Al vroeg hoge bloeddruk

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nen87, Jun 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    @jnine; het kan heel veel kanten op/ van regelmatige ctgs en echos'maken ttot aan opnamen als de medicatie toch niet goed zijn werk doet en/of je je niet goed voelt...het is vrees ik een beetje afwachhten..inleiden doen ze in principe niet zo lang het niet een te groot gevaar vor de baby en jouw oplevert en je baby goed groeit (daarom natuurlijk die ctgs en echoś)...
    zelf 2x opgenomen geweest voor meerdere dagen , eerste x vanwege hoge bloeddruk (220/120!!) en erna omdat medicatie zijn werk niet deed en mij echt beroerd voelde..ze hebben mij goed in de gaten gehouden...dat gaan ze uiteraard ook bij jou doen...ook zal je in t zkh moeten bevallen alss je medicatie gaat gebruiken..succes morgen hopenlijk valt t mee

2. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    @ tinkerbell, hou je hoofdpijn maar goed in de gaten! Bij mij wilden ze het ook blijven aankijken, maar ik ben blij dat ik gisteren toch eerder heb gebeld dan de afspraak die al stond.

@ kleiner kindje & moeilijke start, daar schrik ik wel van zeg!! Kwam dat door de medicijnen? Ik heb gisteravond nog vragen bedacht die ik aan de gyn wil stellen. Ze heeft me zelf niets gezegd over eventuele gevolgen voor het kindje. Misschien kunnen jullie vanuit jullie ervaring antwoord geven op mijn vragen:
    - wat voor gevolgen kan het hebben voor de baby na de bevalling?
    - moet je na de bevalling verplicht nog 2 dagen blijven in het zh? (moest ik de vorige keer namelijk toen ik werd ingeleid wegens hoge bloeddruk. Ik gebruikte toen geen medicijnen)
    - stop je gelijk na de bevalling met de medicatie, of moet het afgebouwd worden?

@ jnine89, ben benieuwd wat er uit je meting vandaag komt! Als die weer zo hoog is, moet je misschien ook wel onder controle blijven bij de gyn. Kan me voorstellen dat je dat liever niet wilt ivm de reistijd.

Ik heb wel last van de bijwerkingen van die pillen. Mijn hoofdhuid kriebelt, mijn handen trillen en ik ben misselijk :S Maargoed, als die bloeddruk maar daalt!

3. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ nen; het is even een kwestie van wennen met medicatie. In het begin zijn er vaak wat bijwerkingen, maar na een aantal dagen behoren deze weg te gaan..

@ kleiner kindje & moeilijke start; voor je kindje zullen de normale dosissen geen gevolgen hebben, een gynaecoloog zal iets voorschrijven wanneer dit schade toebrengt aan je kindje.
    Medicatie zal na je bevalling afgebouwd worden. Afhankelijk van hoe je bloeddruk zich ontwikkelt.

@ jnine89; succes vandaag met je meting. Gelukkig is het nog niet suoerhoog. De mijne is met pillen helaas nog hoger :(
    Ik kamp dus ook met een hoge bloeddruk. Moet 3 keer per week op controle bij de gynaecoloog, urine inleveren en bloedprikken. Ook maakt de gyn iedere keer een echo ivm een klein kindje.
    Verder lig ik geregeldere middagje aan de meter om te kijken hoe het verloop is binnen een langer tijd. Maar goed, alles bet dan opname!

Veel succes, hoop dat het meevalt!

4. Jnine89

Jnine89 Lid

Jan 22, 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik hoop maar dat het meevalt vanmiddag.. Ik heb in ieder geval extra rustig aan gedaan de laatste dagen.
    Gelukkig groeit mijn kindje tot nu toe goed. Althans, er is nooit gezegd van niet. En ik heb verder ook nog niet veel klachten.

5. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    @ lexxie, goed om te weten! Dat vertellen ze er dan weer niet bij he... Poe hé 3x per week door de molen heen, heftig! Maar fijn dat ze jou en de kleine zo goed in te gaten houden. Hoeveel weken ben je?

6. Jnine89

Jnine89 Lid

Jan 22, 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben weer geweest. De eerste keer digitaal gemeten en dat was 120/94. Maar daarna met de hand bleek het 120/85 en daar was de vk tevreden mee. Dus ik mag weer een weekje door!

7. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Zo die digitale was vast even schrikken! Maar handmatig lager dus. Gelukkig mag je weer een weekje vooruit!

Share This Page