hulp bv bij baby 2 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door lisa333, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    hallo,

onze dochter is morgen twee weken en in de eerste week viel ze te veel af waardoor ik na iedere voeding moest gaan kolven om haar een fles na te geven.in eerste instantie 30cc maar toen ze de dag erna nog op hetzelfde gewicht zat iom vk 60 cc bij te geven na iedere voeding.

nu is ze sinds woensdag tot vandaag in 5 dgn bijna 300 gram gegroeid (op 50 cc afgekolfe melk na iedere voeding extra) en sinds vandaag zelfs over haar geboortegewicht.ze woog vandaag 3520 en dr geboortegewicht was 3460.
    kan ik zomaar stoppen met bijvoeden en afkolven?
    mijn grootste angst is dat ze weer zou afvallen namelijk...

ik leg haar op verzoek en anders om de 3 uur aan,snachts een keer 5 uur ertussen.
    ze drinkt goed aan de borst naar mijn idee,maar mn borsten voelen nog wel redelokk vol na ongeveer 15/20 minuten voeden en ik kolf vaak nog zon 70 cc totaal af van beide borsten totaal...
    overigens,mijn oudste kwam op mijn voeding ook niet genoeg aan waardoor ik na 9 dgn met een combi fles en bv deed..
    ik wil nu liever niet aan fv en het liefst vollledige bv geven, maar bem zo bang dat ze weer zou gaan afvallen waardoor ik de switch niet goed durf te maken..eigen onzekerheid...
    ik geef haar trouwens sinds vandaag 30 cc na ..

zal ik een lk bellen morgen?
    bedankt alvast.groetjes lisa

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Goed bezig hoor! En goed te zien dat je kindje het heeft opgepakt door zo mooi aan te komen in gewicht!

Je kunt inderdaad naar 30 cc bijvoeden. Volgende stap kan zijn om de voeding bijvoeden. Overleg met een lk kan zeker handig zijn, noteer in ieder geval vast het telefoonnummer, zodat je haar kunt bellen wanneer je twijfelt. Je kunt ook vragen of ze komt voor een weging en daarop afgestemd het plan met je bespreekt. Nu investeren om straks uitsluitend borstvoeding te geven is altijd een goed plan!

Veel succes!

Heidi

Deel Deze Pagina