Bij beide zwangerschappen lagen de baby's altijd in stuit. Ze zeiden tegen mij dat ze vast zouden draaien maar dat hebben ze niet gedaan. Ik moet er wel bij zeggen dat ik weinig vruchtwater had en ze waren beide keren wat te klein. Dus wellicht dat dat ook nog van invloed is geweest. Ik vond een keizersnede overigens prima dus vond het niet zo erg dat ze in stuit lagen
Hier mijn jongste dochter de hele zwangerschap in stuit gelegen. Bij de geslachtsbepalingecho en 20 weken echo was het nog lollig. "Oh kijk eens hoe lenig ze is!" Toen de 3D echo bij 28, 29 en 30 weken (mocht 2 x terugkomen want mevrouw lag in stuit en te weinig zicht).. Niet meer zo lollig. Groeiecho bij 35 weken.. nog steeds in stuit. Pfffff dan heb je geen hoop meer (ook al was er nog een kans dat ze zelf zou gaan draaien). Enfin, met 36.3 weken een draaipoging gehad. Bij de 4e poging draaide ze achteruit mee. Ze zat met haar hoofd klem onder mijn ribben. Uiteindelijk gewoon vaginaal kunnen bevallen dus ik raad het je aan. Overigens had ik veeeeel vruchtwater en was ze mijn 2e dus in principe ruimte zat om te draaien, zou je denken. Ze is pas tijdens de weeën ingedaald.
Hier helaas geen succes verhaal. Ze lag tot ongeveer week 23 goed, maar met de pretecho met 28 weken was te zien dat ze in onvolkomen stuit gedraaid was. Sindsdien tweewekelijkse controles gehad bij de gyn en ze bleef maar in stuit liggen. De gyn gaf aan dat ze nog genoeg ruimte had om te draaien en ik me geen zorgen moest maken. Met 37 weken lag ze met haar billen ingedaald. Omdat de kans nu klein was dat ze nog zou draaien is er een versie geprobeerd, die mislukte. Een week later een tweede versie gedaan, maar ook die mislukte. Toen maar voorgenomen voor een stuit bevalling te gaan. Na de tweede versie is ze niet meer goed ingedaald en daardoor kreeg ik tijdens de bevalling geen volledige ontsluiting. Na twee uur persweeën met 8/9 cm greep de gynaecoloog in voor een spoed keizersnede. Ik kon niet meer en was volledig uitgeput. Uiteindelijk bleek de navelstreng tweemaal rondom haar beentjes gedraaid te zitten en daarom was zowel draaien als een stuit bevalling onmogelijk.
Ik had extreem veel vruchtwater in mijn 3de zwangerschap... 1 draaipoging gedaan met 37 weken maar dat had geen nut omdat er dus teveel ruimte was.. Ik werd dus ingeleid en bij de vliezen breken hebben ze nogmaals een poging gedaan, maar helaas. Bij mij werd het alsnog een spoedkeizernede, hij lag in stuit met de handjes al door de ingang en was ook nog een sterrenkijker, hier helaas geen succes verhaal.. Hoop dat jou kindje alsnog draait
Tweeling lag wekenlang beiden dwars. Daarna onderste stuit en bovenste dwars. Opeens bij 31 weken onderste stuit en bovenste dwars maar hoofd rechts ipv links, ik bereidde me mentaal al voor op een keizersnede. Met 33 weken onderste opeens hoofdligging (niet ingedaald) en bovenste nog steeds dwars. Bij spontane bevalling met 35 weken onderste hoofligging en bovenste nog steeds dwars, maar die is handmatig gedraaid toen nummer 1 eruit was..
Ik lees even mee! Hier ook een stuitligger al vanaf 20 weken, ze lag van 34 tot 36 weken eventjes goed en zelfs iets ingedaald maar helaas toch weer naar stuit gedraaid. De inleiding staat gepland voor volgende week dinsdag(die was gepland met 36 weken)en wij gingen er vanuit dat zij niet meer ging draaien maar tot onze schrik(en die van de vk)dus wel nog gedraaid. Vrijdag weer naar het ziekenhuis om te bespreken wat we volgende week gaan doen, wij zien af van een draaipoging dus het zal dan een geplande keizersnede worden. Je kindje heeft inderdaad de tijd om nog te draaien dus wie weet! Maar ik vond de afgelopen weken en dagen wel erg stressvol en frustrerend.. denk je er bijna te zijn en volledig om de inleiding af te gaan word het ineens weer allemaal anders.