Nou, hier dus echt hetzelfde verhaal, we stopten met de pil in januari, ik moest toch ontpillen (dacht ik), in maart was ik zwanger, uiteindelijk dus 24 weken zwanger op onze huwelijksdag! Was wel heel erg leuk hoor, alleen jammer dat sommige mensen dachten dat het een 'moetje' was. Als je alle risico's wilt uitsluiten om niet misselijk te zijn of ongesteld te zijn dan zou ik pas stoppen met de pil als je getrouwd bent. Anderzijds; als je gelijk voor een kindje wilt gaan is het misschien wel handig om te ontpillen en tijdelijk de daad met condooms te doen . Succes met het nemen van je belissing.
Wat veel reacties! Geweldig om al jullie ervaringen te lezen. Heel wisselende adviezen en ervaringen ook, het maakt alles wel duidelijker maar niet zozeer gemakkelijker, maar dat komt ook door mezelf Dit is de planning als ik zou doorgaan met pil slikken: - 25 feb laatste pil - 1 mrt word ik dan ongi - 5 mrt laatste dag ongi - 9 mrt naar australie - 16 mrt trouwen Eigenlijk was voor mij, en ik dacht voor mijn vriend ook, die keuze al wel gemaakt. Maar wat schept mijn verbazing? Sinds gisteravond dreigt de keuze voor het stoppen met de pil vlak voor het trouwen in duigen te vallen wegens een twijfelkonterige vent. "Ja maar stel nou dat je direct zwanger raakt in die huwelijksnacht, dan ben je al direct zwanger na ons trouwen. Ik zou liever een half jaartje wachten nog daarmee, om een beetje bij te komen van dat geregel met het trouwen en zo" Tsjah, aan de ene kant snap ik zijn mening wel, hoor. Het trouwen is al heftig genoeg, het is zoveel gedoe om alles te regelen. Maarrr wat manlief niet helemaal beseft, is dat ik al 28 ben en als we na het trouwen weer een half jaar gaan wachten, dan ben ik inmiddels 29 en waarschijnlijk pas 30 als we ons kindje mogen verwelkomen. En ik wil absoluut moeder worden voor de psychologische grens van 30 jaar. Ik wil niet als dertiger het moederschap in gaan. Dat is gewoon iets wat ik mezelf altijd heb beloofd, en mij aan wil houden. Ook omdat het pas onze eerste is, en er dan weer tijdsdruk op komt te staan als we nog een tweede willen... Hopelijk beseft mijn vriend dit, ik ga het vanavond wel eventjes aankaarten met hem, want ik vind dit echt niet fijn Eerst vond hij het zo'n geweldig idee om direct na het trouwen ervoor te gaan, maar hoppa, ineens zijn zijn gedachten 180 graden omgedraaid.
Ik wilde ook niet ongesteld zijn op onze trouwdag, dus ik ben pas twee weken voor de bruiloft gestopt met de pil. Dat was achteraf niet erg handig, omdat ik een week na mijn menstruatie meteen een soort van tussenbloeding kreeg doordat mijn hormonen in de war waren. De bloeding begon de dag na de bruiloft, toen we een weekendje weg waren.
Joh ontpillen is zo'n ouderwets concept! Ieder vrouwenlichaam is anders, en met de pil houd je natuurlijk je lichaam jarenlang ontzettend voor de gek. Ieder lijf reageert daar weer anders op. Ik zou gewoon de strippen opmaken en dan lekker trouwen. Ik ben nu al weer ruim 15 jaar pilloos...voel me honderd keer beter als toen ik nog op de pil zat.
Bij mij was het zo dat ik niet eens hoefde te ontpillen. Ik stopte met de pil en de volgende ronde was ik zwanger, maar helaas werd dat een miskraam. Bij de 1 duurt ontpillen een paar maanden en bij een ander kan het jaren duren. Succes in ieder geval
Hey hallo, Ik dacht dat ook voordat we gingen trouwen: toch maar wachten tot we getrouwd zijn. Nu zou ik willen dat ik eerder gestopt was... Het kan toch even duren en ik vind ook: Wat is nou een mooier cadeau dan een nieuw wondertje?? Ik had liever gehad dat ik toen al zwanger was geweest dan nu zo lang moeten wachten... Maar... Ieder voor zich hoor! Succes iig allemaal en ik hoop voor iedereen dat er gauw een kindje mag komen!
Hoihoi, Is een lastige keuze ja..! In april dit jaar zijn wij getrouwd. Ik heb ook over die keuzes zitten dubben, maar toch gekozen om maar even te wachten. Die paar maandjes maken dan ook niet meer uit, haalde ik mijzelf over. Ook wilde ik absoluut niet misselijk of ongesteld zijn die dag. Dus gekozen voor wachten. Ik ben toen zo'n 2 weken na het trouwen gestopt, want wilde in onze vakantie daarna ook niet ongi zijn. Maar dat is geheel mijn mening hoor! Wat je beschrijft dat je vlak voor het trouwen wilt stoppen en met het trouwen vruchtbaar zou zijn, daar zou ik niet op gokken. Omdat je nog moet ontpillen is de kans groot dat je eerder of later ongesteld wordt dan gepland, dus ook een andere tijd vruchtbaar bent. En het kan dus dan nog zo zijn dat je ongi bent tijdens je feest... Maar een vriendin van mij heeft wel gekozen om zo'n 3 maand van te voren te stoppen met de pil en het is haar wel goed bevallen. Dus het is heel persoonlijk! Succes met de keuze en een hele fijne dag gewenst!!! Liefs jois
Ik zou gaan ontpillen en dan maar met een condoom. Ik was zelf in 2007 gestopt en toen na drie keer zwanger geraakt en toen een miskraam gehad. Maar we gingen in mei 2008 trouwen, dus hebben we het veilig gedaan tot aan april. En toen kwam ik twee dagen voor het trouwen erachter dat ik behoorlijk overtijd was. Na het trouwen een test gedaan en positief en in dec moeder geworden geworden van een prachtige zoon. Maar de kans is wel groot dat je heel misselijk kan worden en je beroerd voel op je trouwdag. Ik zou ervoor kiesen om na het trouwen te gaan klussen.