Al ruim een jaar bezig om zwanger te worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by martine2, Jan 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Weepee

Weepee Actief lid

May 11, 2010
    140
    0
    16
    Limburg
    Jep heb getest. Negatief helaas. :(
    Op naar de volgende ronde.

2. Cindy1980

Cindy1980 Actief lid

May 2, 2007
    162
    0
    0
    Groepsbegeleidster
    Roermond
    Balen !!!

3. mickey83

mickey83 Bekend lid

Dec 30, 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jammer Weepee.
    Jij hebt wel een mooie cyclus van 28 dagen of niet??

4. Weepee

Weepee Actief lid

May 11, 2010
    140
    0
    16
    Limburg
    Op dit moment was de cyclus wel redelijk ja zo mag hij van mij blijven. Ben nog niet ongesteld zal morgen wel komen.
    Volgens de ovulatietesten zou ik morgen ongesteld moeten worden.
    Maar ik heb heel onregelmatige cyclussen die liggen tussen de 26 dagen en 45 dagen.
    Ben nu de eerste keer met ovulatietesten begonnen zodat ik zeker weet wanneer ik mijn ei heb. Geeft wat rust als ik zeker weet wanneer ik mijn NOD heb. Anders blijf ik maar te vroeg testen en afvragen wanneer het nou is.

5. martine2

martine2 Lid

Oct 4, 2012
    13
    0
    0
    Hier nu ook weer een berichtje van mij.
    Allereerst Cindy gefeliciteerd.
    Hier vandaag een baaldag. mijn NOD is komende maandag, Maar afgelopen twee dagen twee druppels bloed te zien. Niet heel veel met vegen was het weg zeg maar.
    Maar vandaag dus toch iets meer te zien ook niet veel zoals ik anders gewend ben, maar ik denk dat ik toch ong ben geworden grrrrrr. Ik baal vandaag enorm.
    Maar goed ik moet er ook niet te veel bij stil staan en doorgaan (makkelijker gezegt nu dan gedaan).
    Wij hebben hier nu wel besloten dat als ik in maart nog niet zwanger ben dat we dan naar de huisarts gaan.

6. Weepee

Weepee Actief lid

May 11, 2010
    140
    0
    16
    Limburg
    Balen zeg martine.
    Maar ik heb toen ik de eerste keer zwanger was ook meerdere malen bloed verloren. 1x zelfs als een normale menstruatie maar wel korter. 2 dagen.
    En alles is goed gegaan.
    Hopelijk lukt het nog voor maart en hoeven jullie niet naar de huisarts.

Hier vandaag NOD maar nog niks gezien.
    Zal misschien morgen door komen. Anders zaterdag toch nog maar eens testen.

7. martine2

martine2 Lid

Oct 4, 2012
    13
    0
    0
    Ja het is idd ff balen. Vandaag de tweede dag ong en het is een normale ongesteldheid helaas.
    Ja ik hoop dat we nog voor maart zwanger zijn.
    Voor jou ook even spannend Weepee!! Ik duim voor je mee dat je toch zwanger bent.

8. Weepee

Weepee Actief lid

May 11, 2010
    140
    0
    16
    Limburg
    Helaas ongesteld geworden vandaag. Ben blij dat ik duidelijkheid heb. En had me niet zo op mijn gemak gevoeld als ik nu zwanger zou zijn na a die rare afscheiding.
    Op naar de maart baby's!

9. mickey83

mickey83 Bekend lid

Dec 30, 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Balen Martine en Weepee!!
    Dat van die duidelijkheid begrijp ik wel... dat heb ik dan meestal ook!!
    En dan nu weer snel naar de volgende ronde. Jammer dat dat dan altijd weer een tijdje duurt hè!!
    Hier nu wachten tot 18 februari...

10. duurtlang

duurtlang Actief lid

Feb 20, 2014
    245
    0
    0
    Groningen
    Hier ook al bijna een jaar bezig om zwanger te worden. Ben al vrij snel begonnen met ovulatietesten en heb volgens de testen gewoon keurig netjes elke maand mijn eisprong. Aangezien ik in maart al 34 jaar word, raak ik een beetje in paniek dat het nu nog niet is gelukt... Kon iemand je maar vertellen: over een half/jaar ben je zwanger. Vind dat nog lang duren, maar dan weet ik in ieder geval dat het wel gaat lukken. Dat zou mij absoluut geruststellen. Kan niet tegen die onzekerheid. Vele dames met mij denk ik niet...
    Zit nu op dag 20 van mijn cyclus, de 29e is mijn NOD. Als ik deze ronde niet zwanger raak, dan gaan wij ook naar de HA en vragen dan om een doorverwijzing. Hopelijk is het voor vele dames inclusief mezelf niet nodig om naar de huisarts te gaan en dus hoop ik ook op vele febr/maart baby's!!! Ik ga voor jullie duimen!!

11. martine2

martine2 Lid

Oct 4, 2012
    13
    0
    0
    Gisteren had ik mijn NOD dag. Vandaag nog niet ong geworden. Heb ook nu niet het gevoel dat het komt maar ja je weet maar nooit. Als ik morgen nog niet ong ben dan ga ik testen. Pfff het is weer spannend.

