Korte slaapjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 3 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Mijn dochtertje slaapt bijna altijd kort. Meestal zo'n 45 min. Ze slaapt eigenlijk nooit langer of daarna valt ze bijna nooit opnieuw in slaap. Behalve de nacht, dat gaat vaak wel goed/beter.

Als ze wakker wordt probeer ik haar nog wel eens opnieuw een speentje te geven, maar dat lukt eigenlijk nooit. Als ik haar er dan uit haal, dan zie ik dat ze nog wel moe is.
    Laten liggen werkt maar even, daarna gaat ze huilen. En ik kan en wil haar niet laten huilen, dus dat is geen optie.

Meestal is ze uiteindelijk wel aardig vrolijk als ze wakker is, maar soms ook niet. Dan moet ik haar erg vermaken. En wat nog vervelender is: dan komt ze nog eerder voor de fles. Want ze is dan lang wakker, wordt moe en hongerig en gaat zonder fles zeker niet weer slapen. Ze krijgt 130+4 en dat meestal 7x, dus om de 3 uur. Ze zit al een lange tijd aan deze max.

We zijn al lange tijd aan het klungelen geweest met haar. Allerlei hulpverleners gezien: kastje naar de muur.
    Uiteindelijk blijkt ze een scheve nekwervel te hebben en spanning op het borstbeen. Hierdoor komen/kwamen alle andere klachten waaarschijnlijk ook. Zoals reflux, soms ontroostbaar huilen, overstrekken, voorkeur, moeilijk inslapen, heel erg kwijlen en nog een hele waslijst. Ze wordt behandeld, maar vooral het blijven slapen is nog een probleem.

Uiteraard hebben we al tig dingen geprobeerd... :)
    Hebben jullie tips voor het in slaap blijven? Of opnieuw inslapen?

2. misa

misa Niet meer actief

Niemand tips?

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb geen tips...
    Maar hier was het ook een tijdlang alleen maar slaapjes van 45 min..
    En dat is vanzelf beter geworden :)

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.816
    2.674
    113
    Geen tips, mijn dochter slaapt ook kort overdag. Wel vraag ik me af waarom ze zoveel en zo kleine flesjes krijgt. Mijn dochter is een maand jonger en krijgt al heel lang flesjes van 180+6, sinds ze 11 weken is, en nu sinds 2 weken 210+7. Ook om de 3 tot 4 uur, maar de laatste is rond 19.00 uur en daarna bedtijd. Misschien heeft je dochter erg honger? Of geef je de hele kleine flesjes op doktersadvies?

Verder denk ik dat het vermaken er een beetje bij hoort. Mijn dochter kan zichzelf best 20 minuten vermaken in de box of op haar speelkleed, maar dan moet ik haar daarna echt wel zelf vermaken. Op schoot of in de wipstoel liedje zingen, kletsen etc.

5. misa

misa Niet meer actief

Sam, goed om te horen dat het beter is geworden. Hier is het altijd al drama geweest. Het isnu nog op zijn best eigenlijk...!

Jessi, de reden van de kleine flesjes is, dat ze er net zo vaak wil als ze grotere flessen krijgt. Dat hebben we eens twee flessen geprobeerd, maar dan komt ze nog steeds om de krap 3 uur. En dus ver boven de liter die ze max mogen hebben. Dus dat durf ik daardoor niet een hele dag te proberen..

Mijn zoontje zat met 4 maanden ook op 4 flesjes om de 4 uur. Hij sliep ook van 20:00 tot 7:30 rond die tijd. Maar onze dochter lukt het gewoon niet...

Hoe kort slaapt jouw dochter dan?

6. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    #6 Juni83, 3 nov 2012
    Laatst bewerkt: 3 nov 2012
    Misschien tegelijk ook een sprongetje erbij? Die van 4,5 maand?
    Hier sinds 2 weken weer langere slaapjes maar heeft ook weken geduurd, in totaal een maand ongeveer van 4,5 tot 5,5 maand (van te voren wel langer kunnen slapen dan 45 min)
    Ze is van 10 mei...
    Heb deze sprong echt heel duidelijk gemerkt ook slaapjes van precies 45 min en dan niet meer willen slapen en nog moe zijn en eerder honger, echt hetzelfde! Verder is ze heel makkelijk daarom viel het me zo op.
    Nu sinds 2 weken gaat het weer beter, slaapt ze weer 2 tot 3 uur achtereen, maar word ze nog weleens na 45min wakker, dan laat ik haar liggen, brabbbelen, ze huilt dan niet... Als ze na 15 min begint te huilen geef ik haar speentje en slaapt ze verder, dat kan dan wel 1,5 tot nog 2 uur zijn

Je verhaal is herkenbaar, maar het verschil is dat mijn meisje niet meteen begint te huilen en kan haar daarom laten liggen, lastig zeg!

7. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
  8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook niet zo'n makkelijke slaapster en hele onrustige maanden gehad.
    Ik herken het vaak willen drinken bij korte slaapjes maar geef hier borstvoeding dus dat is niet zo'n probleem.
    Hier kon ze helemaal niet in slaap vallen en wat nu goed werkt is zorgen dat het helemaal donker is en ze slaapt met het geluid van een fohn (opgenomen op cd). Zodra ze hier begint te jengelen gaat ze naar boven en soms moet ik er even bij blijven (speentje geven, over haar hoofdje aaien) maar ook vaak dat ze gelijk gaat slapen.
    Hier wordt ze vaak wel wakker na 45 minuten of een klein uur (cd gaat na 55 minuten op repeat en er is dan even een onderbreking waar ze soms wakker van wordt). Soms is ze even klaar wakker en kletst ze wat, dan wacht ik tot ze begint te jengelen en geef ik de speen. Duurt soms even voor ze weer in slaap valt en ze protesteert wel eens even maar als ze echt begint te huilen en zich niet laat troosten, haal ik haar er uit en gaat ze gewoon later weer op bed als ze moe is. Meestal als ze 2x een uurtje slaapt, pakt ze s middags wel een langere slaap of laat zich dan gemakkelijk in slaap helpen.
    Ik bekijk het hier dan ook wel eens even wat handig uitkomt.
    Zo was ik vanmorgen met haar weg en heeft ze alleen in de auto even een kwartiertje geslapen. Het in slaap vallen thuis ging wel wat lastig (teveel prikkels binnen gekregen) maar uiteindelijk heeft ze 3 uur geslapen. Overigens ben ik haar nu een paar weken aan het aanleren om langer te slapen en ik merk dat ze het nu soms zelf oppakt en dat ik er dus niet heen hoef om haar ermee te helpen.

Fohngeluid zijn wij opgekomen omdat ze met de stofzuiger en afzuigkap wel in slaap viel en als die uitging, werd ze weer wakker. Na 3 maanden aanklooien vond ik het ook wel prima, als ze daarmee slaapt vind ik het allang best.
    Als ze de nacht in gaat (inmiddels is dat rond 19u) lukt het zonder geluid en dat wil ik ook graag zo houden ;)

Met die kleine flesjes is niks mis hoor, lijkt me ook zelfs beter dan die grote hoeveelheden in 1x. Mijn dochtertje drinkt dan de borst maar uit een fles krijgt ze ook geen grote hoeveelheden weg, ze drinkt nu rond de 125cc en is dus ook niet zo raar dat ze hier 7-8x komt.

9. misa

misa Niet meer actief

Juni83: misschien is da maantje wel een goed idee. Wel een duur ding. Hmm... Elke keer weer wat nieuws om te proberen.. ;)

Sprong.. Ja zou kunnen. Daar heb ik denk ik we wat van gemerkt, maar ik dacht dat het voorbij was. Ze was heel sjaggie en sliep nog slechter. Ik moest weer wiegen. Maar nu lijkt dat voorbij en kan ze ook omrollen! Maar wie weet is de sprong nog niet helemaal voorbij?

Maar goed, ze heeft hier wel bijna altijd slecht geslapen. Heel zelden kon ze wel eens wat langer slapen (1,5 of 2 uur). Maar dat doet ze al twee weken niet meer. Maar misschien is het over twee weken wel anders.

Hoe maakt dat maantje licht en geluid? Heb je standen? Hoelang doet het ding het? Gaat het zelf uit of kan het ook aanblijven? Zijn het harde geluiden of zacht?

Red: ja jouw tips van de fohn hebben we geprobeerd. Ging helemaal niet jammer genoeg. En daarbij gaat ze ook naar een kdv en daa kan ikze iet vragen een fohn aan te zetten.. ;)
    De kleine en vake flesjes vind ik ook niet zon punt, maar het zou fijn zijn als ze er snachts eens wat langer tussen laat. Helemaal omdat het nu soms zon gepuzzel en gerek qua flessen is.

Denken jullie dat rijstebloem prettig zou zijn voor haar? Om het zo wat langer vol te houden? Ik wil eigenlijk wachten met bijvoeding tot 6 maand, maar ik weet niet of ze dat gaat redden, aangezien ze al maanden op de max zit.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaat ze naar een gastouder en die krijgt ook een cd ;) Overal waar we nu komen slaapt ze prima als het donker is en de cd meegaat. Dus hier werkt het in elk geval maar hier sliep ze anders ook echt niet.
    Dingen met geluid en muziekje zijn hier teveel prikkels en dan gaat ze niet slapen.
    Ik kan me voorstellen dat het lastig is met fv en ik vind de nachten hier momenteel ook wat pittig worden.

Volgens mij kun je bij bol.com tot 14 dagen terug sturen dus als het niet werkt, kan ie terug ;)

11. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier waren het ook slaapjes van 45 min, 3x per dag! Ik heb ook alles gedaan, maar je er bij neerleggen werkt het beste. Lekker gaan wandelen! Het wordt beter.

12. misa

misa Niet meer actief

Red, goede tip van bol! ;)

Sunlover: ja hier lijken het nu ook standaard 3 slaapjes te zijn. Is het over gegaan bij jullie? Had je ook zo vaak voedingen?

