Maar andersom kan het ook he... Mijn oudste eet echt veel (niet onverantwoord overigens) maar is graatmager. Krijg er zelfs regelmatig opmerkingen over dat ze "wat beter moet eten", best frustrerend. Kleding is hier ook vaak een ramp, moet doorgaans eerst versteld worden voordat het past (want anders is het in de lengte weer te klein, als ik een kleinere maat neem). Alleen als mijn dochter eens een koek eet, dan wordt er nooit wat van gezegd, het wordt eerder aangemoedigd dat ze dit doet, maar een te dik kind wordt zo veroordeeld wanneer het eens een koek eet. Terwijl het voor beide kinderen niet gezond is. Het valt mij idd ook op dat ik helaas steeds dikkere kinderen zie... Alleen Nederland is geen uitzondering hierin van alle westerse landen, in Amerika en Engeland schijnt het nog een veel groter probleem te zijn.
Mijn kinderen zijn 2 sprietjes (oudste wel een gespierde spriet ), maar zouden ook zo om snoep kunnen vragen, doen ze ook geregeld thuis 's ochtends. Maar dat krijgen ze dus niet. Snap dat dat vriendinnetje te dik is maar wat ze vraagt hoeft niets te maken te hebben met wat ze thuis krijgt . Hier zou ik ze volgens mij heel veel snoep en koek kunnen geven zonder dat ze aankomen, dan zou niemand er een oordeel over hebben omdat je het niet ziet, maar goed is het dan natuurlijk ook niet.