aambeien!:( zo bang voor de bevalling..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mnonc, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hee meiden!

Ik heb nu voor de 2e x in 3 weken tijd gruwelijke last van aambeien.
    Deze keer gelukkig minder dan de vorige keer, toen heb ik echt gehuild van de pijn. Maar deze keer is het ook erg pijnlijk.
    Ik smeer me suf met hamameliszalf.
    Tevens heb ik het gekoeld met ijs. Ik neem al paracetamol om het scherpe eraf te halen.
    Ik heb van alles geprobeerd en NIKS helpt.
    (Ik heb trouwens geen moeite met naar de wc gaan, dus dat s de oorzaak niet)

Nu ben ik zo vreselijk bang dat ik deze helse pijn weer krijg door de bevalling!
    Ik vind het nog enger dan het denken aan de bevalling zelf.
    Iemand tips??:( het is zo uitputtend en ben zo bang dat het mn kraamtijd gaat verpesten! (Mijn mams heeft het ook heel erg na de bevalling gehad)

2. samsal

samsal Lid

9 jan 2012
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    zou ermee naar de huisarts gaan. Heb ik ook gedaan en zalf gekregen. Ze zijn nu gelukkig bijna weg.

3. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    #3 Muisje88, 29 aug 2012
    Laatst bewerkt: 29 aug 2012
    Curanol zalf heb er nog steeds last van na de bevalling.
    Heb het van de week gebruikt na 1x smeren merkte ik al verschil!

Heb ook eerst sperti geprobeerd maar daar gingen ze nooit echt goed mee weg. Curanol is wat duurder maar het helpt en dan mag het van mij best wat meer kosten:D

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Samsal: denk dat ik idd ff langs de HA ga.

Muisje88: jaa ik heb ook hemoclin gebruikt, das ook niet goedkoop. Dus qua prijs zit ik er niet mee. Want k vind die pijn echt HEL.
    Kan je dat gewoon bij de drogist halen?

Ben zo bang dat ik aambeien aan de bevalling overhou en dat die 10x erger is dan nu:(

5. lienepien79

lienepien79 Actief lid

18 feb 2012
    125
    0
    0
    Ik zou gewoon naar de huisarts gaan hoor. Dan weet je zeker dat je een zalf krijgt die helpt. Ik heb er bij al mijn zwangerschappen last van gehad. Heb ook Curanol en Hermoclin en noem het maar op gebruikt en vaak helpt het of een klein beetje of helemaal niet. Ik heb inmiddels ook zalf van de ha en zodra ik iets merk dan smeer ik het er gelijk op en nergens meer last van. Bij je bevalling krijg je er zeker weten last van en waarschijnlijk nog veel erger dus je moet echt een goed zalfje hebben. Je kan het niet voorkomen maar je kan er wel voor zorgen dat je er snel weer vanaf bent.

6. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Curanol inderdaad, je hebt zalf en pilletjes, en tegen je verloskundige zeggen dat je er last van hebt!

ik had er ook last van, heeft ze nooit geweten, tijdens de bevalling zij ze dat ze die gigantische eieren die ik inmiddels had, had kunnen voorkomen als ik het haar verteld had. Dus vertel het je vk, zij gaan voorkomen dat ze gigantisch worden!!

ik heb meer last gehad van die tennisballen, dan van mijn 7 hechtingen, dus wees het voor, ik zou willen dat iemand dit mij had verteld..

sterkte!!

7. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Ja je kunt curanol gewoon bij de drogist halen. Ik heb even op hun site gekeken voor de verkooppunten. Bij mij was het de da. Succes

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier erg goede ervaringen met magnesium en vitamine D, en als er dan toch aambeien komen, smeren met curanol.
    Na de bevalling van mijn dochter had ik ongelovelijke aambeien, (maar toen nog geen curanol, magnesium en vitamine D), die getromboseerd waren, (stolsels erin, waardoor ze niet meer naar binnen kunnen wegtrekken). Huisarts heeft ze toen open gesneden. Dat gebeurt onder verdoving en die verdoving is errug pijnlijk om te zetten, maar van het snijden voel je dan niets meer.
    Daarna nog wel pijn van het helen van de wondjes, maar dat was peanuts vergeleken met de helse pijn van die aambeien zelf.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Curanol idd! Ik heb het destijds gewoon via hun website besteld, werd heel snel geleverd.

10. raspberry

Het enige wat je van de huisarts krijgt, is zalf met pijnstilling, die gaat de aambeien totaal niet tegen. En mijn ervaring is dat die pijnstilling in de zalf totaal niet voldoende is om de pijn tegen te gaan. Hielp geen ene bal :(
    De huisarts kan wel kijken of de aambeien getromboseerd zijn en de getromboseerde aambeien open snijden. Dan kunnen de stolsels eruit en kan de aambei zelf weg gaan trekken. Dat kan niet zolang die stolsels er zitten.

11. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik haal wel curanol in huis en ga voor zekerheid ook naar huisarts. Ik zal het volgende week ook wel ff melden bij de vk.
    Heb er echt zo slecht door geslapen:( pff

12. raspberry

Als de aambeien er zaten, sliep ik vaak op de bank: door de rugleuning kon ik dan goed op m'n zij liggen zonder teveel spanning op de aambeien te zetten, en dan sliep ik nog het beste, want op je rug liggen wil natuurlijk al helemaal voor geen meter als je aambeien hebt :(
    En na je bevalling gewoon snel actie als je pijn hebt. Laat je kraamhulp het even in de gaten houden en als het echt eieren zijn, direct de huisarts er even bij laten komen!

13. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    #13 huggy, 30 aug 2012
    Laatst bewerkt: 30 aug 2012
    Op aanraden van de verloskundige gebruik ik een.combi van Curanol tabletjes en zalf. Bij mij helpt de combi erg goed, alleen de zalf was niet toereikend. Ben nu ook eindelijk van de darmkrampen af en kan veel regelmatiger. Je kan ze gewoon bestellen op Curanol worden snel & discreet verzonden!

Succes meis!

14. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Mijn verloskundige zei dat je ook kan proberen (als ze nog niet zo groot zijn) om neusspray erop de spuiten. Ze zei dat het de slijmvliezen kleiner trok, net als in je neus dat je weer kan ademen. Klonk mij erg vaag in de oren, maar het hielp wel :)

15. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Rozemarijke: op de bank ligt inderdaad beter! Ik zal mijn angst ook uitspreken naar de verloskundige.

Huggy: dankjewel! Zal het gelijk bestellen ben benieuwd of het bij mij ook helpt, begin radeloos te worden:(

JacQui1985: neusspray met zoutoplossing of menthol, heb momenteel alleen menthol in huis

Deel Deze Pagina