Op nog even op je vragen te reageren: eerste twee maanden van voeding tot voeding geslapen idd. En nog (ruim 4 maanden) haalt hij makkelijk 18 uur slaap per dag.. Daar waar anderen het hebben over aantal slaapjes per dag, hebben wij het over iets wakkere periodes (dat is er nl 1 op dit moment). De eerste weken ging het zo: mopperend/huilend wakker worden van honger, oppakken, gapen (!), huilen (dit allemaal in een paar minuten tijd), fles, dan nog boeren en eventueel poepen, om zich heen kijken, maar daarna vrij snel wegkijken, en dat onrustige gedrag wat jij beschreef vertonen, luier verschonen, kusje geven en hoppa, binnen 40 minuten sliep hij weer.. Maakte me op een gegeven moment een beetje zorgen over of hij zichzelf zo wel kon ontwikkelen (inmiddels niet meer hoor) Ben even kwijt of je al had geprobeerd om in te bakeren voor het doorslapen..? Draagdoek had je al wel geprobeerd toch?
Ja draagdoek weerkt soms even een half uur ofzo. Inbakeren lukt niet. ok dus hij ging gewoon zelf weer slapen? wow wat knap. Volgens het boekje! Maar ja dan ga je weer over andere dingen inzitten zo is er altijd wel wat
Zou het toch geen verborgen reflux zijn? Dan treedt pijn op direct na of al tijdens de voeding. Krampjes meestal na 1,5 uur.
maar hoe kun je dat verder ontdekken dan? ze wilde niet in de draagdoek, schreeuwen.. maar na even flink rondspringen is ze stil geworden
Waarom lukt inbakeren niet? Hier heeft dat echt wonderen verricht. In het begin lukte het hier ook niet echt, maar met de goede doeken (Pacco) wel. We zijn pas met 8 weken begonnen ermee. Mijn zoon maaide zichzelf steeds wakker met zijn armpjes. Na drie kwartier was hij altijd al weer wakker. Het heeft zoveel rust gegeven voor hem.
Mijn zoon heeft ook verborgen reflux. Hij slikte veel na de voeding, had vaak de hik, rochelend geluid in zijn keeltje, en veel steunen en kreunen in zijn slaap.
Ja, natuurlijk hadden we ook de krampjes periode, en hij had een liesbreuk dus voordat hij 3 maanden was al een operatie achter de rug (ik bedoel, was echt niet een groot hallelujafeest ofzo), maar de constante lijn is inderdaad slapen.. wat trouwens ook betekent dat hij helemaal niet naar buiten wil, zeker niet met deze kou. Maar als ik jou zo hoor zijn er problemen met inslapen en doorslapen, toch? En misschien zijn dit hele "duhuh!" vragen, maar heb je bijv. al geprobeerd of gordijnen dicht werkt? Of een matrozenbedje? Hemeltje helemaal om het bedje heen? Andere slaaphouding? Dat soort dingen.. Is er iets wat wel werkt, ook al heb je dat liever niet?
Oke, ze is al een paar dagen verkouden dus even denken.. Die klachten waren hier wel maar die horen ook bij teveel melk.. Steunen en kreunen niet echt. wel normale baby zuchten enzo, maar kan ook heel rustig liggen. Heb je medicijnen? Hoe ging dat verder?
Hoe bedoel je die laatste zin/ Gordijnen weet ik niet. wel geprobeerd kap van de wagen omhoog/omlaag. Hemeltje open/dicht, matrozenbedje in de wieg heeft geen zin denk ik? Op buik rug en zij gebeurd hier allemaal wel eens. Op de buik saapt ze wel langer maar dan moet ze er slapend in. op de rug/zij ging tot voor kort goed als ik wandelde maar nu niet meer.. s nachts wel op de rug dat gaat goed. ah ja vervelend zeg.. sneu die breuk. Ik bedoelde alleen even dat slapen he
een week stanvastig geprobeerd, eerst gewone doeken die gingen steeds los, toen de swadlle me. ze wordt zo boos, ze gaat normaal al niet wakker slapen laat staan met zon doek Pacco ken ik niet maar kan toch slecht álles aan schaffen.. Hier wordt ze ook vaak heel snel wakker maar ook gewoon zomaar, op de buik bedoel ik. dan komt het weer niet door de armpjes. alleen de eersteslaap gaat goed, s ochtends een uur, soms ook twee. eerder wel 3 zelfs.
