Hoi meiden, Wij zijn aankomende juni 2 jaar bezig voor een tweede baby vorig jaar in juli een positieve test in handen, wat waren we blij ook omdat het er 2 waren, helaas is dit geëindigd in een vroege miskraam. En nu zitten we in ronde 7 na mijn miskraam tevens de laatste ronde dat we het zelf mogen proberen vanaf volgende maand kunnen wij starten met IUI in mijn eigen cyclus. Ik hoop zo dat het ons toch nog zelf lukt..alle onderzoeken die we hebben gehad zijn gewoon goed en ik gebruik al sinds het begin ovulatie testen waren raken we dan niet gewoon zwanger? Iedereen om heen lijkt direct zwanger te worden, sommige zijn zelfs al voor de tweede keer zwanger sinds wij zijn gestopt met de anticonceptie, af en toe heel frustrerend en pijnlijk mede door vragen 'wanneer komt er bij jullie een tweede'
Hier ook al een jaar bezig voor ons eerste kindje. Vind het soms echt niet meer leuk, veel in onze omgeving worden zwanger. Door de pil heen, ongepland of gewoon binnen een paar maanden. Veel vriendinnen hebben inmiddels al twee kinderen en wij zijn nog steeds bezig voor de eerste... In januari is mijn cyclus gevolgd. Echo's gehad voor follikelmeting, eisprong gehad, samenlevingstest gehad, bloed laten prikken, alles was prima. Manlief heeft zijn zaad ook al ingeleverd, dat was ook goed. Nu moet ik nog een uitslag binnen krijgen van een ander bloedonderzoek en daarna krijg ik een hsg.
Is bij ons ook, sommige worden als zwanger als je er alleen maar naar kijkt . Merk dat ik echt steeds meer moeite krijg met nieuwe zwangeren op een hele goede vriendin na, vermijd ik de rest wel enigzins. Zondag een babyborrel van mijn neefje, die werden per ongeluk zwanger. pfft. Moet vrijdag ongesteld worden, heb om moment echt goede zin en goed humeur, hopelijk hou ik dat vast na vrijdag!!
spannend Pandavliegen!!!!! Ik hoop voor je dat het nu raak is!! Hier vandaag ook weer gehoord van een vriendin dat ze zwanger is... hoe blij ik ook voor haar ben... het komt wel weer keihard aan!! Het is bij ons ook zo gewenst!! Yvje... zo'n HSG heb ik dus niet gehad. Misschien omdat we al een dochter hebben??? Wanneer krijg je uitslagen hiervan?? Starry; heeft jouw eerste ook zolang geduurd, of was je toen wel snel zwanger?? Hier bijna 1,5 jaar bezig voor een tweede en in januari een MA gehad. Wanneer ben jij voor de tweede keer naar het ziekenhuis gegaan?? Bij ons waren na een jaar proberen alle onderzoeken goed en toen werden we gewoon voor een jaar weer weggestuurd. Ik heb alleen een echo en bloedprikken voor eisprong te spotten gehad.
Mickey83...alle uitslagen zijn goed, ook die van de HSG voor zover zij konden zien. Als ik alle verhalen zo lees, is het zo herkenbaar voor mij Mijn vriend en ik zijn nu toch maar eens ovulatie testen gaan gebruiken....wie weet helpt ons dat een beetje op weg Ze zeggen dat je na zo'n HSG onderzoek tijdelijk verhoogd vruchtbaar bent....dus wie weet! We blijven hoopvol!
Fijn dat de uitslagen goed zijn. Maarja dan weet je nog niets. Zijn jullie nu ook weer voor een periode weggestuurd?? Vruchtbaarder na zo'n onderzoek... ik hoop voor je op goed/ positief resultaat!!!!
ja dat zou na die kijkoperatie ook moeten zijn! Al hoop ik nog steeds dat ik kan afbellen maar goed das afwachten. Maar heeft iets te maken dat ze alles doorspoelen zeg maar maar we hebben het weekend na de kijkoperatie alle afspraken al afgezegd (aangezien ik dan mijn eisprong heb )
De eerste was in de derde ronde raak dus een beetje met die instelling begonnen we ook aan een tweede maar zoals je ziet is dat geen enkele garantie..Ik liep al bij de gyn vanwege een cyste in mijn eierstok, volgens haar geen belemmering m.b.t. zwanger worden, toen ik dus na bijna een jaar nog niet zwanger was hebben we besloten de cyste te verwijderen d.m.v. een kijkoperatie en zouden ze meteen mijn eileiders door spuiten. Die waren gelukkig helemaal open en de ronde erna was ik zwanger ( helaas maar voor korte duur ) in augustus de miskraam gehad en in december (2013) opgebeld naar een andere gyn of ik bij hem mocht langs komen aangezien ik bij de andere gyn elke keer het geval had als of ze me snel weer naar buiten wilde werken. Toen besloten om het toch nog even zelf te proberen..en dit is de laatste ronde er van..Ik gebruik nu al wel 3 rondes Pregnyl 5000 een week na eisprong om mijn lf te verlengen aangezien ik na mijn miskraam een week na eisprong al begon met bruinverlies wat vervolgens na een week omzette in ongesteldheid, dit werkt tot nu toe goed maar helaas nog geen zwangerschap.
Hallo allemaal, Ik ben 26 jaar en bezig voor eerste kindje sinds oktober 2012. Proberen niet de te hoop te verliezen en dat het gewoon een keer raak is.. Veel knuffels aan alle meiden in het zelfde schuitje.. Hoop dat wij ook binnenkort een mooi echo fotootje in onze handen mogen houden. En dat mensen ons eens feliciteren en niet altijd andersom.
