luteale fase

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door troela85, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Ik heb op de 11e en 12e dag van mijn cyclus het zo bekende vruchtbare slijm gehad. Toen ook geklust. Blijft een gok, aangezien ik geen ovulatietesten gebruik of temperatuur.

Nu was dit na deze dagen voorbij. Echter blijft mijn afscheiding licht rekbaar, maar is het nu op dag 14 en 15 meer plakkerig en wittig/creamy. Op de 11e en 12e dag was het meer doorzichtig en slijmerig.

Maar ik lees bij de meesten dat de luteale fase wel wat korter is. Bij mij zou hij dan berekent op de kortste de langste cyclus 13 tot 16 dgn kunnen zijn. Hoelang is de LF bij jullie???

En voor diegene de ovulatietesten gebruiken of tempen en dus weten wanneer de eisprong is. Hoe is jullie cervixslijm dan de dgn er voor en er na????
    Ik zit ook weer te veel te gissen, maar we hebben dag 13 t/m 15 niet meer geklust helaas. Maar denk dat het nu ook wel weer te laat is, of toch niet? pffffff

xx

2. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    ik gebruik sinds een poosje ovulatie testen. bleek dat ik mijn ei een paar dagen later had dan dat ik dacht.
    heb hem vandaag, dag 16. en zondag over een week moet ik ongi worden. dat zijn dus maar 12 dagen. ook niet veel dus... mijn totale cyclus is 28 dagen.

de dagen voor mijn ovu is het eerst wat 'droog' slijm en op de dag daarvoor (maar soms ook eerder) is het echt melkachtig wit en dikker. dit houdt meestal 1/2dagen aan en dan is het weer weg.
    gezien je wisselende cylcus zou je best nu nog je ei kunnen hebben hoor! ik zou gewoon nog even om de dag klussen, je weet maar nooit ;)

3. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Hoi troela

Mijn lf is altijd 14 dagen. Daar kan ik echt van op aan.
    Rond mijn ei is het slijm het zogenaamde eiwit achtige goedje. Dan heb ik vaak een paar dagen rust om vervolgens naar veel witte afscheiding te gaan. Een paar dagen voor mijn ong wordt het vaker iets donkerder..

Het slijm dat jij hebt, is voor mij dus een teken dat ik mijn eisprong heb gehad. Dus op basis van mijn ervaringen denk ik dat je helemaal goed zit hoor qua klussen!

Succes met de laatste slopende 12 dagen wachten!!!

4. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Bedankt voor jullie reactie. ook gister nog een poging geprobeerd te wagen, maar we waren allebei zo moe. Heb nou ook geen zin om het klussen zo te forceren. Dan gaat de lol er vanaf. Zijn net bezig dus laten we het leuk houden.

We zullen het misschien weten over 12 daagjes. jullie horen het haha.

xx

Deel Deze Pagina