ovulatie test

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jennefer26, 10 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi,

heb net aan mijn vriendin laten zien hoe de ovulatie test (van hier) werkt.
    zien we tot mijn verbazing 2 strepen.
    heb mijn eisprong al gehad. 2 oktober.
    dus dat kan het volgens mij niet zijn.
    of toch wel?

Jennefer

2. Milla

Milla Niet meer actief

Tja vreemd! Heb je ook getempt?

3. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Ik had ook tot mijn verbazing ineens 2 strepen, terwijl ik dacht dat ik nog moest ovuleren, vond het wel erg toevallig.
    Ik las later op het www dat een ovulatietest ook positief aangeeft als je zwanger bent. Dus misschien even testen?
    Ik zie dat je morgen een afspraak hebt bij de gyn en hoop nu niet dat ik je 'blij' maka met een dooie mus. Maar zo is het bij mij gegaan. Succes ermee!
    Ik had het wel in combi met een hoog blijvende temp trouwens...

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Weet je zeker dat je 'm al gehad hebt?

5. Milla

Milla Niet meer actief

Het kan ook een valse ovulatie test zijn, met Sensitest had ik die regelmatig, de ene dag posi dan weer negatief, soms zelfs 6 dagen achter elkaar positief..

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dit kan echt alle kanten op.... heb je je ei echt al gehad...Als je ei niet lukt om te springen probeert je lichaam het later weer ook weer me t een LH piek...dat kan het zijn.
    Het kan ook dat je idd zwanger bent :confused: de ovu test ziet geen verschil tussen LH en HCG...dus je kan ook positief testen met een ovu test..oplossing is een zwangerschaps test te doen :(

7. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi,

toen ik die twee streepjes zag begon ik echt te twijfelen als ik echt mijn eisprong gehad heb.
    en moet zeggen dat ik al een paar dagen wat pijn in mijn zij/onderbuik heb.
    en ik temp niet, dit omdat ik niet precies weet hoe en wat.
    mar moet vandaag toch naar de gyn dus vraag ik het wel aan hem.

jennefer

8. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    als je 2 oktober je eisprong verwachte heb je niet al na 8 dagen een positieve ovulatietest als je zwanger bent.

Ik vermoed dat je ovulatie een andere dag is als dat jij had gedacht..

Kijk es in mijn album, de eerste foto.. daar staan veel ovutesten van dezelfde maand.

Weet niet hoe duidelijk jou streepje was, maar bij mij is mij LH echt fors gestegen voor de eisprong aan en heb ik ook andere duidelijke strepen die geen eisprong aanwezen.

Succes!

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik weet niet hoe jij je eisprong opgemerkt hebt 2 oktober?

Had je 2 oktober een posi ovu test of had je 2 dgn daarvoor een posi ovu test waardoor je dus op 2 okt idd je eisprong vermoedelijk zou hebben gehad?

uitgaande van het 2e zou het mogelijk zijn in de praktijk al posi te testen met een ovu test als je zwanger bent...maar je mag daar natuurlijk nooit van uit gaan...

tja ik zou zeggen nog een weekje meid dan weet je het zeker...succes in ieder geval... ;)

ik had trouwens wel ook een posi ovu test toen ik zwanger was, heb enkel getest nadat ik wist dat ik zwanger was om te zien of het idd waar was dat een ovu test dan vaak ook posi is....

gr.smoekie

10. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi meiden.

ik denk dat ik op 2 oktober mijn eisprong gehad heb ,dit omdat ik pijn in mijn zij had precies zo als altijd. maar toen ik laatst die test deed had ik de volgende dag weer zo een pijn in mijn zij alleen iets erger.
    moet zeggen dat ik het niet meet weer.
    denk dat ik maar weer ga testen.
    heb het de afgelopen 2 maanden niet gedaan omdat ik werk.
    volgens de test kon je het beter om 12 uur doen dacht ik te lezen.
    ach ja kan zijn net wat jullie zeggen dat ik me vergist hebt.

jennefer

11. Niet meer actief

Daar zit ik dus ook een beetje mee!
    Ik werk fulltime en moet dinsdag beginnen met de ovulatietest.
    Er staat in de bijsluiter inderdaad dat je het beste rond 12u 's middags kan testen. Ik had bedacht dat ik me dan deze week elke dag rond 12u een kwartier opsluit in de wc.... :confused:
    Hoe doen jullie (werkende meiden) dat?!

Liefs Malina

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Je kan ook wel wat later testen hoor, b.v. 's middags/begin v.d. avond als je thuis bent gekomen.
    Ik test zelf met CB en dan kan het ook 's ochtends. Maar als de streep bij mij op begint te bouwen ga ik 2x per dag testen, zowel 's ochtends als rond een uur of 7 's avonds. Ik heb op beide tijdstippen al positief getest, dus andere tijden dan 12.00.

13. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi

malina dat is ook een idee ja
    ben ook echt benieuwd hoe de rest van de meiden het doen.
    en natas1 neem je dan je ochtend urine of niet?
    denk dat ik maar kijk als het lukt om het om 12 uur te doen anders doe ik het later op de avond

jennefer

14. Niet meer actief

In de bijsluiter van Matcare staat dat je niet met ochtendurine mag testen en het "beste" is tussen 10u en 12u te testen, 4u van te voren niet teveel
    drinken (wat is niet teveel?) en elke dag rond hetzelfde tijdstip te testen.

Als ik 's avonds ga testen ben ik bang dat het niet goed gaat... :oops:

Liefs Malina

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Als ik 's ochtends test doe ik het met ochtendurine. Maar zoals ik schreef mag dat bij CB, ik weet dat het bij een aantal andere testen niet kan.

Ik zou er echt niet zo'n punt van maken als het om 12.00 niet lukt, om b.v. 18.00 kun je echt wel je LH-piek meten en dat weet ik uit ervaring.
    Het 4 uur van tevoren niet plassen is bij alle testen zo. Met niet te veel drinken moet je zelf even uitvinden hoe veel je dan kan drinken in die 4 uur zonder van tevoren al te knappen. Ik hou het meestal bij 1 of 1 1/2 glas water.

Deel Deze Pagina