Ik weet dat je vanaf 12 weken veilig bent om het zo maar te zeggen. Maar ze rekenen toch een week vooruit dus als je 11 weken bent zit je in week 12? Kan iemand mij dit uitleggen
Als je 11 weken zwanger bent, zit je in je 12e week. Pas als je 12 weken zwanger bent (dus je 13e week), zit je in de wat veiligere zone.
En dan de lastige confrontatie: Het kan in elk stadium van je zwangerschap fout gaan, ook rond de 20 weken, een voldragen kindje kan je verliezen, tijdens de bevalling, maar ook als je kindje geboren is... Helaas zijn de zorgen dus nooit voorbij
Ik ben ook altijd in de war met die weken, zo irritant. Voor je het weet ben je bezig met de laaste loodjes hoor.
Ik had precies het zelfde.....maar toen ik mijn echo met 10 en 5 dagen had, en je al echt een buikje begon te zien had ik zoiets van ik vertel het gewoon, het kan immers de hele zwangerschap theoretisch nog fout gaan... En juist omdat ik eigenlijk bijna nergens last van had hielp het ook om het te vertellen, wordt het ook echter van!
Mijn fa zei dat met 10weken het risico op mis gaan nog maar heel klein is (<3%). De 12wk grens komt van vroeger, maar was volgens hem achterhaald.
Als je hartactie hebt gezien, is de kans op een miskraam al verkleind naar 3%, dacht ik. Het meeste gaat ervoor al fout.
Grens was 12 weken omdat vroeger iedereen pas met de 12 weken een echo kreeg en dan pas kon zien of alles goed of fout was Na week 10 (dus bij 11,0 weken) is je kindje een foetus ipv vrucht en is alles aangelegd en dat noemen ze nu de mijlpaal
Het is een gevoel hierin moet je je hart volgen wij hebben de vorige zwangerschap het direct verteld aan onze ouders en naaste vrienden en bij laatste echo 11+5 weken was het toch goed mis...we hebben er heel veel steun aan gehad maar deze zwangerschap zijn m'n mannetje en ik saampjes in de bubbel gaan zitten en hebben het tot aan een week geleden voor iedereen geheim gehouden De kleine deed het zo goed en lag lekker te spartelen in m'n buik tja als je dan ineens zo verliefd bent op dat kleintje in je buik toen zijn we saampjes gelijk doorgereden naar de ouders en broers en zus en hebben we de goede vrienden het goede nieuws laten weten Ik was toen net de 12 weken gepasseerd Succes met beslissen en je gevoel volgen en heel veel plezier toegewenst bij het vertellen van het geweldige nieuws!! En natuurlijk nog gefeliciteerd met je zwangerschap Liefs xx
Inprincipe zit je nooit in de veilige zone. Helaas kan er op elk termijn wat mis gaan met je zwangerschap.
haha ja en dan NA je zwangerschap he... denk dat dan de zorgen die je tijdens je zwangerschap had, in het niets vallen bij wat je dan voelt... Zo'n klein en van jou afhankelijk mensje Kleine kinderen kleine zorgen grote kinderen grote zorgen Maar ik denk dat als je een goed kloppend hartje hebt gezien, dat dan de kans dat het misgaat erg klein is. De natuur grijpt daarvoor wel in als het niet goed zit
Week 10 eindigt op de dag dat je 10 weken bent, daarna ga je de 11e week in tot je 11 weken bent. Dus op het moment dat je 10 weken bent is je kindje een foetus en is en behoorlijke mijlpaal. Op het moment dat Sorien 12 weken is is de 12e week voorbij en start de 13e week. Mijn vk zei dat wanneer 'de vrucht' groter is dan 1cm en je hebt een goed kloppend hartje gezien de kans dat het dan nog misgaat enorm klein is. Kleiner inderdaad dan 3 procent. Meestal is dat rond week 7/8 dat hij groter wordt dan 1cm.
Het is niet zo dat je van het ene op het andere moment ineens in de veilige zone zit hoor Na een goede echo met hartactie rond 8 weken neemt de kans op een miskraam drastisch af naar zo'n 3 %, waarna die kans elke week een beetje kleiner wordt. Na 12 weken heb je nog maar zo rond de 1% kans dat er alsnog iets mis gaat, maar bij 11 weken is die kans maar een paar tienden groter. Statistisch gezien dus. En statistieken zijn maar gemiddelden.... die weinig zeggen over jouw situatie uiteindelijk. Want uiteindelijk blijft het een kwestie van: OF het gaat goed, OF het gaat fout. Ik zou me niet te blind staren op die percentages....