al veel geprobeerd maar blijfft onrustig.. Karakter??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 2jees, Mar 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik vraag me af of het niet gewoon haar karakter is..

Zijn er ook mensen die dat herkennen dat hun baby nooit echt tevreden lijkt?

Nou ja nooit, maar het is zo, als ze wakker wordt voed ik, dan houd ik haar op schoot of in de box maar meestal wil ze dat allemaal niet. Ze is alleen maar ontevreden, onrustig en jengelig. Ze lijkt ook vaak vermoeid maar wil dan niet slapen.
    Ben een beetje ten einde raad.. Als ze na een half uur wakker wordt wil ze niet meteen drinken, eigenlijk is ze nog moe dus wil niet spelen. Op schoot huilt ze en stuitert op en neer..

na ja al vaak daarover geschreven maar snap maar niet hoe het kan.. Ik kan er niet meer zo goed tegen..

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze is nog geen 2 maanden he... dan komt het karakter nog niet naar boven hoor. Een baby die onrustig is en veel huilt, daar is iets mee aan de hand.

Gezien haar gespannen lijfje denk ik aan twee dingen:
    -krampjes
    -iets dat klem zit

Zou naar een osteopaat gaan, hij kan ook andere dingen 'voelen' en zien.

3. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Is dat al de heel tijd zo of pas iets van een week? Dan kan het een sprongetje in de ontwikkeling zijn namelijk.

4. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

Jun 20, 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Kan een sprongetje zijn of krampjes. Reflux kan misschien ook, ruikt ze zurig? Misschien vind ze het fijn om gedragen te worden, in een draagdoek of zak.
    Osteopaat heeft hier ook geholpen.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Ze doet het al weken zo en wordt eerder erger dan minder..

Ben bij de osteopaat gewees, twee keer bij de HA, ruikt niet zuur, spuugt niet, goede ontlasting, straks wordt ze voor de zekerheid gewogen maar gaat wel goed volgens ij.
    Ben nu op koemelkvrijdieet sinds een week maar merk nog niks..
    draaddoek wil ze een enkele keer maar meestal wring ze maar heen en weer om er uit te willen. Troosten op schoot of de arm wordt ze alleen maar prikkelbaarder door. Rondwandelen helpt nauwelijks, ik houd ritueel aan, voeden verschonen spelen slapen, helpt niet. Inbakeren helpt niet.

op het CB snappen ze het ook niet. Lijken geen darmkrampen, die had ze eerste namelijk wel. Maar ze huilt steeds, niet alleen na het drinken ofzo.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

En de osteopaat heeft niets kunnen vinden? Zo wringen en gespannen zijn duidt toch op iets dat niet goed is... misschien kun je een andere osteopaat proberen, al is het maar om dingen uit te sluiten.

Lastig hoor :( ik hoop dat er snel een oplossing komt.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

In de box werkt niet, zeg je, maar bijvoorbeeld op een voedingskussen? Maakt het verschil of ze plat moet liggen of opgehoogd?

8. 2jees

2jees Niet meer actief

nee opzich wil ze wel plat, soms ligt ze een dagje wel even in de box dan lacht ze ook wel maar meteen daarna weer huilen. Verschonen wordt ze wel stil van.. dan ontspant ze soms even en lacht weer wat maar heel even.

osteopaat vond niet echt iets, wel lucht dus meteen boeren enzo maar mn voeding is nu beter op gang en daar heefft ze geen last meer van.

heb ook een paar keer bedje verhoogd maar merk geen verschil.

ze wordt zo meteen dus gewogen als ze goed gegroeid is is er lichamelijk niks waarschijnlijk en kunnen ze niet veel meer voor me doen.

Dat wordt de tijd uitzitten dus..

9. 2jees

2jees Niet meer actief

ze is in 2,5 week 175 gram gegroeid.. En ze ziet er lekker gezond uit! Een weekje aankijken hoe het gaat,verkouden geweest ze drinkt vandaag ook weer wat meer dan anders

10. raspberry

Zit nog even naar de leeftijd van je kindje te kijken, maar Caitlyn wilde hier toen ook nog maar hele korte momentjes in de box of wipstoeltje. Is ook wel de leeftijd.

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja dat begrijp ik hoor, maar niet op schoot willen is anders denk ik

12. raspberry

Caitlyn had en heeft dat ook wel: die wil dan even zelf zitten, maar wel met mij in de buurt. Dus even op de bank naast me, en dan is het wel goed. Is gewoon niet een enorm knuffelig kind en wel erg zelfstandig... (aardje naar d'r moeder, denk ik ;)).

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Maar de groei is ook niet goed.. Voel me zo onzeker nu. Zolang dat maar goed ging..

14. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

Aug 30, 2011
    5,930
    0
    0
    Bollenstreek
    Had ook in je andere topic al gereageerd..... Dus je weet mijn verhaal al.

Ik ga morgen weer naar de HA om dit te bespreken en ik wil een verwijzing naar een ander zkh voor een volledige controle. Mijn moedergevoel zegt nog steeds dat er iets niet goed zit bij onze zoon....

Ik weet precies hoe je je voelt (al loop ik er al wat langer mee :()

15. 2jees

2jees Niet meer actief

goed van je! Succes

16. raspberry

Je geeft BV toch? Misschien een idee om eens voor en na de voeding te wegen? Meestal kun je bij de thuiszorgwinkel een weegschaal huren. Even kijken of ze wel voldoende drinkt, (en zoniet, dan eens een lactatiekundige inschakelen?).

17. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    nogmaals: ik denk echt dat het door voeding komt wat ik ook al had geopperd in het andere topic.
    ik geloof er echt niet in dat een baby van haarzelf ontevreden en huilerig is, babies zijn zo puur in gedrag.

en dit is echt niet om je onzeker te maken hoor, vind het juist super van je dat je BV geeft maar heb het te vaak gezien op het werk (ben da) en dat het achteraf toch aan de BV lag.

18. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

Aug 30, 2011
    5,930
    0
    0
    Bollenstreek
    Vorige week in het zkh hebben ze tegen ons gezegd dat onze zoon dus een moeilijk karakter heeft omdat hij dus niks wil.... niet liggen, niet zitten, niet in de wipper, niet in de kinderstoel, niet op schoot, gewoon niks.

Dat is zijn karakter zeggen ze.... Ik geloof er helemaal niks van dus daarom ga ik morgen een gesprek aan met de HA en wil ik naar een ander zkh om hem volledig te laten onderzoeken, en niet alleen hartje, longen, en maagje luisteren.....

Ik hoop dat er in een ander zkh wel naar me geluisterd wordt en dat ze hem wat meer gaan onderzoeken.

Dat ze dat in dit zkh niet gedaan hebben is dus omdat hij groeit als kool, dus daarom "gooien" ze het op zijn karakter.

Hij wil veel meer dan hij kan.... en dat frustreert hem daarom huilt hij zoveel....

19. parel86

parel86 Actief lid

Nov 24, 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    hai! mijn zoontje had dit ook wilde niet slapen... inbakeren was de oplossing. inbakeren betekent bij hem nu ook slapen. misschien dat dit je helpt. succes

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Misschien slaat het wel nergens op en is dat het helemaal niet maar je schrijft tijdens het verschonen is ze wel stil? Misschien knelt haar luier of broekje? Dat ze daar last van heeft en is het weg op het moment dat jij haar broekje of luier afdoet? Even een zijspoor hoor.

Share This Page