Vanmorgen had ik een test gedaan omdat ik 1 dag overtijd was. Ik heb de 2v5 test gebruikt van Kruidvat. Ik had gelezen dat er na 5 min pas een streepje op zou komen, dus ik zei tegen mezelf: "heb geduld en kijk over 5 minuten". Ik kon het echter niet inhouden en keek na 30 sec al en zag opeens een duidelijke streep! Ieks!!: Mijn cyclus is heel regelmatig. Ik word altijd op de vrijdag ongesteld en mijn cyclus duurt 35 dagen. Mijn eisprong vindt dus ongeveer 17/18 dagen na mijn 1e menstruatie plaats. Wij vrijen dus alleen onveilig als we dag 14 nog niet zijn gepasseerd. Dit doen we alleen omdat we weten dat mocht het raak zijn, dan zijn we er ook blij mee. Vorige maand hebben we dat ook toegepast en opeens werd ik een week eerder ongesteld (wat nooit voorkomt). Ook was het echt heel heftig en knalrood. Dit hield 2 dagen aan en stopte opeens, wat ik heel raar vond want normaal duurt het 7 dagen. Deze maand hebben we uiteraard weer dezelfde methode toegepast (periodieke onthouding) tot de 14e dag. Ik wist dat de "risico" dit keer groter was, aangezien mijn vorige cyclus 28 dagen was. Dus op de 29e dag (dus vanochtend) ging ik toch maar even testen. En toen...... EEN DUIDELIJKE STREEP! Nu vraag ik mij af hoe die streep zo duidelijk kan zijn. Zou het zijn dat het de vorige maand toch raak was? Dit wordt ons eerste kindje. Ik kan het nog steeds niet geloven. Hij/zij is wel super welkom!!
Dat je test zo duidelijk is, zou ook kunnen komen omdat je lichaam snel hcg aanmaakt. Anders doe je een digitale van CB met weken indicator, weet je het direct. Gefeliciteerd in ieder geval!
Je zou gewoon 4 weken zwanger kunnen zijn. Dit is mijn test met 4 weken nu 4.5 en mijn streepje gisteren was donkerder dan de controle streep!! Gefeliciteerd
Wowwww wat een knaller! Heb je al symptomen? Ik heb opeens puistjes in mijn gezicht en last van winderigheid ... Bedankt! Jullie ook gefeliciteerd!
mischien is je cyclus net als vorige maand een weekje korter. en dat zou dan je test verklaren geniet ervan en gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd erg duidelijk.. en erg betrouwbaar is die periodieke onthouding niet.. Sperma kan een aantal dagen overleven in je buik. En als jij op dag 14 onbeschermde gemeenschap hebt, kan het makkelijk overleven tot dag 17/18.. Inderdaad misschien even de cb doen, dan heb je een indicatie van hoe lang je zwanger bent.
Stiekem heb ik elke maand gehoopt dat het toch "per ongeluk" raak zou zijn Elke maand kreeg ik symptomen en geloofde ik ook echt dat het raak was, behalve deze maand. Zo zie je maar dat je lichaam je in de maling kan nemen. Ik ga straks in mijn pauze een cb test halen. Gisteravond wel erg last gehad van slapeloosheid. Mijn voeten waren ijskoud, kreeg honger in de nacht en had een zwaar gevoel in mijn buik. Was ik eindelijk in slaap gevallen, kreeg ik een scherpe steek in mijn onderbuik en schrok er wakker van :x Hopelijk heb ik vanavond meer geluk!
Ik heb zojuist een cb test gebruikt. Er stond "zwanger 2-3 weken". Het wordt dus een mei-kindje! Wanneer zal ik de huisarts en/of verloskundige moeten bellen?
Mooie test zeg! Gefeliciteerd! =) Ik had met 5 weken ook knaltest binnen een minuut.. Dus je kan ook best 4 weken zwanger zijn. Misschien een digitale doen anders?
Hier ook in mei uitgerekend! 19 mei mijn eerste echo staat voor 29 september. Ja af en toe symptomen en mijn borsten blijven groter! Heb je al een vk gebeld?
Ik heb de cb gebruikt en er stond 2-3! Het wordt dus een mei-kindje! Wat een mooie maand! Ik was altijd heel vrolijk in mei.. De vogeltjes leggen eieren, bloemen beginnen te bloeien, het wordt warmer, de dagen worden langer, en noem maar op! Nu heb ik nog een reden erbij dus (als het ons gegund is). Ik heb de verloskundige al gebeld. Helaas gingen ze om 1 uur al sluiten, dus ze bellen me morgenochtend terug. Bedankt voor alle felicitaties! Wat lief van jullie @baby90: heb je zo snel al een eerste afspraak? Ik dacht met 10 weken pas, dus ergens in oktober. Het is zo spannend! Elke dag voel ik weer iets nieuws. Vandaag deed mijn onderrug zeer bij het opstaan. Ik heb braaf de ochtendoefeningen van Nederland in beweging gedaan. In het begin was het even doorbijten, maar daarna ging het stukken beter. Heb net gegeten en mijn broek zat gelijk strak! Ik begon ook echt een buikje te zien Mijn plan was om het rond kerst pas te vertellen aan anderen... Hopelijk gaat dat nog lukken.....
De eerste weken heb je een darmenbuikje, dat krijgt iedereen, bij de meeste trekt dat ook wel weer weg en dan krijg je pas na de 16de week een echte zwangerschapsbuik, dat is toch in 90% zo. Soms blijf je echt een buik houden zoals mij maar dat komt niet zo heel erg vaak voor.
Ik heb even snel een foto gemaakt van mijn buik. Darmenbuikje? Ik geloof niet dat dit nog gaat wegtrekken Ik ben pas rond 5 weken!