De laatste dagen is ze ook om half 5 of 5 uur snachts wakker en slaapt helemaal niet meer tot de volgende voeding... Bah... :(

13. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het maantje heeft een rustig, zacht muziekje, geen hard gepingel maar echt een muziekje, klassieke muziek waar ik zelf nog slaap van krijg hihi
    Het lampje gaat gaat daarbij langzaam aan en uit
    Dit duurt 10 minuutjes daarna gaat ie helemaal uit
    De andere stand is die van het lampje die aan en uit gaat maar dan zonder muziek, geen idee of die ook maar 10 minuten duurt want die gebruiken we nooit.
    Ons meisje kijkt erna en valt dan rustig in slaap.

Ik geloof het goed dat je vanalles wilt proberen, lastig zeg!
    Ik hoop dat het gauw beter word, heb je nu ook al iets van een muziekje ofzo?

14. misa

misa Niet meer actief

Klinkt goed, dat maantje. Ik denk dat we het maar gewoon eens gaan proberen. Op zich gaat het in slaap vallen wel goed nu,maar is het in slaap blijven een probleem. Ik weet niet of het maantje dan ook helpt maar goed.

We hebben nu ook een muziekje. Zo'n knuffel, maar ik vind het vrij snel en druk en hard.

15. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Je kan het proberen :) Als je het terug kan sturen als het niks is, zou het helemaal mooi zijn,

Hier hebben we ook een Nijntje die je in zijn handje moet knijpen, een muziek van Mozart maar daar word ik stapeldol van, dat gepingel en ook kei hard, die gebruiken we niet hihi

Ik ben benieuwd!

16. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Bij ons zijn de slapjes ovedag ook vreemd te noemen.... Vooral als je ziet dat hij rond 8 uur naar bed gaat, geen kick geeft maar nog wel even wakker is en dan in slaap valt tot de volgende ochtend 8 uur. Dit maakt ook dat ik me niet zo druk maak over de slaapjes overdag. De ene dag slaaot hij veel de andere dag niet of bijna niet. Mar als ik hem in bed lig met moeheidssignalen dan gaat hij juist spelen ipv slapen dus daar ben ik mee gestopt!

Ik denk dat t ook meer rust geeft als je t gewoon een beetje laat gaan en dan zie je wel wanneer je kindje gaat slapen, bij mij heeft dat wel geholpen!

Met de voeding hier overigens het zelfde. Ook altijd een hongerige baby... We zaten op een gegeven moment op 7 flesjes van 120 maar hij groeide ook heeeeel hard. Hij zal het dus wel nodig gehad hebben. En opeens ging hij de nachtfles laten vallen en niet lang daarna sliep hij klokje rond waardoor nog een fles verviel. Nu zit hij op 5 flessen van 180/6 en dit is volgens het cb perfect terwijl hij hiervoor volgens hun altijd eenbeetje te veel jreeg. Ook hier heb ik me druk om gemaakt maar ik heb nu gezien dat het zich vanzelf regelt. Hij had in het begin gewoon wat meer nodig om goed te groeien en automatisch zit hi nu qua gewicht en voeding goed.

Ik heb echt het vertrouwen dat het allemaal vanzelf goed komt!

17. misa

misa Niet meer actief

Nou ja, we zitten er nu al ruim 5 maanden mee, dus geloven dat het zomaar goed komt... Is heel moeilijk. Het slapen probeer ik ook los te laten overdag, maar als het gevolg is dat ze weer eerder voor de fles wil komen dan wordt dat wel een probleem ivm de hoeveelheid. Boven de liter uitkomen is erg slecht voor de nieren.

Ik zit soms echt te denken om maar eerder te beginnen met bijvoeding zodat ze misschien voller is de hele dag. Maar als het niet zo is dan vind ik het jammer dat we voor de 6 maand begonnen zijn.

Of om toch ng maar eens een grote fles te geven en kijken of ze er langer op kan slapen. Maar als dat niet zo is dan komt ze ook over de hoeveelheid van een liter heen.

Pff ben zo op soms! Vooral door de nachten en ook de stress van de eerdere maanden.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier hielp de osteopaat heel erg, toen gingen de klachten over en ging Thirza eindelijk gewoon een uur of 2 achter elkaar slapen!
    Kwijlen ging niet over, dat bleek uiteindelijk met de oortjes/neusamandel te maken te hebben. Maar zolang ze niet echt een oorontsteking had, sliep ze dan wel.

19. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zit te denken he.... Kan het dan ook niet komen doordat ze gewoon niet verzadigd is? Misschien is voeding voor hongerige babies iets?

20. misa

misa Niet meer actief

Hey justy, dankje voor het meedenken. Ik heb in jouw topic ook al gereageerd over de voeding voor hongerige baby's.
    Ze heeft al de derde soort voeding, ik denk dat ik dan liever ga beginnen met vaste voeding. Want met 6 maanden gaat ze ook al over naar andere voeding. Of zou je zeggen: begin er nu maar aan en ga vanaf 6 maanden ermee door, of begin daar met 6 maanden gelijk mee?
    Nadeel van die voeding is ook: niet ha. Dat is de kruidvat extra care wel. Die geven ivm moeilijke ontlasting en vele allergieen van mijn man.

Lief dat je zo mee denkt!

Deel Deze Pagina