al vroeg in zs grote buik, later een kleine buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tord, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    In mijn vorige zwangerschap had ik geen grote buik op het eind. Bij deze zwangerschap was mijn buik met 4 weken al te zien. Nu, met 15 weken, heb ik het idee dat de groei wat stagneert. Zou ik vanaf nu dan weer langzaam groeien en uitkomen met 9 maanden op een kleine buik?
    Of heeft de buik van je eerste zwangerschap niks te maken met de buik in latere zwangerschappen?

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Volgens mij zegt het inderdaad helemaal niets.
    Ik heb met 10 weken op mijn werk al verteld van de zwangerschap, omdat ik mijn buikje niet langer verbergen kon. Tot aan ongeveer 20 weken ging het enorm hard.
    Nu heb ik ook wel een redelijke buik, maar dat lijkt volgens mij meer zo omdat ik echt heel erg naar voren draag.
    Ik hou van begin af aan de centimeters bij. Ik begon met 80, zat met 20 weken op 105 en nu op 113 cm.

Hoe het zit met eerdere zwangerschappen weet ik natuurlijk niet, dit is de eerste :D Wat ik wel gehoord heb is dat je met de tweede in het begin sneller groeit omdat je baarmoeder al eens een keer opgerekt is geweest.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb mijn tweede zwangerschap over de hele linie een grotere buik gehad, in het begin én aan het einde. Ik eindigde met 122 cm...

Meestal krijg je een grotere buik bij een tweede zwangerschap, omdat alles idd al een keer opgerekt is geweest. Maar goed, dat geldt natuurlijk niet voor iedereen ;)

4. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Bij mijn 2e zag je het ook veel sneller! Ik vond het zo hard gaan dat ik bang was voor het einde ;) Maar net als bij jou is de groei vooral in het begin hard gegaan, nu ga ik bijna gelijk op met mijn 1e zwangerschap. Ben zelfs 3 kilo lichter. Terwijl mijn buik toen toch echt later zichtbaar was.

Geen idee hoe je aan het eind uitkomt, moet ik zelf ook nog meemaken ;)

5. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    ik had ook al vroeg een grote buik.
    werd er trouwens heel onzeker van al die vragen of je geen tweeling hebt ect.
    na 20 weken groeide me buik nog wel maar veel minder hard en volgens mij heb ik wel een flinke buik maar niet te groot of te klein.
    ben nu totaal 14 kilo aangekomen..
    het is trouwens me eerste en me zus die een maand achterloopt heeft mij al ingehaald maar tis haar 2de.

6. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik kreeg al heel vroeg een grote buik, ben nu 32 weken en mijn buik blijft maar groeien! Ik zit nu al aan een omtrek van 117cm terwijl ik slank/normaal van postuur ben

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier ook vanaf begin een grote buik,
    ben van buikomvang 90 cm naar de 116 cm gegaan in 17 weken tijd.

Ben nu al 18 weken en met 19 weken word mijn omtrek weer gemeten,maar ik heb al een flinke toeter.
    Hier 17 weken zwanger,vind wel dat je het al goed kan zien.
    Weet ook niet wanneer het weer iets langzamer zal gaan.

8. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Ik ben nu 19 weken zwanger, amar er is nog zo goed als niets te zien, ondanks dat dit mijn tweede zwangerschap is.
    Bij de eerste zwangerschap ben ik met 18 weken over gegaan op zwangerschaps kleding, dit zie ik nu nog niet zo snel gebeuren.
    Dus het is echt zo dat iedere zwangerschap anders is en er niet echt regels zijn voor het groeien van de buik.

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik heb nou opgemeten en mijn buikomvang is 123 cm:$:$:$:$

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

huh heb jij nu al zo'n buik ik ben veel aangekomen en heb nu zo'n buikomvang . Maar dit is je tweede toch? misschien ligt het daaraan??

Deel Deze Pagina