3 weken na miskraam nog steeds hcg... alsnog curettage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door ientje, 15 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    3 wk geleden cytotec gehad ivm een MA. Vloeien is nog steeds niet gestopt, dan weer iets minder, dan weer iets meer, maar helemaal weg is het geen dag geweest (na een week op controle geweest bij gyn en die zag dat bijna alles weg was. Toen nog 1 dosis cytotec gekregen).
    Vandaag eens gecheckt of er nog hcg in mijn lijf zit, en ja hoor, een (licht) positieve zwtest.

Moet woensdag opnieuw voor controle, dus dan zullen we horen wat er moet gaan gebeuren.

Iemand iets soortgelijks gehad? Moet ik me voorbereiden op alsnog een curettage?

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ientje
    Ik zdurf het echt niet voor jou te zeggen, maar bij mij heeft het vloeien in totaal 6 weken geduurd, terwijl ik toch echt direct al schoon was na de miskraam. Ook testte ik nog erg lang positief, maar zag wel dat de testen steeds lichter werden. Zolang ze steeds lichter worden, zou ik me niet zo druk maken. Succes woensdag.

3. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ik heb ook tot zeker 4 weken na mijn ma positieve zwangerschapstesten
    gehad. En t werd vanzelf minder en de testen werden langzaam lichter. Dus ik denk dat je lichaam t vanzelf op moet lossen.
    Maar zeker aangeven bij de gyn.

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Thx voor de reacties, dit klinkt hoopgevend :)
    Zou er natuurlijk het liefst zsm klaar mee zijn en door willen gaan. Maar liever nog even afwachten dan alsnog een curettage.
    Ik geef het woensdag idd aan bij gyn.

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Het is echt heel frustrerend als het zo lang duurt. Zeker als je de gemiddeldes neemt en leest over dames die na 2 weken alweer in hun cyclusritme zitten...Je wilt gewoon door kunnen en er is nikswat je eraan kunt doen. Voel me je mee. Hoop dat jij ook snel door kunt.

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Lief van je, dank je :)
    Ja, idd frustie, zo (extra) lang moeten wachten en al dat gedoe, en eigenlijk voor niks ;)
    Jij zo te zien vrij snel weer zwanger geworden, gefeli! :) En ook dat geeft weer hoop!

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ben zelf idd de tweede maand na de mk weer zwanger geworden en hoewel die eerste weken erg spannend waren, nu helemaal blij met het vooruitzicht op een zoon.

8. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Wachten duurt idd altijd te lang! En er is niets aan te doen om t sneller te laten verlopen.... Ik was gelukkig ook na ongevee twee maanden weer zwanger, maar wachten tot de testen wit waren voor ik ook erg lang duren!

9. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Nou.. Laten we hopen dat ik in jullie voetsporen treed dan, allebei in de 2e maand alweer zwanger! :)

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee hoor, waarschijnlijk niet. na een zwangerschap kan er wel 4 tot in sommige gevallen 6 weken daarna hcg in de urine zitten, Ik ga er dus vanuit dat je lichaam het vanzelf wel oplost. Bespreek het uiteraard wel even met de gyneacoloog

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik had 6 weken na mijn mk weer een positieve test, resultaat ligt nu boven in zijn wiegje, ik hoop voor jou dat jij ook weer gauw een positieve test heb van een plakbeebje.

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Thx mamabri voor je reactie en ook jouw ervaring met snel weer zwanger zijn!

Moet zeggen dat ik er nu weer vertrouwen in heb! Na die posi test van vanmiddag ging ik ineens zo twijfelen en was ik bang voor toch curettage, maar na jullie verhalen ben ik daar niet meer zo bang voor :) nogmaals bedankt dames!

13. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Is het wijs om nog te testen na een MK? of is dit juist frustrerend? Ik word morgen gecurrateerd.
    Hebben jullie bewust gewacht met klussen tot je hormoonhuishouding weer genormaliseerd was doormiddel van testen of hoe moet ik dat zien?
    De vlos zei, dat je juist eerder zwanger kunt zijn doordat je juist nog hormonen in je lichaam hebt.

14. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @bertha mijn ma is uiteindelijk vanzelf begonnen, ik ben ongevee een week erna om de 5 dagen een test gedaan pmdat ik wilde weten wanneer ik weer "hoop" kon krijgen zeg maar en niet alleen maar aan t afwachten was. En je ziet dan duidelijk dat de testen echt wel lichter worden dus weet je ook zeker dat t geen nieuwe zwangerschap is. Toen ze wee helemaal wit waren zijn we dus weer "opnieuw" begonnen en na 1 menstruatie dus wee zwanger.

15. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik heb 3 miskramen gehad, de ene keer was het hcg met 4 weken weg en een andere keer heeft het wel 8 weken geduurd voordat het weg was. Hopelijk dus geen currettage nodig voor je, maar verdwijnt het gewoon wat langzamer..

16. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    @joyce 86, bedankt voor je uitleg!

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier ook na curretage en 1 menstruatie weer zwanger!

Hopenlijk heb jij de ellende ook snel achter de rug en snel weer zwanger!
    Succes en sterkte nog!!

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Na mijn eerste miskraam en curettage na 2 weken weer een negatieve test. Na de tweede miskraam en curettage pas na 5 weken weer een negatieve test.
    Dat is dus vrij normaal allemaal en meestal is het zo dat hoe langer je zwanger bent geweest, hoe langer het ook duurt voor alle HCG uit je lijf is.

19. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Thx voor de reacties meiden! Gelukkig is het dus normaal dat het een tijdje duurt. Ben het vloeien nou wel (meer dan) zat, dus hoop dat het niet nog weken gaat duren.

Bertha, succes vandaag!

20. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Update:

Vandaag naar de gyn geweest. Ik helemaal hoopvol, want gisteren gestopt met vloeien en vanmorgen slechts een tuurtestje.
    Bleek dat er nog steeds wat zit :( Wel minder dan vorige keer, maar het is nog niet weg. Maar omdat ik geen klachten heb zei gyn dat het ws met (1 van de volgende) menstruaties wel mee zal komen.
    Over 3 maanden weer een afspraak, in de tussentijd ac gebruiken raadde gyn me aan. Niet verplicht, lijf geeft t ws zelf wel aan dat 't klaar voor een zwangerschap is.

Niet helemaal wat ik ervan hoopte dus.. Maar ook geen curettage, daar ben ik dan wel weer blij mee!

Intussen is het vloeien alweer teruggekomen, dus voor niks blij geweest dat t weg was...

Ik denk dat ik maar afwacht tot ik weer 1 keer ongesteld ben geweest, en dat we er daarna weer voor gaan.

Deel Deze Pagina