al vast dingetjes kopen?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door eline23, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij hebben het wel gedaan en ik zou het niemand aanraden. Na 2 jaar hebben we de spullen verkocht. Ik kon er niet meer naar kijken. Prompt daarna zwanger natuurlijk maar dat liep niet goed af.

Een andere reden om niet nu al dingen te kopen is dat je smaak heel erg kan veranderen. Ik zou nooit meer voor dezelfde box kiezen als die ik 3 jaar geleden heb gekocht.

2. p1982

p1982 Niet meer actief

nee niet doen, je weet niet hoelang het duurt
    zou dan geld apart leggen ervoor

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Wij hebben het wel gedaan maar dan alleen met dingen waar een extreem groot prijsverschil bij kwam kijken en weinig waarde verliezen. via marktplaats e.d. omdat je dat tegen ddie tijd anders duurder moet kopen.
    Daarnaast had ik sowieso al spullen staan van mijn zus die het thuis weg wilde hebben nadat ze het niet meer nodig had en zo ook van een vriendin.
    Ik begrijp heel goed wat iedereen aangeeft dat het moeilijk kan zijn wanneer het dan niet lukt maar wij zijn hier best nuchter in. Dan geven we t van mij part gewoon weg tegen die tijd. Wie weet denk ik hier natuurlijk radicaal anders over op het moment dat het echt niet lukt na een jaar of 2 maar dat kan ik nu nog niet invullen.
    Het is niet zo dat we nu alles al hebben, dat zeker niet. Maar wel bijvoorbeeld een badje, kleertjes (enorm veel van mn zus :D) en een boxkleed van snoozebaby die me anders 40 euro had gekost en nu 5.

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou het ook niet doen, inderdaad vanwege het 'wat als het niet lukt'/'wat als er iets misgaat', dan zit je ermee.. :)

5. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Wij hebben het wel gedaan, twee jaar geleden stopte ik met roken en mijn grootste motivatie was een kindje.
    De afspraak gemaakt dat elke maand dat ik gestopt was alvast iets mocht kopen voor de baby.
    Achteraf denk ik niet slim... Maar het heeft zeker gewerkt ik rook al bijna 2 jaar niet meer.
    Maar wij hebben dus ook behoorlijk wat op zolder liggen.
    Snap de reacties wel van wat als het niet lukt of het gaat mis?
    Ik persoonlijk deal eaar lastig mee omdat mijn broer bij 32 weken zwangerschap overleden is en mijn ouders toen natuurlijk ook al alles klaar hadden.
    Het kan altijd fout of mis gaan.
    En kleine dingetjes kopen vind ik persoonlijk geen kwaad kunnen.
    Je moet doen waar jij je fijn bij voelt :)

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik doe dat ook niet, of deed dat ook niet. Mijn eerste zw ging mis met 16 weken, das nu 15 jaar geleden. Daarna duurde het nog 12 jaar, 3 icsi s en 5 IUI's D + missed abortions en een adoptie procedure eer wij 2 zoontjes kregen.

Zijn nu met ICSI D bezig voor een derde wondertje.

Ik heb bij mijn jongste tot aan week 20 gewacht met kopen van de kinderwagen, en pas a 30 weken derest gekocht, babykamer had ik al van de oudste.

Zelf vind ik het heel eng om iets te kopen, soortje van de goden verzoeken zeg maar ;)

7. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik zou ook niks kopen, al geef ik toe wij wel een kinderwagen hadden gekocht, voor die prijs konden we hem niet laten staan,

voorderest geld opzij gezet, vaak kan je (ing bv) meerdere spaar rrekeningen in 1 map openen, en een naam geven. en daar dan elke maand wat opzetten. zo heb ik dat gedaan met mijn auto.

Deel Deze Pagina