Ik ben heel benieuwd wat andere kindjes eten en wat jullie vinden van wat mijn dochter eet en drinkt op een dag. Ze wordt bijna 2 jaar en dit is wat ze op een dag binnenkrijgt: 's morgens: 1 boterham met 1 beker melk tussendoor: 1 stuk fruit (1 kiwi, 1 banaan, 3 kwart appel). 's middags: 2 boterhammen, soms nog 1 cracker, met een beker melk tussendoor: 1 soepstengel (of nog wat fruit), soms ook niets als ze later wakker is. (soms ook nijntjes koekjes of kabout plop koekjes, of een doosje rozijntjes). Tussendoor krijgt ze super dunne aangelengde ranja. Avondeten: 1 aardappel, 2 eetlepels groente, 1 ei of een paar stukje vlees. Bekertje water. 2 tot 3 eetlepels yoghurt of pudding. Alleen als ze naar bed gaat krijgt ze nog melk met een koekje (soepstengel of halve craqot (of zo iets). Dat is er bij in geslopen, daar wil ik eigenlijk vanaf, maar dat lukt dus niet. Of is dat niet erg dat ze voor het slapen nog iets eet? (soms ook een koekje).
gaat goed hoor!! wij hebben het volgende schema voor onze knul 07:30 muesli of pap (110cc melk) (tussendoor cracker en beker yomild) 12:00 boterham en 1-2 stuks fruit (tussendoor koekje/liga of iets dergelijks en ranja/water) 17:30 avondeten 1-2 aardappels, 1-2 opscheplepels groentje en stukje vlees (als we pasta eten een kinderbord vol) en daarna toetje (yoghurt,pudding) 19:00 100cc pyamapapje in beker (gewoon omdat het zo gezellig is voor papa en mama) volgens het buro mag ik hem meer geven omdat ie maar 10 kilo weegt maar ik zou niet weten waar (hij slaapt nog 2x per dag zeker 2 uur) en wat, wil hem ook niet vetmesten maar ja.... bij het cb is het nooit goed denk ik
Ik denk dat het wel prima is hoor ! Hier wat Malou en Ruben ongeveer krijgen op een dag. Ochtend: Kunstvoeding HA2 150cc/5 met bambix groeiontbijt spul erdoor. Tussendoor: Fruit, zoveel ze lusten en is het op dan komt er gewoon nieuw & beker water. Middag: 1 sneetje brood met boter en (niet altijd) beleg & beker water/thee. Tussendoor: Cracker/Rijstewafel/Bescuitje oid (niet elke dag, ligt eraan hoe lang er geslapen word) & beker water/thee/verdunt sap. Avond: Warm eten zoveel ze lusten & 90cc/3 kunstvoeding HA2. Voor het slapen gaan: Kunstvoeding HA2 150cc/5. Evt als ze snachts wakker worden: Kunstvoeding HA2 60cc/2 of 90cc/3.
Hier ook hoor Ontbijt (vaak nog een fles pap) Tussendoortje met drinken Lunch (meestal 2 boterhammen met drinken) Tussendoortje Warm eten (zoveel hij wi) En voor het slapen gaan nog wat lekkers met drinken (de laatste tijd wil hij dan nog een boterham , soms is het een beker yoghurt of het toetje dat hij na het eten niet wil). Ik zou niet weten waarom ze voor het slapen niet nog iets mogen eten, ik neem toch aan dat ook bij jullie voor het slapen gaan gewoon de tanden gepoets worden Groetjes Anita
Tanden poetsen gebeurd zeker Vanavond heeft ze druifjes gegeten met een beker melk, lekkere combi!! Mijn dochter wil alleen maar gekookte aardappelen en groente eten! Ze wil absoluut geen pasta's, frietjes ook maar een paar. Vandaag hadden wij nasi en zij heeft wel 5 eetlepels spinazie met een ei en aardappelen gehad. Zo apart. Mijn man en ik houden allebei niet van gekookte aardappelen en zij is er dol op. Nou ja, een aardappel is zo gekookt dus dat is het probleem niet.
Onze zoon is 2 jaar en 2 maanden en dit eet hij ongeveer op een dag: ontbijt: Bambix pap of een boterham met een beker melk. tussendoor: koekje/crackertje met een beker roosvicee. lunch: 1 - 2 boterhammen en een beker melk/sap. 1 stuk fruit. tussendoor: nog wat fruit of een crackertje met een beker roosvicee. avondeten: een bordje van wat wij eten met een bekertje karnemelk en een toetje. Soms krijgt hij voor het slapen gaan nog een beetje drinken.
Leuk om zo ook eetgewoontes te lezen van kindjes rond de twee jaar. Het eetpatroon van jouw dochtertje ziet er prima uit bloem81. Die van ons ziet er zo uit: Ontbijt: Gemiddeld 1,5 boterham met worst, appelstrop of jam. Als drinken sojamelk. Tussendoor: roosvicee met een ontbijtkoekje. Lunch: 1-2 boterhammen met thee of water. Tussendoor: thee en fruit Avondeten: een bordje van wat wij eten en als toetje fruit of sojavla. De dag sluiten we af met een flesje warme sojamelk. En daarna naar bed .