Wat doen jullie tegen die elendige darmen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tinkerbel, 7 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Hallo allemaal,

Ik ben dringend op zoek naar tips....

Ik drink al Yakult en elke dag een bakje Activia!
    Maar het lijkt allemaal niet echt te helpen. Ik heb ook een tijdje Optimel
    gedronken maar ik werd heel erg misselijk van de lucht van het drankje :oops:

Maar het loopt echt uit de hand! Vandaag was de pijn zo erg dat ik helemaal in elkaar krimte, en s'nachts ook.

Tips, HELP! ;)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Herkenbaar, maar heb geen tips, behalve nog even afwachten ;). Dan hebben je darmen zich weer gesettled en gaat het waarschijnlijk een stuk beter. Nu begint alles behoorlijk in de verdrukking te zitten, en dat voel je :(.
    Ik heb zo'n last van m'n darmen gehad van ongeveer week 22 tot week 28, wel met vlagen.

3. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    sochtends op je nuchtere maag 2 kiwi,s eten! of sochtends op je nuchtere maag ver geperste sinasappelsap! op geven moment loop je dan wel hoor! succes dit helpt bij een hoop mensen ;)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb vanaf de 11 weken elke dag als eerste 3 kiwi's op, maar nee, werkte niet :(.
    Wel een goede tip op zich!

5. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik heb al vanaf het prille begin een darm om te killen. Maar ja, dit gaat moeilijk. Wat bij mij helpt als ik heftige buikpijn krijg (dus echt darmpijn) is als ik rustig even op de bank ga liggen met een warme kruik, net zo lang tot het over is.

sterkte ermee!

6. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Wat een ramp he! Ik werd ook s nachts wakker van de krampen!

Ik eet elke ochtend 2 kiwi's en 1 sinaasappel, en elke avond weer 1 sinaasappel. Bij mij werkt het ! De pijn blijft weg! Moest wel ff een paar dagen eten hoor, voor het begon te werken, maar ik stop er niet meer mee voorlopig.

7. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Via huisarts eens navragen. Ik kreeg Lactosesiroop, en dit werkt redelijk. I.v.m. spastische darm werkt het zowiezo niet zo goed bij mij, maar nu blijft het iig "soepel". Succes, want het is idd errug vervelend.

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik zweer bij lactulosesiroop. Heb van de huisarts een literfles gekregen en als ik het trouw iedere dag gebruik, werkt het super! Gebruik ik het een week niet--> Dan zit ik weer twee weken verstopt en met vreselijke buikpijn. Het gebruik ervan kan volgens mijn huisarts absoluut geen kwaad voor je kleine.

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Oh, en ik vergeet te zeggen: alle huis- tuin en keukenmiddeltjes heb ik allang uitgeprobeerd, maar werkte totaal niet bij mij.

10. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Ik heb altijd lastige darmen, en nu dus des te meer! Ik doe op de nuchtere maag een glas lauw water met ong een eetlepel olijfolie erdoor en dat opdrinken.. moet je niet elke dag doen maar 1 keer per dag tot het door gaat lopen! Bij mij werkt het... succes!

11. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Bedankt voor de tips!

Die met die kiwi ga ik zeker uitproberen, ben er nu achter dat
    manderijnen ook lekker werken. Alleen jammer dat dat maar bepaald seizoen is.

Tinkerbel ;)

12. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb me gedurende enkele weken kapotgegeten aan mandarijnen (had er zo'n zin in) en toen had ik geen last van m'n darmen. Nu heb ik zowat genoeg mandarijnen gehad en ik merk dat mijn darmen weer lastig doen.
    Ik probeer weer voldoende fruit te eten zoals appelsienen. Neem vooral de tijd op de wc met een boekje ofzo.

13. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Roosvice lasco of lijmzaad kreeg ik als advies van mijn VK.
    Ik heb 2xdaags roosvice gedronken en toen was het weer goed.

14. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Beetje offtopic: die had ik ook gehaald, en mn mannetje heeft de hele fles zo ongeveer leeggedronken ... niet omdat hij het nodig had (verre van :p), maar omdat hij het zo lekker vond.
    Ik vind dat spul echt niet te drinken. Roosvicee over het algemeen hoor, zoete meuk.

15. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Door de yoghurt valt het mee.

Deel Deze Pagina