Welke maat kopen bij dubbele maatvoering?

Discussie in 'De lounge' gestart door Annedore, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb maat 54.
    Maat 52 KAN wel, maar vind ik niet zo lekker zitten.
    Zwangerschapskleding heb ik in maat 52/54 en zit goed. (is maar 1 huispak, verder niks aangeschaft aan positiemode).

Ik MOET NU noodgedwongen een en ander aan nieuwe kleding bestellen. Timing sucks echt (zie banner), maar ik heb nog maar 2 sets over. Heb het hele kleding kopen zo lang mogelijk uitgesteld, maar nu is er onlangs zoveel gesneuveld :( Niet meer te repareren.
    Dus ik moet echt, want ik loop er niet bij. Steeds wisselen tussen 2 leggings en 2 jurken :)

Het liefst bestel ik dingen die ik nu ook nog even een paar weken kan dragen (jurken en leggings), maar die na de bevalling ook nog prima zijn voor de zomer. (na de zomer hoop ik weer in mijn collectie maat 48/50 te passen ;))

Maar ik weet nu dus niet welke maat.

Als ik maat 54 draag, zou ik het liefst een ruime 54 hebben. Zeker na bevalling. Maar nu kan ik bij bonprix alleen kiezen voor 52/54 en 56/58. Die laatste maat lijkt me veel te ruim zitten. Maar ben bang dat 52/54 niet comfortabel zit, al zal ik er wel in passen.

Waarom hebben ze niet maat 54/56? ;)

Help :D

2. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Ik ken het probleem met 'tussenmaten'. Heb je niet een merk waarvan je weet hoe de kleding valt (groot of klein)? Ik weet bijv. dat ik kleding van H&M bij twijfel liever een maatje groter bestel.

Anders zou ik op de site goed kijken naar de stoffen en het model. Bij sommige shirtjes maakt het niet uit als ze iets ruimer zitten en sommige modellen horen juist wat strakker.

Ik zou het gewoon gokken en als het niet past kun je de kleding altijd nog terugsturen. Bij twijfel kun je ook nog eens beide maten bestellen en de maat, die niet past, terugsturen.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou twee maten bestellen. Er is zo moeilijk iets van te zeggen, maar net of het klein of groot valt. Wat je niet neemt, kun je vaak kosteloos terug sturen.

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bedankt voor de tips.

Ik heb uiteindelijk maar de reviews bij de producten gelezen om te zien of het groot of klein zou vallen.
    Het wordt binnen nu en 2 uurtjes bezorgd, dus dan kan ik gaan passen.

Deel Deze Pagina