Puregon behandeling: 4 follikels groter dan 13mm. Wat doen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Watervlinder, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    Ha meiden,

Na een 75eenheden Puregon behandeling, gisteren meting gehad.

Resultaat:
    A) 18,3mm
    B) 17,6mm
    C) 14,3mm
    D) 13,3mm

Zaad van manlief is uitstekend volgens onderzoek, ziekenhuis noemt dit twijfelgeval.

Gisteren toch maar Pregnyl gezet, hopelijk springen er maximaal 2. Iemand ervaring?

Lfs Watervlinder

2. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hi,
    Wat voor behandeling onderga je? Ivf, Icsi of iets anders?
    Is dit je eerste behandeling? Ik zou ervoor gaan, maar dat komt omdat ik ook 2x maar 2 follikels heb gehad...
    Groetjes,
    K.

3. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    Dank je Kaltje voor je reactie! Behandeling heet ovulatie inductie, omdat ik PCOS heb. Kans op een meerling is aanwezig, dat maakt de keuze lastig. Heb 2 kids, 1 met Clomid en 1 met Puregon. Ook een miskraam en mola-zwangerschap gehad.

Nu dus weer aan de Puregon, helaas meer dan 1 follikel. Maar op Freya lees ik het volgende: behandeling afblazen bij meer dan 3 follikels met diameter > 16mm of 5 eitjes met diameter > 12mm.

Van beide is geen sprake, dus lijkt het te kunnen. Het UMC zit er echter strakker in, merk ik.....

Jij ook midden in behandeling nu?

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Follikels groeien nog wel door als je de Pregnyl gezet hebt, soms krijgen ze juist nog even een groeispurt daardoor. Dus de kans is aanwezig dat ze alle vier gaan springen. Er gaan in ieder geval drie meedoen, gezien de grootte.

In ons ziekenhuis gaan ze door met de behandeling als je maximaal drie follikels hebt. Bij vier was alles afgeblazen. Ik denk dat ik de gok wel had genomen met vier, door zelf te klussen. Maar bij ons was de kans op een spontane zwangerschap minimaal, gezien de zaadkwaliteit. Als de zaadkwaliteit goed is, dan is het natuurlijk anders.

Succes met je beslissing!

5. Watervlinder

1 nov 2008
    89
    0
    0
    Pfff...echt heel lastig hoor. We zijn met elkaar naar bed geweest, dit zou dus kunnen leiden tot een meerling. Die van 13 zal toch niet springen hoop ik?

Dank voor je reactie!

6. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat zegt de gynaecoloog hierover? Ik vind het best een risico eigenlijk....
    Ik had er twee van 18 en 1 van 13 en dat wilde ze eerst niet laten doorgaan. Dag erna nog een echo en was de kleine 13 gebleven en toen mocht ik pregnyl spuiten met een tweeling als resultaat...

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Die van 13 mm kan zeker meespringen. Door de Pregnyl kunnen ze ineens sneller gaan groeien. Het duurt ongeveer 40 u van de Pregnyl tot de eisprong. Als je zo'n 2 mm per dag aan groei rekent, zou die van 13 mm ten tijde van de eisprong rond de 17 mm zitten. Een follikel is bij 17 mm rijp. Dus ze kunnen zeker alle vier mee doen.

8. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ow, dit is zo moeilijk!!

Wij hebben ook zo'n soort situatie gehad. Ik begon met 75eh menopur. Op cd10 een follekielmeting gehad en er stonden 3 follikels op springen met 20mm.

We kregen de keuze of we de IUI door wilde laten gaan. Het was heel moeilijk, maar besloten het niet te doen!
    Het zou onze 1e IUI zijn, mijn vriend heeft prima zaad en een 2 of 3 ling vonden we nogal wat!

En voor ons maar goed ook denk ik. De maand erna 37,5eh gaan spuiten en maar 1 follikel. En zie banner!! Dus nog elke keer blij dat we het de maand ervoor niet gedaan hebben. (ook zelf niet, kans is dan net zo groot zeiden ze in het zkh!)

Heel veel succes met het maken van de keuze!

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het verbaast me eigenlijk dat het UMC dit een twijfelgeval noemt. Bij meer dan twee werd bij mij altijd de boel afgeblazen. Die van 13 zal niet mee gaan denk ik, maar de rest schat ik wel.
    Ik zou het risico te groot vinden. Van te dichtbij meegemaakt dat het onwaarschijnlijke werkelijkheid werd: Alle drie bevrucht, met alle risico's van dien. Wat een stress!
    Ik zou een maandje overslaan. Maar die keuze is voor iedereen anders natuurlijk.

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hier zelfs IUI gekregen op 4 follikels.. waren 3 grote boven 18mm en 1 iets kleinere. Maar met 5 follikels heb ik wel een 'klusverbod' gekregen. Meestal had ik 2 of 3 follikels.

Met jouw follikels zou ik er wel voor gaan, maar dan moet je wel echt open staan voor mogelijk een meerling, dat is altijd een risico met vruchtbaarheidsbehandelingen. Die 2 kleinere zullen met grote kans toch afvallen, gezien de kans niet heel groot is dat ze 10mm in die ene dag zullen groeien, maar je weet t uiteindelijk nooit ;)

Deel Deze Pagina