Al slapend bonken tegen bedspijlen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mistra, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Wie heeft hier ervaring mee? :confused:

Mijn zoontje is bijna 1 jaar. Een paar maanden geleden werden vriend en ik eens wakker 's nachts van enorm gebonk. We dachten dat de buren 'bezig waren' en ergerden ons kapot. Een paar weken later gebeurde het opnieuw, alsof er een verbouwing aan de gang was... Vorige week weer. Toen ben ik eens klaarwakker door het huis gaan lopen en kwam er tot mijn grote verbazing achter dat onze kleine man deze herrie produceerde... Hij lag in diepe slaap, op z'n rug, knuffel tegen zich aan geklemd, als een dolle van links naar rechts te schudden, daarbij bonkte hij op links steeds met hoofd en arm tegen de bedspijlen.

De rest van de week heeft ie ons steeds met dit harde gebonk wakker gemaakt. Ik leg 'm dan recht (weg van de spijlen), hij 'schudt' nog even met z'n lijfje en valt weer in slaap. Maar afgelopen nacht heeft ie zo'n 3 uur achter elkaar liggen 'schudden'. Meneer slaapt zelf overal dwars doorheen. Ik heb 'm er zo'n tien keer even uit gehaald, maar dan sliep ie gewoon verder en zodra ik 'm terug legde ging het schudden ook door.

Nu is het al maanden zo dat ons zoontje de gewoonte om even van links naar rechts te 'schudden' als we hem in bed leggen. Zo komt ie tot rust en valt ie meestal binnen een minuut in slaap. Nu maakt ie die bewegingen tegenwoordig dus ook 's nachts. Ik maak me er een beetje zorgen om (gek toch dat ie doortukt terwijl ie keihard bonkt) en vind het ook behoorlijk irritant... Was weer zó gewend aan doorslapen. :eek:

Als tip heb ik al gekregen om m'n zoontje op z'n gewone matras in het campingbedje te laten slapen. Hebben jullie misschien nog andere tips? Of verhalen van herkenning? Ik ben erg benieuwd.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle doet dan ook alleen zit hij op handen en knieen heen en weer te wiebelen. :) En hij ligt in een campingbed, want zijn eigen bed is nog niet af. Nadeel van een camping bed is dat het, hoe harder ze wiebelen, steeds verder verschuift. Het is een stuk lichter dan een gewoon bed. Met als gevolg dat het op een gegeven moment tegen de muur staat of net met een hoekje tegen de verwarming... Grrrr! Wat een herrie!

Op het cb zeiden ze dat ik het moest negeren, dan zou het vanzelf overgaan. Maar ja, als hij eenmaal tegen de muur of verwarming staat, wil je er wel uit want dan kun je zelf ook neit meer slapen... :) Ik met zeggen dat het nu al minder is, maar echt goeie tips heb ik ook niet gehad.

Succes, ik weet hoe het is....

3. Mijn dochter doet dit ook alleen met haar hoofd en niet met armen.
    Ze schud dan zo hard en snel met haar hoofd dat het er maar eng uit ziet.Ook zit ze op haar knieen en handen met haar voor hoofd op het matras heen en weer te wippen....ze heeft(had) mooie lange haartjes maar die schuurt ze er nu helemaal af,zo jammer.

Vind het zelf zielig voor haar omdat ik mij niet kan voorstellen dat je uitgeslapen uit je bed komt als je heel de nacht actief en druk aan het bewegen bent.

Vlindertje

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Idd... Ik kan het echt overdag merken aan Jelle als hij 's nachts zo actief bezig is geweest... Gelukkig is het op het moment een stuk minder...

O ja, ik heb nog wel een tip.. :) Het kan toeval zijn, maar ik heb Jelle op een gegeven moment andersom in bed gelegd... BEn er al zo aan gewend dat ik daar helemaal niet meer aan gedacht had. Sindsdien gaat het een stuk beter...

5. tamaar

tamaar Actief lid

21 feb 2006
    111
    0
    0
    Onze zoon doet dit ook. Inderdaad van kleins af aan zn hoofd schudden om zo in slaap te vallen en nu dus ook echt bonken tegen de spijlen.. Heb eigenlijk geen tip, dus lees graag mee!

6. Suus78

Suus78 Actief lid

18 apr 2006
    156
    0
    0
    Hier doet mijn dochter ook bonken tegen spijlen aan. Ze kruipt helemaal naar boven en dan op dr handen en knieeen bonken met dr hoofd.

TIP: ze was onlangs goed verkouden en hebben toen dr bovenkant van het matras omhoog gedaan dmv een handdoek onder het matras te leggen en sindsdien.... slapen papa en mama weer heerlijk. Geen gebonk meer. Ze blijft beneden liggen.

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Die van mij doet het ook van kleins af aan, 6-7 maanden oud. Het is gewoon een manier om in slaap te komen.

8. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Dank voor de reacties!
    Ik weet inderdaad dat het een manier kan zijn om in slaap te komen. Maar moet dat dan soms wel 2 of drie uur achter elkaar? En ik vind het zielig. Hoop dat z'n koppie al dat gebonk wel aankan...

