Al weer 5 scheppies i.p.v. 4 ?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door melloncollie, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Dames,

Tot nu toe gaf ik Yelena 130 ml met 4 schepjes Nutrilon hypoallergeen. Echter de laatste 3 a 4 dagen komt ze na haar flesje dikwijls weer binnen een half uur, begint dan te sabbelen etc. Wil duidelijk meer. Dan geven we haar 60 ml erbij en dan is ze verzadigd.

Van het weekend gebeurde dat wel 2 keer per dag dus ik kreeg de indruk dat ze wel een schepje meer kon. Ze was bij haar geboorte 4kg dus daar zal ze nu wel ruim overheen zitten. Dan komt ze dus in de categorie '5 schepjes' en mag zij 165 ml. Dit heb ik vannacht geprobeerd met het idee van wat niet opgaat, laten we staan. Maar het ging allemaal op.

Zou ik dus gewoon op 5 schepjes over kunnen gaan of moet ik contact opnemen met het CB? In principe geeft Yelena duidelijke tekens af dat ze toe is aan meer, lijkt me.

Enige onzekerheid is het spugen, dat doet ze best wel vaak (kleine beetjes). Ondanks het recht op houden tijdens voeden, tussendoor meerdere keren laten boeren en daarna nog even rechtop laten zitten. Ben aan de ene kant bang dat haar maagje het niet kan hebben.

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    als ze der aan toe is en het is opgegaan zonder dat ze last heeft gehad gewoon overgaan op 5 schepjes hoor

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    heb je al nutriton in de fles?

wij hebben dat nu ook en moet zeggen dat het al minder is geworden natuurlijk heeft hij nog wel van die dagen dat ie alles eruit gooit maar hij heeft meer dagen dat het erin blijft

4. melloncollie

Yelena is een beetje ongeduldig en drinkt wat snel af en toe. Gelukkig gooit ze er niet alles eruit, maar je merkt wel aan haar dat het dwars zit (gaat ze huilen). Moeten hier nog wel een beetje een weg in vinden.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Misschien een speentje waar ze minder snel uit kan drinken?

Zou gewoon haar eten geven als ze honger heeft... Heb ook nooit zo gekeken naar hoe veel ze zou 'mogen' en haar gewicht was toen ze 2 maanden was zelfs even minder snel toegenomen dan haar lengte, volgens die groeigrafiekdingen van het cb. Terwijl ze echt veel at!

Zo lang het niet de spuigaten uitloopt, gewoon doen zou ik zeggen...

6. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Mijn zoon zat met 1 maand ook wel op de 150/5. Als je kindje honger heeft, zou ik het gewoon geven. Misschien is een kleinere speen inderdaad een optie? Ik heb zelf de Avent en daar moest ie echt zijn best voor doen om het er uit te krijgen, want hij was ook zo'n slokop. Het is wat dat betreft altijd even zoeken, ik heb hier een heel arsenaal aan spenen en flessen liggen :)

Als ze blijft spugen, zou je eventueel kunnen overwegen om de Comfort te geven, al weet ik eerlijk gezegd niet of je dat ook mag mengen met hypo-allergeen.

7. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Als je kindje eraan toe is gewoon de fles ophogen hoor! voor het spugen en snel drinken zou je een schepje nutriton door de voeding heen kunnen mengen.

8. melloncollie

Intussen gewoon een scheppie erboven op en dat werkt goed !

Ik weet ook niet of je het kan mengen; dat is de pest met die verschillende soorten voeding. Er is er maar 1 tegen spugen, 1 hypo allergeen....ik weet idd niet of je dat kan mengen en hypo allergene voeding is wel belangrijk aangezien mijn vriend voor van alles en nog wat allergisch is.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Meestal staat er op de pakken voeding wel een telefoonnummer dat je altijd kan bellen? Ik heb dat zelf ook gedaan (kruidvat voeding) , dat ging ook over informatie over mengen.. maar dat was standaard met comfort voeding... dus toch weer anders dan bij jou.

10. melloncollie

Weet je wat, ik probeer gewoon eerst een ander speentje. Mocht dat niet helpen dan kan ik altijd nog even bellen. :)

11. mica

mica Actief lid

13 apr 2008
    120
    0
    0
    hier werkt nutriton ook geweldig tegen spugen ik doe een paar schepjes door de hyp all voeding. Het heeft geen voedingwaarde verder t is alleen voor t spugen.

Deel Deze Pagina