ik heb haar nu in de draagdoek, na een kwartier werd ze wakker, en zat inderdaad te slikken en soort hikjes (niet echt dé hik) beetje zuchten, toen sukkelde ze weer in slaap, daarna nog zo een keer. Ze steekt wel echt continu haar tongetje in en uit de mond, dat was de oseopaat en de VPK ook al opgevallen.
Wat ik bedoelde, komt ze bijv. wel un slaap als je haar een half uur wiegt? Dat je dat liever niet hebt omdat dat heel zwaar is, maar dan zou je dan bijv kunnen vervangen door zon schommelding. Dat soort dingen bedoel ik; wat werkt het beste/wordt ze het rustigst van ook al is dat verre van ideaal? Ander voorbeeld, ons zoontje werd tijdens de onrustige krampjes periode rustig van het geluid van de douche... (denk omdat ik de laatste weken vd zwangerschap veel onder de douche stond ivm bekkenpijn). Kwamen we bij toeval achter. Maar is vrij lastig, een douche kan je niet echt verplaatsen naar het bedje.. Toen gekeken of zon regenmaker (zo'n houten koker met spijkertjes en steentjes erin) hetzelfde effect had, en warempel, het werkte.. dat konden we wél naast zn bedje doen. Heb ook ooit ergens gelezen dat baby's rustig kunnen worden als je een analoge radio zachtjes aanzet op ruis, dus tussen twee zenders in..
Zou zomaar eens verborgen reflux kunnen zijn. Google er maar eens op. Mijn zoon wilde de eerste weken ook alleen maar rechtop gehouden worden. Heb uren met hem in de draagzak gelopen. Toen kwamen we er achter dat hij verborgen reflux had. Hij heeft medicijnen gekregen en het duurde maar even en we hadden een heel ander kind.
V.w.b. het inbakeren. Mijn zoon werd de eerste paar keer ook boos, maar al snel veranderde dit en nu lacht hij zelfs als ik hem inpak. Ik wilde er mee stoppen, omdat ik het maar een naar gezicht vond, maar ben nu heel blij dat ik doorgezet heb. Misschien toch nog eens proberen? Alhoewel ik eerst zou uitzoeken of er echt niets lichamelijks aan de hand is, want dan kun je inbakeren wat je wilt, maar lost dat het probleem niet op.
Hier net zo'n baby bij haar is het een combi van reflux en onrustig slapen. Zelfs s nacht's slaapt ze max 4 uur, heel vermoeiend helemaal met een peuter en nog steeds herstellende van haar bevalling.
ik heb heel internet al gehad Eerst herkende ik niets van deze klachten, het is ook niet zo dat ze liever rechtop als plat wil, s nachts slaapt ze ook plat trouwens. Wiegen en lopen helpt de laaatste tijd ook niet meer. Verder zal ik eens denken aan geluiden ofzo. afzuigkap iig geen effect..
Hier slaapt ze met fohngeluid maar als ze bij m'n ouders is lukt het ook met radioruis. In het begin draaide de stofzuiger overuren Zou idd reflux kunnen zijn. Maar heeft ze nu nog groene ontlasting?
Haha Red het is toch wat. echt niet grappig eigelijk. Stofzuiger hier ook niet Vandaag weinig ontlasting gehad maar wel groenig. Had ik al gezegd dat het leek op gel? Ja dat wat je in je haar smeert, sorry..