Heb ergens anders iets gelezen over 'bedranden', een soort badstof om aan de spijlen te bevestigen. Ik weet alleen niet waar dit te koop is, nog even op jacht. Heb nu zelf een 'stootkussen' gemaakt van 2 handdoeken, ben benieuwd...

Ik ga jullie tips ook uitproberen!

9. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    hoi meiden,
    kijk eens bij babywalz, dan boven in scherm slapen en relaxen kiezen, dan uit linkermenu slapen/toebehoren kiezen, en dan hoofdbescherming kiezen.
    ideale dingen, dan kunnen ze ook niet tussen de spijlen komen met armpjes/ voetjes. Uiteraard kun je ook op mp naar hoofdbeschermer kijken.

10. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Kleine van mij kruipt ook helemaal naar boven en hij slaapt op z'n buikje, dan doet hij z'n handjes onder z'n buikje en billen omhoog en dan gaat hij meestal jengelen en hoor ik ook gebonk... dan leg ik hem meestal weer naar beneden, maar vind hem altijd weer bovenin bed terug hihihi !

-Xxx-

11. randi

randi Niet meer actief

nou ons nina bonkt steeds haar hoofd tegen de spijlen van het bed en het park en zij doet dit uit frustratie en boosheid. maakte er mij ook zorgen in vooral omdat ze zo hard bonkt dat ze zelfs blauwe plekjes op haar voorhoofd heeft maar ka zei me van het gewoon te negeren het komt wel meer voor tijdens de leeftijd van 9 maand en een jaarenhalf. hij zei ook dat het voorhoofd wel wat klappen kan hebben en dat het bonken daar niks gaat aandoen

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Mijn kinderen hebben dat nooit gedaan, dus ik weet er verder weinig vanaf, maar ik zou me denk ik best wel zorgen maken, waarom mijn kind dat doet. Waarom het dat nodig heeft om in slaap te kunnen komen?

Hebben jullie artsen dat ook uitgelegd?

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Zoontje van onze vrienden deed het ook, die hebben ze inderdaad in een campingbedje gelegd. Een jaar later ging het gelukkig over en daarna hebben ze hem in een groot bed gelegd en is het niet meer teruggekomen.
    Soms zie je ook wel eens van die hoofdbeschermers in een ledikantje, maar of dat zo veilig is, weet ik niet... :rolleyes:

In kindertehuizen kom je het heel vaak tegen, dat kinderen hoofdbonken. Wij hebben een gastjongetje uit een weeshuis in Hongarije te logeren gehad, die deed het ook. Schrikken joh! We hebben toen tussen het bed en de muur een tuinkussen gelegd, hij bonkte nog wel, maar het was niet meer door het hele huis te horen.

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    misschien wel flink aan het dromen zo'n kleine heeft toch een hoop te verwerken 's nachts. de ene doet dat anders als de andere. Daan deed bonken als hij oorontsing had. vaak half in zijn slaap

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik ken het idd van kindjes die in kindertehuizen enzo wonen... Daar kun je het echt duiden vanuit het feit dat ze een basisveiligheid missen.
    Dat zal bij jullie niet het geval zijn neem ik aan, ;), maar je zou misschien eens een dagboekje bij kunnen houden waarin je de dagstructuur noteert en dus hoe het 's nachts gaat... Misschien dat je dan patronen gaat zien? Ik zou me kunnen voorstellen dat drukte een negatieve invloed heeft op dit gedrag namelijk...

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oja, mijn man heeft het vroeger ook gedaan, biju hem was het heel duidelijk te linken aan onrust: zijn ouders zijn toen in het huis van zijn oma gaan wonen om voor de oom en tantes van mijn man te zorgen, die toen allemaal nog geen 18 waren, omdat zijn oma naar een afkickkliniek moest. Je kunt je voorstellen dat dat geen leuke pubers waren, gezien de problemen die er speelden, en mijn schoonmoeder heeft toen echt alleen de hele basale zorg kunnen geven aan mijn man. Toen mijn schoonouders weer in hun eigen huis gingen wonen, begon hij dus met dat bonken. Alsof hij nu de ruimte had om zijn stress kwijt te raken.

Dat is natuurlijk wel een hele heftige situatie, maar ik kan me voorstellen dat normale vormen van stress en drukte op sommige kindjes ook zo hun impact kunnen hebben...
    Ik merk het aan Thirza namelijk ook gelijk als we een drukke dag hebben... dan komt ze moeilijker in slaap enzo. Ik hou haar dan gewoon wat meer bij me en help haar wat meer dan om in slaap te komen.

17. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze zoon jelle doet het ook, wij krijgen nu vanuit het c.b hulp.
    jelle bonkt zijn hoofd gewoon open, een barst in zijn hoofd en dan weer dikke bulten.

jelle heeft nu 3 weken in een campinng bedje geslapen maar hij bonkt gewoon naar een muur toe, of deur of zijkant van de comode ben bang voor de verwarming dus ligt nu weer in eigen bedje

ik mis de gouden tip ook nog

Deel Deze Pagina