straks verlof maar dan loopt mijn contract ook af! wat nu?

Discussion in 'Zwangerschap' started by jolyn29, May 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jolyn29

jolyn29 Lid

Jan 8, 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

Ik heb in augustus verlof maar in oktober loopt mijn contract af, en ik weet niet of die dus wel of niet verlengd word dat konden ze nu nog niet zeggen...:(

Maar stel dat hij beeindigd word, krijg je dan nog wel ergens geld van? en hoeveel procent is dat dan?

ik had er vandaag even een dipje over/van , dus vandaar deze topic..:(

( ik ben aangenomen als bedrijfleidster, de cijfers zijn goed, maar ik krijg het team niet mee naar waar ik ze wil hebben dus vandaar misschien contract beeindiging..)

liefs,

2. mroos

mroos Niet meer actief

Je krijgt sowieso gewoon je zwangerschapsuitkering van UWV(even hoog als salaris), kun je die maanden gebruiken om nieuw werk te vinden..

Maar voorlopig zou ik gewoon even afwachten wat ze gaan doen!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer jij voldoet aan de eisen van het UWV voor een Ww-uitkering, dan krijg je gewoon WW. Dat is eerst een korte duur 75% en daarna 70% van je laatstverdiende salaris.
    Mocht je nog in je bevallingsverlof zitten, dan loopt je WAZO-uitkering door tot einde verlof en gaat het daarna over in een evt WW.

Voldoe je niet aan de eisen voor een WW en ben je alleenstaand dan kun je evt aanspraak maken op een WIJ of bijstandsuitkering.

Heb je een partner die voldoende verdient, dan heb je verder geen recht op bijstand, maar mogelijk wel recht op een aanvulling wanneer je partner onvoldoende verdient.

4. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    Ik heb bij mijn eerste hetzelfde meegemaakt. Ik zat al in verlof toen mijn contract werd beeindigd.
    Ik kreeg meteen na laatste salaris wazo uitkering en die ging weer vlekkeloos over in ww.
    Wazo was 100% loon, ww de 1e 3 maanden 75% en toen 70%. Gelukkig had ik toen al ander werk gevonden.

Dit keer loopt mijn contract 2 maanden voor verlof af, dus zal er wel weer uit liggen ben ik bang. Maar dan moet ik wel de ww in, zit niks anders op.

Share This Page