Hoi, Morgen wil ik sowieso ontlasting van mijn zoontje inleveren maar toch hier even navragen of iemand dit herkent. Mijn zoontje is normaal een hele goede eter. Een lekker stevig ventje en heel ondernemend. Sinds een week/ 2 weken heeft hij al veel diarree. We dachten daarbij eerst aan doorkomende tandjes. Een week geleden werd hij echter 's nachts overstuur wakker en zat alles (hele bed) onder het braaksel en diarree. De diarree was toen bijna kleurloos en de stank...niet normaal!! Ik weet dat diarree stinkt maar dit heb ik echt nog nooit geroken!! Kan het ook niet omschrijven. Sindsdien eet hij nog maar amper. (Maakt niets uit wat we hem aanbieden) heeft nog veel diarree en heel soms moet hij ook overgeven. De diarree blijft zo licht (de meeste poepluiers in ieder geval) en ook die stank blijft. Mijn moeder rook het ook vandaag en zoiets had ze ook nog nooit geroken en zij raadde ook aan om het te laten onderzoeken terwijl ze normaal heel nuchter is. Zoontje speelt gelukkig wel maar is sneller moe, huilt sneller en je ziet dat hij niet helemaal happy is. Door anderen dacht ik zelf steeds aan tandjes ofzo maar door mijn fam.besef ik toch dat ik naar mezelf moet luisteren dus vandaar toch (nu pas ) naar de dokter bellen morgen. Herkent iemand vooral die bijna kleurloze slijmerige diarree maar vooral ook die ENORME penetrante (vis?)Geur die er vanaf komt en je door het hele huis ruikt??
Heeeel bekend.... hebben mijn zoon en dochter allebei ook een keer gehad, toevallig beiden op het moment dat er heel veel tanden tegelijk doorkwamen. Nooit laten nakijken en is vanzelf weer overgegaan.... waarschijnlijk door de tandjes, of een hardnekkig buikvirus
Weet niet meer zo goed of het ook zo stonk, maar Thirza heeft rond haar tweede verjaardag 2 keer een darmparasiet gehad en dat ging gepaard met diarree die ook maar niet overging. Ze had er enorme buikkrampen van. Overgeven niet. Maar hier ook dat onderhuidse gevoel toen van: dit klopt niet. Bleek dus idd niet te kloppen. Was een parasiet die iedereen wel schijnt te hebben, maar die meestal geen klachten veroorzaakt, maar soms dus wel. Na een kuur was het over. Toen dus nog 1 keer terug geweest en daarna nooit weer.
Het kan ook door heftige buikgriep komen, dat kan echt enorm stinken. En daarbij past het overgeven ook. Maar goed dat je het laat checken hoor! Beter 10x naar de huisarts met iets onschuldigs dan 1 keertje niet gaan terwijl je het beter wel had kunnen doen!
Gewoon door tandjes alleen lijkt me niet want 2 weken diarree is wel erg lang.. En af en toe overgeven past daar niet bij. Vandaag moesten we toch even langskomen. Was een andere dokter (vreemde voor ons) en hij zei dat hij kon zien dat mijn zoontje was afgevallen. Buik voelde prima en nu toch ontlasting op kweek gezet. Afwachten dus en hopen dat het in de tussentijd vanzelf al over gaat
Nu ook hoge koorts sinds donderdag avond en diarree luiers blijven. Je ziet dat hij zich echt lamlendig voelt, arm menneke! Zie nu dat er een kies door is gekomen dus misschien een combinatie van factoren?? Nou ja, maar hopen dat het snel over gaat want ons stevige beertje wordt al aardig spits in zijn gezicht
Hoge koorts + al zo lang diarree, hmmm, ik zou denk ik voor de zekerheid toch de huisartsenpost bellen. Waarschijnlijk raden ze gewoon ORS aan over de telefoon, maar ik zou 't dus toch even voorleggen. Wanneer is er meer bekend over die kweek?
5 tot 7 dagen dus verwacht donderdah/ vrijdag pas. We houden hem in ieder geval goed in de gaten dat hij niet suf wordt ofzo maar je ziet wel dat hij minder energie heeft en zich niet happy voelt. Slaapt nu wel rustig gelukkig (bedje bij ons op de kamer gezet tijdelijk). Net 1x wakker gemaakt om te verschonen. Nu ruik ik weer wat maar ook zo sneu om hem ervoor wakker te maken terwijl hij zijn rust goed kan gebruiken...
