Dolce gusto

Discussion in 'De lounge' started by Dege, Dec 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Hallo allemaal,

Er is hier vast iemand die antwoord kan geven op onze vraag. Wij hebben sinds gister een dolce gusto koffiezetapparaat. Meteen enthousiast cups gekocht (latte machiato) en koffie gezet volgens de verpakking. Staat dan op de cups aangegeven hoeveel streepjes het is.
    Alleen toen we de cups eruit haalde, zat er nog wat in. Is dit normaal? Gaan ze niet helemaal leeg? Of kun je zelf bepalen hoeveel streepjes melk en/of koffie je wilt gebruiken?

Ik ben benieuwd :)

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Ja er loopt water in/doorheen, dus het cupje gaat inderdaad niet leeg. Wat betreft de sterkte, wat er op het cupje staat is een advies. Je kunt het zelf naar wens aanpassen natuurlijk. ik drink bijvoorbeeld mijn cappuccino altijd 5 om 2 (melk/koffie) ipv geadviseerde 6 om 1.

3. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Ik maak achteraf een kruisje in de melk/chococups (bovenkant) en giet de rest vd inhoud er alsnog in.

4. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb een Dolce Gusto Piccolo, die werkt anders denk ik. De melkcups gaan wel altijd leeg. En de coffeecups is gewoon koffie wat erin blijft zitten, daar zit geen oploskoffie in dus die horen ook niet leeg te gaan.
    Er blijft wel sowieso vocht in zitten, ik heb uitgerekend 20 ml, dus ik doe 20 ml water extra in het reservoir als ik er een coffeecup in doe.
    Mijn vriendin die hier altijd koffie drinkt zegt dat mijn Latte Macchiato lekkerder is dan die uit haar apparaat komt. Zij heeft wel een gewone Dolce Gusto.

Share This Page