Helpp,, Ik ben al twee weken overtijd. Ik heb gister avond een zwangerschaprtest gedaan maar daar blijk uit dat ik niet zwanger ben. Volgens de dokter moet ik nog een keer testen maar dan sochtends, hij zegt dat die wel denk dat ik zwanger ben. Waarom ? omdat ik paar keer de pil ben vergeten. Ik ben 19 jaar en nog niet van plan om een kindje tekrijgen. Als de test nog een keer aangeeft dat het niet zo is moet ik contact opnemen met de dokter.. Is dit normaal ? is dit vaker gebeurd bij jullie.. vind het zo raar niet ongesteld en ook niet zwanger.. groetjes.. w.
Wil niet heel sarcastisch overkomen maar als je niet van plan bent om een kindje te krijgen zou ik toch maar beter opletten dat je de pil niet vergeet. Nu even over je vraag. Ik heb geen idee of je zwanger bent of niet. Ik zou als ik jou was inderdaad nog even een testje doen met ochtendurine en anders een bloedtest bij je huisarts. Succes meid.
Ja je heb gelijk ik ben er niet echt goed mee omgegaan, ik heb zelf wel grote kinderwens, zou ook onwijs blij wezen als het zo is. me vriend ook.. maar het si nog best wel jong
hoihoi ik ben ook dik 2 weken overtijd en ben nog niet naar de huisarts geweest, ik weet ook niet wat ik ervan moet denken...
toen ik de pil een aantal jaren geslikt had... werd ik ineens spontaan sommige maanden niet meer ongesteld... volgens de arts had dat met gewenning te maken... en kon ik een pauze inlassen, helemaal stoppen of overstappen op een andere pil... praat er met je arts over! het zou kunnen dat dit voor jou ook een probleem is. (oh, ik slikte de pil toen alweer 3 jaar)
Je menstruatie kan om verschillende redenen uitblijven tijdens de pil. Als bijv. de vorige stopweek te kort was kan het zo zijn dat je de keer erop gewoon niet ongesteld wordt. Dus misschien heeft je lichaam het vergeten van de pil wel als een te korte stopweek gezien en word je deze keer gewoon niet ongesteld... kan verder geen kwaad. Als je nu de pil gewoon goed slikt hoor je de volgende keer gewoon je menstruatie te krijgen. Wel raar van je dokter dat hij zegt dat hij denkt dat je zwanger bent.... er bestaat een kans, maar zonder test of wat dan ook kan hij niks erover zeggen.
Mijn reactie was voor w3ndela bedoelt Maar volgens mij zijn er meerdere meiden die al een tijd gestopt zijn met de pil en af en toe een menstruatie overslaan of een weekje later zijn.
Vervolg .. Ik heb weer test gedaan dan sochtends, en weer negatief.. K heb de dokter ingelicht en die vertelde me dat ik weer moet beginnen met de pil. als ik na een maand weer niet ongesteld ben moet ik weer bellen.. Vind het wel erg raar, straks ben ik wel zwanger, maar omdat de zwangerschap testen negatief aangeven moet ik maar wachten zondag ben ik 3 weken overtijd... Kunnen ze ook via je bloed testen of je zwanger ben, of is dat raar omdat de andere twee zwanfgerschaptesten negatief zijn.. ?
ze kunnen wel een bloedtest doen. soms heb je bij zwangerschap te weinig hcg voor een thuistest maar in je bloed is dat beter waar te nemen. Ligt wel aan je huisarts of hij een bloedtest "nodig vindt", anders krijg je niet zomaar een bloedtest. Ik ben zelf in het verleden ook wel eens de pil vergeten, maar ik werd dan eerder ongesteld, mijn menstruatie is daardoor nog nooit uitgebleven...maarja, elk lichaam werkt anders. Suc6 meid
Ja , ,me dokter zei dat waarschijnlijk me cylus in de waar is omdat ik hem vergeten ben. soms ben ik wel dag telaat maar omdt het al byna 3 weken is.. ga morgen maar bellen en vragen over bloedtest . het is best moeilijk om nog een maand in spanning te blijven of ik nou wel of niet zwanger bent. vind het tog beetje eng idee dat ik niet ongesteld ben geworden en ook niet zwanger,, wat heb ik dan,, dokter zegt dat er niets ergs kan zijn.