Dames, Bij mij hebben ze mijn baby geschat op ongeveer 8 pond. Ik schrok me dood. dat is gewoon 4 kilo, terwijl ik van mezelf maar 4 en halve kilo aangekomen ben, en ik heb echt alleen een buik verder geen dikke benen, kont heupen niks.. (ik vind het niet erg hoor, want ik heb liever een kleintje met een beetje reserve dan 1 die heel licht is zeg maar, maar het was alleen ff schrikken) Zijn er nog meer meiden/vrouwen waarvan ze de baby zo zwaar hebben geschat??
Jep, de eerste woog al 4300 gr. En vaak wordt de tweede iets groter. Deze ligt ook iets voor op groei. Maar het hangt er natuurlijk ook heel erg vanaf wanneer je gaat bevallen. Ik ga deze keer gewoon uit van een dikke 10 ponder, dan kan t alleen maar meevallen!
Ruben was ook 8 pond. Dit kindje loopt zelfs nog meer voor op groei dan dat Ruben al deed. Kan me daar echt geen zorgen over maken. Maat 50 zal hier niet in huis gehaald worden.
nee, mijn baby werd juist licht geschat, met 35 weken zeiden ze dat het geboortegewicht net 6 pond zou zijn. (adhv een echo) 5 weken later werd Ties geboren, exact 7 pond. de schattingen zijn niet zo nauwkeurig meestal.
Bij mij hadden de vk gezegt dat de baby tussen 7 en 8 pond zou zitten maar was bij de geboorte precies 7 pond en hij ziet er lekker uit hoor Als ik zie bij me buuf die had bij de geb van haar zoontje die was 4 pond nou doe mij maar deze hoor Trouwens wanneer ben je uitgerekend
Ja ik vind het ook niet erg hoor.. Maar dan denk ik bij mezelf van: Waar zit dat dan he? als je een flinke baby heb, en ik ben zelf niet echt super dik.. dan ben ik wel heel benieuwd. Ik ben vandaag zelf 39 weken.. Dus over precies 1 week uitgerekend. 14 oktober. Bij mij zeiden ze ook dat de baby 1 week verder is qua groei, dus die is nu al 40 weken dan. Maarja dat wil niks zeggen qua bevalling. ze kan nog wel 2 weken blijven zitten, al hoop ik dat niet haha.
Niet te hard schrikken! Mijn eerste schatten ze met 34 weken, dmv een groeiecho, dat als ie met 40 weken ter werelend zou komen, het een flinke 7ponder werd. uiteindelijk kwam ie met 41,3 weken, woog ie 3350 gram... Ze zitten er dus ook soms wel eens naast....
Hebben ze geschat door aan je buik te voelen? De vk schatte op die manier dat mijn dochter een ruime 7-ponder zou zijn. Ze bleek bij geboorte slechts 2875 gram te wegen, terwijl ze 8 dagen na de uitgerekende datum werd geboren. Zo'n schatting komt bij mij nu dus een beetje over als nattevingerwerk. Bij deze zwangerschap krijgen we groeiecho's, omdat mijn dochter net iets te licht was. Die groeiecho's schijnen een stuk betrouwbaarder te zijn. Trouwens 8 pond valt nog wel mee hoor. Het gewicht zegt volgens mijn vk ook niet zo heel veel over een al dan niet zware bevalling. Het gaat om de schouders. Bevallen van een lichte baby met brede schouders is dus meestal zwaarder dan bevallen van een zware baby met smalle schouders.
