Mijn dochter van 4 weken wil overdag bijna continue gevoed worden. De nacht gaat redelijk goed. Ze komt elke 3 tot 4 uur. Maar overdag zijn het marathonsessies waarbij ik uiteindelijk wat flesvoeding extra geef. Voorbeeld: 10:00 voeden Dan komt ze een uur later weer Van 11:00 tot 14:00 Continue voeden, pauzes van max 15 minuten, ik bied iedere borst 5 of 6 keer aan. Ze blijft echter hongerig. Dus dan bijvoeden, bijv. 60ml. Dan gaat ze slapen en komt ze tussen 18.00 en 19.00 weer. Dan ben in continue aan het voeden tot ongeveer 23.00. Met pauzes van max 30 minuten. Dan flesvoeding ongeveer 50 ml. In de nacht komt ze om 03.00 en 06.00 De precieze tijden kunnen verschillen. Vandaag heeft ze bijv begin middag meer geslapen en ben ik vanaf 15.00 continue bezig. Het is enorm vermoeiend. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Hoe doorbreek ik dit? Extra info: ik laat haar niet huilen. Zodra ze honger signalen geeft leg ik haar aan. Verder blijft ze bijna continue wakker gedurende de voedingen. Aan de borst valt ze steeds bijna in slaap. Maar ze wordt toch steeds wakker en wil meer. Ik pas al borst massage en compressie toe maar mijn borsten voelen snel leeg. Ik denk dat dit een groot deel van het probleem is. Ik heb gisteren 15 mg domperidon genomen en ik merk dat ik vandaag iets meer voeding heb, maar dit lost het 'probleem' niet op.
Hoi, Wat vermoeiend inderdaad, en wat goed dat je zo doorzet voor jou en je kindje! aan de borst in slaap vallen en vervolgens niet voldoende effectief drinken waardoor je snel weer komt is een veelgehoord probleem. Hier heb je hulp bij nodig: eerste stap om te doorbreken is: houd haar bij de les: activeer haar, tel de lange teugen die ze maakt (= effectief drinken) aan de borst. Ze mag pauze houden, maar dient dan weer het drinken op te pakken. Duurt dit te lang, dan stimuleer je haar: aai over de rug, aai over de bol, praten, compressie. Zet dit niet aan tot drinken, dan wissel je haar: naar de andere borst. Herhaal bovenstaande. Wissel indien nodig rustig nog een keer of wat van borst. Gun haar 30 min. de tijd om de voeding tot zich te nemen. Houd haar geactiveerd. Daarna wanneer je het idee hebt dat je te weinig hebt gegeven kun je bijgeven. Bij voorkeur kolf je je borsten op dat moment even af: je hebt al gauw 30 cc, probeer maar! Door te wisselen tijdens een voeding stimuleer je je borsten gelijktijdig met dat je haar leert drinken. Door na te kolven met je handen (ook al is het maar 30 of 40 cc) stimuleer je nog meer en krijg je mooie, waardevolle melk! Dit een dag of 4 aankijken, in combinatie met domperidon of fenegriek. in de avond mag ze clusteren: dit is normaal gedrag!Houd haar lekker bij je: bij jou of je partner op de borst is het beste plekje om elkaar te leren kennen! Heel veel succes!