Volim te: lastig he, om soms de hoop niet te verliezen. Dat vind ik ook hoor! Maar ik probeer er altijd vanuit te gaan, er komt een moment, en dan komt iedereen ons feliciteren!
Ja ik hoop het zo. Ik word vandaag weer ongi, ik voel het aan mijn hele lichaam. Vandaag is het weer even slikken . Heb al van alles geprobeerd; - tarwekiemolie - monnikenolie (ofzoiets) - ovu testen - Pre Seed - Vruchtbare dagen bereken via een app/ website Ben al 2x bij de gyn geweest inwendig onderzoek (was in orde), hormoon onderzoek was ook in orde. T' is gewoon afwachten denk ik...
Ja hier ook zo een lijstje en moet vrijdag ongesteld worden. Dan ga ik ook beginnen met Maca poeder, las ik ergens op dit forum. Ook bezig met acupunctuur, behalve dat mijn pre menstruele klachten daardoor een flink stuk zijn gedaald (wat ik overigens wel heel erg fijn vind!) verder ook nog niks uitgehaald, maar vind het wel lekker, dus ga er mee door, 2 keer per maand uurtje "ikke" tijd, lekker ontspannend, geen telefoontjes enz! ja, gewoon afwachten. pfft makkelijker gezegd dan gedaan hé! Hier ook.. geduld hebben en nog meer geduld! Heel veel sterkte vandaag!! Dat is altijd de kutste dag.. als je ongi wordt
Mijn cyclus is perfect meestal 28, en soms uitschieter naar 32 . Heb ook echo's gehad om mijn cyclus te volgen, hormonen check met bloedprikken, was allemaal helemaal goed. Heb nog een kijkoperatie voor verklevingen, maar de gyn verwacht dat dat ook goed in orde is was geen reden om te denken van niet, maar ze wou het alvast doen, voor mijn geruststelling. Ook mijn man is onderzocht en bij hem was ook alles goed. En bij jou je cyclus?
Mijn cyclus is vrij kort rond de 24/25 dagen. Hormonen ook nagekeken bij gyn was in orde. Mijn man heeft zich nog niet laten controleren. Hij wilt nog even blijven proberen tot na de zomer. Hij vindt het toch een behoorlijke stap. Je gaat je toch echt afvragen waarom het niet lukt... Ik kreeg vorige week de opmerking 'ja dat hoor je vaker worden ze jaren niet zwanger en dan krijgen ze een nieuwe partner en dan zijn ze ineens zwanger'. Ik kan daar zo boos om worden. Of die opmerkingen 'tja ik was meteen zwanger, ik had geen hulp nodig'. Hoe gaat jou man ermee om? Die van mij wilt er eigenlijk niet over praten.
wat een lullig opmerking die je vorige week kreeg zeg! Ik krijg vaak de opmerking, gewoon niet meebezig zijn, dan lukt het altijd. zucht!! Dat vind ik wel een van de vervelendste dingen die mensen tegen me zeggen . Mijn man gaat er wel goed mee om eigenlijk, kan er wel veel over praten. Hij is eigenlijk elke maand ook verdrietig, we proberen er ook om te lachen af en toe. We hebben het ook in onze omgeving gewoon open verteld, ter voorkoming van vragen en opmerkingen. Hij heeft meer de instelling, het komt wanneer het komt, maar op zijn aandringen zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Ik had het denk ik nog een paar maanden uitgesteld. Hij realiseert zich wel, dat ik maandelijks met hormonen kamp, waardoor ik dingen heel anders ervaar dan hij. Dat nuchtere hou ik vol, tot na mijn eisprong dan overheersen de hormonen. Wel erg vervelend dat hij er niet over wilt praten weet je waarom? Opzich heeft het ons wel rust gegeven, dat alles goed is aan beidde kanten, ook al was het wel een grote stap voor beidde. Het is toch een soort oordeel "gelukt of mislukt" zo ervaarde wij dat althans het is natuurlijk niet zo!
Balen Volim te... zo'n dag is inderdaad verschrikkelijk!! Wanneer ik merk dat het komt dan kan mijn humeur zo ineens omslaan. Eerst leef je in de hoop... zal het misschien??? En dat valt dan ineens aan scherven. Wel heerlijk dat je zo'n korte cyclus hebt!! Hier een cyclus van zo'n 35 dagen. Bij ons begonnen ze met de onderzoeken bij m'n man. Daarna heb ik pas de onderzoeken gehad. Ik merkte inderdaad dat het voor een man best een stap is om het te laten onderzoeken. Misschien toch iets van z'n mannelijkheid wat aangetast kan worden?? Of juist je kwakkie in een potje. Manlief heeft het twee keer moeten doen. Er werd bij ons een keer gesuggereerd om het onderzoek van hem nog een keer over te doen (voor de derde keer). Nou daar wilde hij ook eigenlijk niet van horen hoor. Gelukkig hoefde dat ook niet.
Heb jij een andere gyn genomen in hetzelfde ziekenhuis, of elders?? Hier na mijn MA ook een halve week van te voren bruinverlies... je zit dan echt te wachten tot de ongesteldheid gaat doorbreken. Wat zij de gyn hier bij jou van omdat je er toch iets voor gekregen hebt?? Heeft dat zeker met de innesteling te maken?? Wat reken jij dan als dag één van je volgende cyclus. Ik hou nu aan de dag dat ik rood zie.