echo 5-6 weken zwangerschap alleen vruchtzak

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door marloesje24, 10 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Vandaag een echo gehad.
    Op 23-2 een licht positieve zwangerschapstest. Ik weet niet hoelang mijn cyclussen zijn omdat ze heel erg verschillen qua lengte.

vandaag dus echo om te bepalen hoe ver ik ben en ook omdat ik eerder een mk gehad heb.
    Er was alleen een vruchtzak te zien, die er wel mooi uitzag qua vorm en grootte voor rond de 5 weken.
    21 maart heb ik weer een echo om te kijken of het dan gegroeid is en er meer te zien is.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Want de vk gaf ook aan dat het ook mis kon zitten omdat ze dus nog geen vruchtje zag.
    De echo is trouwens wel uitwendig genomen.

2. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    een uitwendige echo met 5 weken? Jeetje dat vind ik niet vreemd dat je daar niets op zag. Wat raar zeg...
    Ik heb hier de eerste echo met 5.2 gehad. Een vruchtzak met daarin een heeeeel klein wit puntje. Inwendig gemaakt, dus dit witte puntje had je via een uitwendige echo nooit kunnen zien. Dit zag er toen prima uit voor de termijn en gaat tot op heden ook helemaal goed.
    Garantie kan natuurlijk niemand je hier geven, maar ik zou me bij deze termijn nog niet te veel zorgen maken. Wanneer mag je terug komen?

3. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Thanks voor je reactie! 21 maart...
    Hoop zo dat t goed gaat

4. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.369
    2.845
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Op deze termijn zegt het echt niets over goed of fout. Zeker niet wanneer ze alleen uitwendig gekeken hebben. Ik had met 5+6 alleen vruchtzak en dooierzak en een weekje later een wormpje met hartslag. Beide echo's waren inwendig. Ben inmiddels 11 weken zwanger.

5. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Ja ik begin me ook steeds meer af te vragen waarom ze niet inwendig keek... Of ze dacht; het is toch nog vroeg en moeten toch kijken of t met 1,5 week gegroeid is...

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Met de nieuwste apparatuur is uitwendig vaak net zoveel te dien als inwendig. Wanneer dit niet zo was hadden ze t heus inwendig gedaan.
    Bij 5/6 weken verwacht je een vruchtzak te zien evt met zwschapsring erin. Nirt veel meer hoor. Rond 6 weken verwacht je een stipje evt met kloppend hartje. Er veranderd erg veel in een paar dagen.

7. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Zonnetje bedankt voor je reactie!
    Ze zei wel nog: als we uitwendig het niet kunnen zien dan doen we inwendig... uiteindelijk dus niet gedaan

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dan hebben ze duidelijk genoeg kunnen zien. Je bent wat minder ver dan je banner maar dit kan dus kloppen gezien je onregelmatige cyclus?

9. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Klopt... weet m'n eisprong niet en heb hele wisselende cyclussen.. verschild heel erg van 34-60 dagen

10. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Als ik terug tel.. kijk naar m'n test van 23-2 zal ik voor nod hebben gezeten.. 9/10 dpo dus zou ik vandaag 5+4 of 5 zijn

11. shanacasier

shanacasier Actief lid

11 apr 2016
    137
    11
    18
    miss kan ik jou gerust stellen , ik heb in oktober curtage gehad vanwege een miskraam , eind januari terug zwanger en ook een vroege echo gehad wel inwendig en er was ook alleen een vruchtzak te zien met al een mooi dooierzakje , 2 weekjes later terug gegaan en alles was goed gegroeit en ook kloppend hartje is normaal ze zo vroeg nog niets zien !

12. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Mijn zusje had een inwendige echo met 5 weken en daarop was ook alleen een hele mooie vruchtzak te zien wat precies klopt met dit termijn. Met 6 weken kreeg zij ook weet een echo en ook daarop was een mooie vruchtzak te zien. Doordat zij ernstige ohss heeft, kon de gyn op dat moment heel moeilijk zien of er een vruchtje zat. Op de foto's is duidelijk iets te zien, maar moeilijk te zeggen wat wat is. Volgende week heeft ze weer een echo, dan is zij 7w2d.. dus voor jou is het wel normaal dat er nog niet veel te zien was :) anders de volgende keer vragen om een inwendige echo. Ik had gisteren mijn eerste echo, 6w1d, uitwendig zag ze ook alleen de vruchtzak. Inwendig was er al een vruchtje, dooier èn sterke hartactie te zien! :)

13. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Thanks meiden! Fijn om te horen! Ga uit van het goede en dat ik dus mezelf verder had geschat qua termijn! Maar na even tekenen en terug denken kan t idd allemaal wel goed kloppen voor deze termijn

Deel Deze Pagina