sept 2012 gestop. In febr. 13 zwanger maar helaas, dat is een MK geworden.
    Wij proberen het ook gewoon zonder al te veel testen het te laten gebeuren. Dat voelt voor ons goed en zo hebben wij zo min mogelijk stress.
    Ik september of oktober ben ik naar de HA gegaan, zat er toen helemaal doorheen. Maar kreeg voor mij gevoel weinig respons. Het was al een keer gelukt, dus gewoon lekker verder proberen en vooral genieten van elkaar en leuke dingen blijven doen.
    De HA gaf ook aan, dat voor veel mensen de ovtesten te veel stress oplevert.

Met Oud & Nieuw hadden wij weer even goede hoop, maar helaas toch niet. Daarna heb ik bij mijzelf een knop omgezet, dan maar niet (makkelijker geschreven dan gedaan) Heb mijzelf een maansteen cadeau gedaan en schrijf dagelijks in een klein boekje voor mijzelf een berichtje aan ons zieltje.
    Wat heeft dat mij een rust gegeven! Heerlijk maand achter de rug gehad en geen moeite met zwangeren om ons heen. Nu twee/drie dagen voor mijn NOD, veel positieve kwaaltjes, maar nog steeds de insteek we zien wel.

14. Roosangel26

Roosangel26 Actief lid

20 apr 2013
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet me helaas ook bij jullie aansluiten. Alhoewel ik nog geen jaar bezig ben duurt het voor mij wel lang en vraag ik me af of het ooit nog gaat lukken. Ik stopte eind maart vorig jaar en had een zeer onregelmatige cyclus die wel mooi afliep. Na 3x: zwanger! Mijn geluk kon niet op! Tot ik met 6,5 week een miskraam kreeg, wat een verdriet. Toen ik dacht ik: naja ik kan in ieder geval zwanger worden, laten we hoop houden. Maar nu bijna 5 maanden verder ga ik steeds meer twijfelen. De cyclus loopt gelukkig wel weer steeds af maar is geen één keer regelmatig, heeeeel irritant! Vorige maand begonnen met ovulatietesten en dat ging prima. alleen niet raak. Deze maand weer testen maar toen klopte er geen bal meer van met die rot-testen dus ben ik na 5 dagen maar gestopt. En nu maar weer afwachten of het nog wat wordt deze maand, denk het niet maar ja zonder hoop komen we nergens he?!

Sorry voor het lichtelijk depressieve verhaal maar ja voel me nu gewoon even rot. (Misschien wordt ik ongesteld?? haha!)

Ik hoop ook zeker dan 2014 ons jaar wordt! We zijn nog maar net begonnen met 2014 dus laten we hoop houden en duimen voor elkaar, dat het snel raak mag zijn!

Groetjes,

15. Cindy1980

Cindy1980 Actief lid

2 mei 2007
    162
    0
    0
    Groepsbegeleidster
    Roermond
    Ha meiden,

Hoe gaat met met jullie ?
    Nog iemand die bijna op nod zit ?
    Ik morgen..vandaag getest en een heeel licht tweede streepje te zien maar durf nog niet te juichen.
    Zou het deze 13de ronde dan eindelijk raak zijn ?
    Ik hoop het...

Groetjes

16. Sweetharty

13 jan 2014
    29
    0
    0
    Spannend Cindy! Ik hoop het voor je!

Hier is net de vruchtbare periode voorbij, dus we kunnen weer wachten :) Als het weer niet is gelukt gaan wij waarschijnlijk beginnen met IUI. Maandag leren prikken!

17. Cindy1980

Cindy1980 Actief lid

2 mei 2007
    162
    0
    0
    Groepsbegeleidster
    Roermond
    Sweetgarty ik duim voor jullie !

Hier nog foto van tuurtest vanmiddag.

Bijgevoegde bestanden:

18. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Nou, ik hoef niet echt te turen! Zie echt duidelijk een tweede streepje!
    Voorzichtig gefeliciteerd :)

Mijn NOD is zondag maar ik voel de beruchte krampen al. Op naar ronde 20 vrees ik...

19. Cindy1980

Cindy1980 Actief lid

2 mei 2007
    162
    0
    0
    Groepsbegeleidster
    Roermond
    Die krampen heb ik ook maar schijnt ook bij zwangerschap te horen dus geef de hoop niet op ik duim !

20. Tina2012

Tina2012 Lid

5 mei 2012
    17
    0
    0
    kinderopvang, gastouderopvang
    zaandam
    Hier ook een gefrustreerde jonge dame.
    Wij zijn al 2 jaar bezig en het wil maar niet lukken, komende week uitslagen van mijn bloedtesten (hormoonhuishouding) en die week erna echo om te kijken of iets mis is...
    pff...

Deel Deze Pagina