Mijn zoontje gaat sinds 4 weken naar het kdv, en in de eerste week had hij gelijk zijn eerste verkoudheid te pakken. Snotneusje is inmiddels wel weg, maar hij blijft hoesten. Het werd wel wat minder, maar inmiddels is het weer terug. Ik heb de HA al even gebeld, moest het maar even aankijken omdat hij geen koorts heeft en goed drinkt. Vanmorgen heeft hij door het hoest letterlijk in een golf z'n hele fles er uitgespuugd. Zo zielig Ik geef hem VSM Tussikind, maar dat werkt niet echt. Nu zag ik ook een 7 daagse kuur Nisykind Forte, iemand ervaring met deze druppeltjes? Sowieso morgen weer de HA bellen om een afspraak te maken, kunnen ze even naar zijn longetjes luisteren. Iemand misschien nog andere tips? Bedje staat al schuin en stap straks even lekker met hem onder de douche.
Heel herkenbaar! Mijn dochter gaat ook sinds 4 weken naar het kdv en is sinds die tijd verkouden. Neusverkoudheid is inmiddels bijna over, maar het hoesten niet. Gelukkig zit het niet vast, maar rochelt ze en kan ze het goed ophoesten. Zolang ze niet piept of benauwd is doe ik er niks aan, het zal vanzelf wel overgaan ooit. Ik ga er een beetje vanuit dat ze deze winter heel veel / continu verkouden is, omdat ze nog weerstand moet opbouwen. Mijn dochter slaapt sinds een week op haar eigen kamer omdat ze ons wakker hield met het hoesten maar zelf wel doorsliep. Ik heb helaas geen tips voor je.
Onze oudste heeft ook veel gehoest als baby, 2 maanden lang... Maar omdat ze geen koorts had, goed dronk, gewoon vrolijk en alert was, kon de dokter niet veel doen. Wel even de longen laten luisteren idd! Verder gaven wij ook VSM Tussikind, soms ook Bisolvon in de periodes dat het een slijmhoestje was. Hielp wel, maar ze bleef idd hoesten. Wat beter helpt: Luuf op z'n borstkast smeren (let erop dat je de goeie koopt, er zijn verschillende soorten, maar er is er maar 1 voor jonge baby's) en een gesneden ui onder z'n bed. Overigens is onze jongste de laatste tijd ook veel aan het hoesten en zij heeft een puffertje gekregen van de huisarts, maar heb niet het idee dat dat iets doet...
Momenteel ben ik het kuurtje nisykind van vsm aan het geven... Vanaf donderdag, maar kan nog niet echt zeggen dat ik verschil merk. Mijn zoontje was 2 weken geleden ineens verkouden, na zijn eerste bezoek aan de gastouder... Verkoudheid hield een weekje aan, en daarna begon het hoesten/slijm op de borst. Ook al bij huisarts geweest, maar die zei hetzelfde als jouw huisarts.
Blijf het wel in de gaten houden, mijn zoontje had kinkhoest, toen hij twee weken oud was. En daar is hij heel ziek van geweest. Dus trek wel op tijd aan de bel.
Heel herkenbaar. Ons dochtertje is vorig jaar in november (3 maanden oud) voor het eerst naar de creche gegaan en ze is die winter eigenlijk continu verkouden geweest. Hoesten, snotterig, etc etc. Ook een paar keer naar de dokter geweest, maar zolang ze niet benauwd was moesten we het gewoon maar aankijken. En ik moet eerlijk zeggen dat zij er ook niet zoveel last van leek te hebben. En nu is het winterseizoen opnieuw begonnen en dus, jawel, weer al weken verkouden. Ik vrees dat er niet zoveel aan te doen is. Maar toch klinkt het wel altijd heel zielig bij die kleintjes, dat gerochel.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vanmiddag bij de ha geweest en z'n longetjes zitten vol slijm en ze hoort een piep met ademen. Geen kinkhoest gelukkig en z'n keeltje en oortjes zagen er goed uit. Voor z'n benauwdheid een puf gekregen en we mochten bisolvon geven, maar op de verpakking bij de apotheek staat vanaf 2 jaar. Schijnbaar is die dus niet meer voor zuigelingen.. Dus smeren met luuf, sprayen met zoutoplossing en als t te erg wordt z'n puf. Met 2 weken moet ik terug komen indien het niet verbeterd is.