12. Yvje81

Yvje81 Lid

Mar 5, 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn inmiddels al anderhalf jaar bezig en ik ben 32 jaar. Om mij heen lijken ze allemaal ineens zwanger te worden spontaan en ik gun het ze allemaal. Het is alleen zo frustrerend dat het bij ons niet lukt.....:( uiteindelijk hebben wij een paar weken terug contact opgenomen met de huisarts en we zijn doorverwezen naar de gynaecoloog. Verschillende onderzoeken gehad, vandaag (de laatste) de HSG (baarmoederfoto) gehad. Gelukkig geen vreemde afwijkingen en ook al onze andere onderzoeken allemaal goed!! Ben zo blij dat die onzekerheid weg is en we gaan nog een half jaartje zelf proberen ;)
    Moet alleen wel kwijt dat het HSG onderzoek best pijnlijk is en nu ik thuis ben alweer een paracetamol heb ingenomen...wat is dat pijnlijk zeg!!!

13. martine2

martine2 Lid

Oct 4, 2012
    13
    0
    0
    He Yvje81. Ik begrijp je heel erg goed, hier ook hetzelfde iedereen om je heen is zwanger en zo spontaan. Ik moet dan zelf ook ff slikken.
    Helaas ben ik vandaag ong geworden dus ja ik ben er ff vanaf allemaal. We gaan weer op naar de volgende ronde helaas.

14. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    hoi Yvje81 en Martine2, hier ook zelfde verhaal. Elke nieuwe aankondiging is slikken :( ook hier alle onderzoeken goed, nog een kijkoperatie en dan gaan we nog een jaar zelf proberen. Geduld geduld geduld.. en ook in mijn omgeving lijkt het bij iedereen vanzelf te gaan.

15. mickey83

mickey83 Bekend lid

Dec 30, 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Balen Martine!! Zeker als je cyclus langer duurt dan stijgt je hoop!! Binnenkort wilde jij toch ook naar de huisarts om doorverwezen te worden?? Veel sterkte er verder weer mee!!

Yvje.. die HSG waar jij het over hebt, dan is toch de inwendige echo?? Heb je daar zo'n last van??

Pandavliegen wat gaan ze met een kijkoperatie precies doen? En waarom doen ze dat? Wij alleen de standaard onderzoeken gehad.. Manlief, bloedprikken om te kijken of je een eisprong hebt en een echo.

16. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Ha Mickey83, met die kijkoperatie gaan ze kijken naar verklevingen in de buikholte en eierstokken. Ik dacht dat dat alleen nodig was als je positief had op anti stoffen van chlamidya, maar de gyn wou (ook al waren ze negatief) toch die kijkoperatie doen, ze vond het lullig om ons naar huis te sturen van probeer nog maar een jaar, en dan volgend jaar er achter komen dat je toch verklevingen had. De kans is klein, maar een bijkomend voordeel is, dat ze een lichte stijging in aantal zwangerschappen zien na zo een onderzoek ;)

Het is bijna hetzelfde trouwens als een HSG, krijg lokale verdoving (in de baarmoedermond) en dan maken ze daar een sneetje naar de buikholte en gaan ze met een cameraatje kijken en spuiten ze blauwe vloeistof door je baarmoeder.

verder wij ook semenonderzoek bij man, en bloedprikken bij mij, en een cyclus volgen met echo's. Opzich waren die niet erg, maar omdat ik elke 2 dagen er heen moest, werd ik dus min of meer verplicht mijn werkgever in te lichten. Gelukkig reageerde hij heel begripvol.

Maar ik verwacht er geen uitkomst uit eigenlijk, heb wel kramp enzo, maar eigenlijk alleen rond de eisprong en menstruatie en heb toch wel gehoord dat bij verklevingen je ongeveer dagelijks flink buikpijn hebt. En verder heb ik de ideale cyclus, netjes 28 dagen, ruim voldoende hormonen, mijn eisprong was heel netjes (of de grootte van de folikel dan) precies volgens alle gemiddelde :) pffft. alleen het gemiddelde van een jaar voor een zwangerschap.. daar doe ik dan niet aan mee ;)

17. martine2

martine2 Lid

Oct 4, 2012
    13
    0
    0
    Dank je wel Mikey83. Ja ik ga idd binnenkort naar de huisarts. Mijn vriend wil dat we nog 1 maand wachten dus volgende maand ga ik naar de huisarts toe.
    En als ik het zo lees vallen de meeste onderzoeken mee dus daar hoef ik niet tegenop te kijken. En nu weet ik ook dat ik niet de enige ben die naar de huisarts gaat.

18. martine2

martine2 Lid

Oct 4, 2012
    13
    0
    0
    Pandavliegen succes met de kijkoperatie

19. Yvje81

Yvje81 Lid

Mar 5, 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mickey83, idd dat HSG onderzoek was na de tijd erg pijnlijk....zodra de zetpillen (pijnstillers) waren uitgewerkt diezelfde avond, begon de helse pijn :( Het blijkt dat napijn wel kan voorkomen, alleen ik had het wel heel erg. Het voelde als menstruatiekramp, maar dan tig keer zo erg.....een hele slechte nacht gehad. Gelukkig was het de volgende dag al een stuk beter en heb ik me prima gered op het werk met 2 paracetamol.

Morgen bel ik de gynaecoloog voor een nieuwe afspraak. We hebben namelijk de onderzoeken gehad die we moesten hebben en daarna moesten we weer een afspraak maken om alles te bespreken en hoe nu verder. Maar m'n vriend en ik hebben al besloten om weer eerst een half jaar zelf te proberen :) ik gebruik nu ook ovulatietesten, om toch misschien wat een betere kijk erop te krijgen...

20. Yvje81

Yvje81 Lid

Mar 5, 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar ben super blij om te lezen dat er meerdere vrouwen zijn die hetzelfde meemaken....Pandavliegen, Martine en Mickey83, heel veel succes met alle onderzoeken etc! Hopelijk kunnen we binnenkort elkaar toch vertellen dat we zwanger zijn!! Ik gun het jullie zo!

Share This Page