Al snel stuwing

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Tweekids, 23 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hoihoi,

21 mei om 16:09 bevallen van een prachtig meisje.
    Na mislukte bv bij de eerste door slechte begeleiding en borstontsteking nu toch weer met volle moed gestart en ze blijkt een natuurtalent !
    Nu sinds vanmiddag is de stuwing al vol aanwezig en druppel ook al. Maar ons meisje wil echt niet vaker dan 3 uur drinken, ze zit erg snel vol het is dus max 10 minuten eerste borst , dan max 5 minuten tweede borst. Ze krijgt ze dus niet leeg (heb cup G dus voel achterin bij me oksel nog wat zitten dan zeg maar.) kan het kwaad als ik dat na de voeding eruit kolf met de hand? Of is het advies met een elektrische kolf eenmalig per dag helemaal leeg te kolven? In het boek van Stefan kleintjes is het advies dus zo vaak mogelijk aanleggen, maar vaker dan 3 uur lukt echt niet ze is zo diep in slaap en snel verzadigd aan de borst..
    Bedankt alvast!

Groetjes

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Inmiddels is er wat veranderd, we geven nu 1 borst per keer aangezien ik enorm veel melk heb en ook een snelle tsr. Morgen komt de kolf en ga ik voor de voeding eerst de ergste druk eraf kolven zodat ze wat beter leeg kan drinken want nu komt ze niet aan de achterste harde plekken toe. Verder gaat eigenlijk alles prima :) !

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    ...

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik zou het helemaal leegkolven nog niet standaard gaan doen voor iedere voeding. Je zit nog in de afstemfase: wanneer je nu extra gaat kolven denkt je lichaam dat er meer melk mag komen.
    Het klopt wel dat het handig is wanneer de eerste krachtige toeschietreflex al voorbij is voor je je kindje aanlegt: kijk of je met de hand kunt stimuleren of leg aan en haal je kindje af wanneer de melk krachtig begint te stromen: laat de straaltjes afbuigen en leg daarna op nieuw aan. Nu zal je kindje rustiger kunnen drinken!
    Ga lekker af en toe tussen die drie uur huid op huid zitten!

Succes!

Deel Deze Pagina