Ach wat zielig! Ik snap eigenlijk niet goed dat ze je zo lang op de uitslag laten wachten, zijn ze niet bang voor uitdroging?ik neem aan dat je hem voldoende vocht geeft want dat is echt belangrijk. Veel beterschap hoor ik hoop dat het snel over is.
Hier ook 1 flink aan de diarree en inderdaad die lucht! Verschrikkelijk! En er hoeft niet eens veel ' poep' in te zitten om zo te stinken. Hier gaat eten wisselend maar drinken gelukkig wel goed. Overheven doet ze niet maar elke morgen is alles doorweekt en smiddags soms ook. Vandaag 5/6 luiers vol... Hier is het gewoon waterdun lijkt wel plas met bruine vlokken. Vandaag naar huisartsenpost geweest maar ja ze oogt verder gezond actief geen bijzonderheden te zien maar ja dat had ik ook wel kunnen vertellen! Toch voelt het niet goed dus ik wacht nog ff af anders naar mn eigen huisarts. Houd jou topic in de gaten of er bij jou wat uitkomt Beterschap!
Hier stonken de luiers van tandjes ook ontzettend sterk. Heb ook nog nooit zoiets geroken.. En ook daarbij zat hele waterige gelig bijna kleurloos diarree en ook een beetje slijmerig inderdaad. Ben er niet mee bij de dokter geweest maar ik gaf gewoon ors. Koorts kreeg ze af en toe ook door de tandjes maar niet heel hoog.. Hoe lang de diarree duurde weet ik ook niet meer.. Hoop in iedergeval dat je zoontje snel opknapt en dat het niks ernstigs is!
Ontlastingkweek duur lang: sommige delen moeten echt een tijd uitstaan voordat je daar wat aan kunt zien. Maar als er echt wat is, dan bellen ze je wel. En het lijkt mij dat TS heus van huisarts wel iets van advies omtrent uitdrogen heeft gekregen...
Sinds maandag ging het eigenlijk beter, diarree was weg. Ontlasting was toen breiig. Gistermiddag opeens heel erg benauwd en moeite met ademhalen. Maakte ook steeds van zo'n soort kreunende geluidjes. Bij de hap geweest en Ventolin gekregen (puffer). Zware nacht gehad aangezien hij steeds kreunde en wij dus de hele nacht alert waren. Nu opeens ook weer die diarree en vanmorgen weer overgeven... Toch even naar de eigen ha aangezien het weekend eraan komt en dat puf ding werkt niet bij onze dreumes. Die laat dat kapje niet op. Nu een drankje (kuurtje) gekregen en we moeten hem goed in de gaten houden dat hij niet suf wordt want de arts vond die geluidjes ook maar niets. (Arts bij hap zei dat het door de koorts kwam maar zonder koorts doet hij het nog). Verder kreeg mijn zoontje bij de dokter net ook diarree en lekte meteen door dus de huisarts kon meteen alle ramen open zetten. Hij belt mede daarvoor nu naar de kinderarts en daar horen we vanmiddag meer over. Uitslag van de kweek was in ieder geval goed gelukkig! Nog niet afgelopen dus.
Je moedergevoel zat iig goed dus, als de huisarts het ook niet vertrouwt Sterkte en hopelijk nu snel duidelijk wat het is en wat er aan gedaan moet worden!
Phoe dit moeten wel zware weken voor jou, je man en je kleintje zijn geweest. Zo'n diarree en zo lang hoort idd niet bij tandjes krijgen en ze kunnen een beetje verhoging hebben maar geen hoge koorts. Hopelijk helpt de kuur die je hebt gekregen. Extra overleg met de kinderarts is denk ik ook prettig. Misschien dat die een oplossing weet of in ieder. geval de oorzaak. Sterkte
Kinderarts vermoedt het rotavirus. Zo lang hij goed drinkt en speelt hoef ik me geen zorgen te maken. Moet vanzelf over gaan. Melk moet ik even weg laten (deed ik al). Afwachten dus...