Nu het slapen hier weer goed gaat, moet ik toch iets anders te zeuren hebben . Mijn zoontje jengelt/ huilt snel. Dit lijkt vaak verveling te zijn. Als hij bijvoorbeeld in de box staat kan hij van het één op het andere moment gaan huilen. Als ik dan na een poos begin te twijfelen zet ik hem toch neer en dan gaat hij vervolgens doodleuk weer staan. Het lijkt dus om aandacht te gaan. Ik laat hem nu wel eens jengelen/ huilen omdat ik niet wil dat hij het aanwent om op die manier aandacht te vragen. Toch houdt hij dit heeel lang vol, waardoor ik weer denk dat er echt iets is. Hij stops wel eens heel eventjes, maar dan begint hij zo weer. Ook wanneer ik de kamer uitloop blijft hij volhouden. Zou dit echt om aandacht gaan of niet? En hoe lag blijft jullie kindje dan jengelen? Hij is bijna 9 maanden trouwens.
Ik denk dat je het vrij makkelijk kan nagaan. Als je hem pakt is hij dan stil? Als hij gewoon op de grond mag spelen en je bijv. Met hem gaat spelen huilt hij dan? Zo niet lijkt t me niks ernstigs te zijn. Waarschijnlijk gewoon niet in de box willen spelen. Ik zou hem er voorlopig alleen in zetten als t nodig is en hem dan ook gewoon laten huilen. Als je klaar bent weer lekker met hem gaan spelen...
Nou de sprong is zeker weten net achter de rug, dat was een drama qua slapen . En dat is opeens van de één op de andere dag over. Dus ik klaag ook niet meer, was gewoon benieuwd naar herkenning.
Hij heeft dit altijd al gehad. Hij kan zich slecht alleen vermaken. Dus hij doet het overal; in de box, op de grond enz. Alleen in zn loopstoeltje hoor je hem haast nooit maar ja dat kan niet de hele dag Ik ben alleen bang dat hij nu wel op een leeftijd zit, dat je hem iets aan kunt wennen. En dat wil ik voorkomen.
Vanaf 8/9 maanden begint verlatingsangstfase en die kan heel lang duren. Dus veel kiekeboe spelen en veel geduld hebben. Ik geef er goeddeels aan toe en betrek de kinderen dan meer bij wat ik doe. Ik wil ze graag de bevestiging geven dat je niet verdwijn als ik er niet ben en dat terugkomen erbij hoort.
verlatingsangst idd, hier ook ..als ik alleen al ga plassen begint ze . als ze me niet ziet vertrekken is er niks aan de hand ..to dat ze door krijgt dat ik niet in de buurt ben
Ik heb niet het idee dat het verlatingsangst is. Hij doet het ook wanneer ik bijvoorbeeld naast de box op de bank zit.
Dan is hij toch niet echt bij jou? Wat als je naast hem op de grond gaat zitten? En het spelen even opstart? Hier gaan de kinderen allemaal zich anders gedragen als ik even op mn kont zit. De oudsten niet echt (komen eerder even knuffelen of vragen of ik iets wil doen en accepteren mijn over 10 min). S zit heel zoet te spelen als ik bezig ben maar zodra ik ledig ga zijn vraagt hij om aandacht. Slim kind dus . Meestal is even knuffelen genoeg. Soms wil hij langer aandacht of samen spelen. Dat is dan goed (rusten is voor mietjes )