@PoezieQ, dat hebben ze mij idd ook verteld. De kleine van ons wordt ook tegen de 8 pond geschat, maar de VK zei dat de bevalling dan vaak makkelijker ging omdat er wat vet op de schoudertjes zat waardoor ze beter glijden dan als het veel bottenwerk is zonder vet eraan. Maar ach... de kleine moet er toch uit... we wachten het maar af! Ik denk dat er ook bij jou niets anders op zit meid. Je kan je er heel druk over maken, maar daar schiet je eigenlijk niets mee op. Heel veel succes! Liefs, Josien
Mijn jongste zoon werd geschat op 7 pond. Eigenlijk wist de vk dat wel zeker zei ze! Kleine buik, lag op schema bladiebla.... Ok. Thuisbevalling, ging toch wel zwaar, dat persen dan met name, schouders vast, heupen vast... Bleek zoonlief gewoon 10 pond te wegen . Nu moet ik er vanuit gaan volgens de vk dat ik niet meer thuis mag bevallen, ik krijg diverse groeiecho's, moet op suikers getest worden en sta deels onder begeleiding van het ZH en deels bij de VK. Tja, ze kunnen er dus wel langs zitten
Josien . Jullie kindje heeft het naar zijn/haar zin daarbinnen of niet? Houdt het goed vol in ieder geval! Succes met de laatste loodjes!
ik neem dat schatten niet zo nauw... hier is het nooit goed geschat. De middelste werd een ruime 7 pond maar dat was een ukkie van 2990gr en 46cm terwijl mijn andere 2 kids 7 pond 54cm en 8pond en 53cm waren...
ze schatten die van mij ook op een ruime acht pond maar ook doormiddel van buik voelen. ik ben van me zelf maar 154 dus dat zal nog wat worden met de bevalling maar ja het moet er toch uit. maar ze dachten dat mijn broer 6 pond zou worden en die is 7 geworden en ik zou dikke baby zijn nou ik was krap aan 5 pond dus ja ik weet het ook niet zo ik denk dat we het maar moeten zien op het moment zelf. maar ik denk dat er wel wat meer moeite voor nodig is een dikkere eruit te moeten persen nou ja we zien het wel. liefs
Toen mijn moeder zwanger was van mij schatten ze mij op minimaal 8 pond! Toen ik geboren werd woog ik netjes het gemiddelde (3400 gram ongeveer)
Als je zelf niet veel of niks aan bent gekomen dan is het toch juist logisch om te denken dat het dan je baby wel zal zijn? Misschien ben jij dan zelfs wel iets slanker geworden eigenlijk (benen enz.) en dan zijn de andere dingen zwaarder geworden (placenta enz)
Jasmijn werd met 35 weken geschat dat ze met 9 pond geboren zou worden (er werd gesproken over ks ivm groot kind)....ik ben met 40w 4d bevallen van 3900 gram zwaare baby....dat schatten is maar schatten...ze zitten ...na de dingen die ik heb gehoort er vaak naast. Ik ben overigens op de normale manier bevallen.
Die schattingen kloppen vaak niet, bovendien zegt het ook niets over hoe zwaar de bevalling zal zijn. Wat ik weleens gehoord heb (maar weet niet of dat waar is), is dat kindjes die groter en zwaarder bij de geboorte zijn zichzelf makkelijker warm kunnen houden, beter drinken en beter slapen.
ja bij mij hebben ze ook geschat door aan me buik te voelen.. Maar dan denk ik weer bij mezelf.. ja hoe voel je dat dan? het is toch maar afwachten wat het word.. me schoonmoeder zei ook dat van mijn vriend ze dachten dat het een hele grote en zware baby zou zijn omdat mijn schoonmoeder heel dik was.. maar toen me vriend geboren werd was hij 45 cm en ook rond de 6 pond geloof ik.. dus het wil niet al te veel zeggen.
Ik stond (en sta nu ook) onder medisch toezicht in het ziekenhuis. Ze schatte mijn dochter bij de geboorte ruim 8 pond. een dikkertje zeiden ze. Ze bleek 4435 gram te zijn bij haar geboorte en 56 cm. Dus ze was lang en dun. Ze liep tijdens de echo's steeds 2 a 3 weken voor. Ik ben nu weer zwanger van de 2de. Een jongetje. en ze schatten deze hetzelfde of in ieder geval zwaarder en langer. Dus ben bang dat ik straks een peuter ter wereld zet. Ik heb in ieder geval geen zwangerschapssuiker, maar de buik die ik nu heb is wel heel erg groot. Staat ook helemaal strak dus ik hoop dat deze voor de 40 weken besluit te komen. Mijn dochter is namelijk geboren met 40+6. Dus bij mij hadden ze het de eerste keer goed. Hopenlijk deze keer niet. Maar we zullen zien.